Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-06, 00:50
  #1
Medlem
Tja. Har tagit hål i båda öronen tidigare idag på smycka.se

Dom sa att jag ska ha i mina örhängen i 6 veckor, rengöra på kvällarna, ej pilla och torka noga vid duschningar och att jag ej ska ta ut dom. Rör på mig väldigt mycket på nätterna när jag sover, undrar hur fan jag ska ha dom i 6 veckor sovandes? Blir inte hålet skevt eller blir inte örhänget lös när jag ligger på det eller på något sätt råkar vrida på mig/örhänget?

Tacksam för AKUTA svar..
Citera
2015-01-06, 00:55
  #2
Medlem
Hej, Jo, Precis som du skriver kan blir det lätt friktioner då man naturligt rör sig under sömnen för att byta position, iallafall för mig.

Det löste sig självt efter läkningstiden. Men innan dom 6 veckorna fick jag infektioner pga. det. Det löste jag med en antibakteriell salva som jag fick utskrivet på ett besök på vårdcentral. Kan inte namnet på den just nu men jag kan kolla upp namnet på den när jag kommer hem. Tog bort infektionen på bara några dagar.

Ett annat tips är att införskaffa saltvattenspray som går att köpa på burk hos en del piercare. Det hjälper till läkningen naturligt.
Citera
2015-01-06, 00:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Hej, Jo, Precis som du skriver kan blir det lätt friktioner då man naturligt rör sig under sömnen för att byta position, iallafall för mig.

Det löste sig självt efter läkningstiden. Men innan dom 6 veckorna fick jag infektioner pga. det. Det löste jag med en antibakteriell salva som jag fick utskrivet på ett besök på vårdcentral. Kan inte namnet på den just nu men jag kan kolla upp namnet på den när jag kommer hem. Tog bort infektionen på bara några dagar.

Ett annat tips är att införskaffa saltvattenspray som går att köpa på burk hos en del piercare. Det hjälper till läkningen naturligt.

Men fan nu blev man nervös... Ang rengöring, jag har fått våtservetter (sprit) men undrar när folk säger rengöra fint, jag gör ju utanpå örhänget, runt om och bakom örat, mer än så kan jag ju inte ? Kommer inte under örhänget, alltså mellan hålet och örhänget kan jag inte rengöra, det är väll så de ska va? tack.
Citera
2015-01-06, 01:06
  #4
Medlem
Sätt tejp när du sover?
Citera
2015-01-06, 02:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Men fan nu blev man nervös... Ang rengöring, jag har fått våtservetter (sprit) men undrar när folk säger rengöra fint, jag gör ju utanpå örhänget, runt om och bakom örat, mer än så kan jag ju inte ? Kommer inte under örhänget, alltså mellan hålet och örhänget kan jag inte rengöra, det är väll så de ska va? tack.

Nej, ren sprit dödar allt. dvs, hindrar din hud från att läka naturligt. Vatten. kanske tejp som någon skrev. Och om det blir lite infekterat? Det är inte hela världen. Det händer oss flesta med piercingar. Vårda ömt. Saltvatten och kör med salvan om det blir rött och gör ont / kommer var.

Försök vara glad över dina nya snygga örhängen istället. Det är jobbigast i början. Håll ut.. Viktigt att inte plocka ur smycket om det blir infekterat. Hålet måste vara kvar så du kan "dra isär snibben" för att få ut den infekterade vätskan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback