Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-26, 17:58
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men har du checkat upp din sanning ännu ? 2 av 2 möjliga har du fel.
Andra siffror än 6 miljoner är vanligare...
Nej !! Står inget i talmud om det, det har flera "judar" sagt. Har frågat en som säkert läst både talmud o torah några gånger. Han bara grinade åt påståendet. Men du kanske kan hitta det?? Flera har försökt men samtliga har misslyckats.


Jaha, det är så enkelt att jag kan kolla det över dagen?! 2 av 2 möjliga fel har jag, enligt dig. Varför ska jag tro på dig? En anonym FB-snubbe. Jag kan ju lika gärna lita på någon FB-nazist.

När jag läser om kulturmarxism och frankfurtskolan och allt vad de ligger bakom så klarnar bilden något. Det är egentligen så jag börjat ifrågasätta det jag lärt mig. Allt från feminismen, massinvandringen, mångkulturen, HBQT, propagandan mot våra barn, kvoteringar, försöken att krossa kärnfamiljen, den anti-vita hetsen är så sjukt. När jag börjar läsa lite och blir länkade till sidor så leder det ena till det andra och vips så står judarna i centrum. I Sverige, i Europa, i USA, i Hollywood, i all media, i bankvärlden, i Frankfurtskolan, i regisserandet av holocaust.

Bara det att det är fullständigt tabu att ifrågasätta förintelsen väcker ännu mera frågor.

Det tar lite längre tid för mig än bara en dag, det kan jag lova. Hela den här biten är en ganska omfattande bit att ta in.


Ni som tydligen har diskuterat frågan om tidningarna 1917-1938 och 6 miljoner, fanns det en länk till något som förklarar varför och hur tidningarna är en bluff. Då jag slipper läsa 30 sidor och kanske hitta något.
Citera
2015-06-26, 19:13
  #362
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jaha, det är så enkelt att jag kan kolla det över dagen?! 2 av 2 möjliga fel har jag, enligt dig. Varför ska jag tro på dig? En anonym FB-snubbe. Jag kan ju lika gärna lita på någon FB-nazist.
Därför du har en hel värld med internet. Det bara undersöka, liksom många andra innan dig. Du är inte den första som har de påståenden. När vi checkade upp det senare så visade det sig att påstående är sanna, men snedvriden. Ja förutom några tidningsurklipp är falska, men det är annan story. Sedan när man visar resultatet för vederbörande blir den ställd och börja klia sig på huvudet. Sedan har den personen antingen svårt bevisa sin sak, alt 2 är de försvinner från tråden med svansen mellan benen.
Citat:
När jag läser om kulturmarxism och frankfurtskolan och allt vad de ligger bakom så klarnar bilden något. Det är egentligen så jag börjat ifrågasätta det jag lärt mig. Allt från feminismen, massinvandringen, mångkulturen, HBQT, propagandan mot våra barn, kvoteringar, försöken att krossa kärnfamiljen, den anti-vita hetsen är så sjukt. När jag börjar läsa lite och blir länkade till sidor så leder det ena till det andra och vips så står judarna i centrum. I Sverige, i Europa, i USA, i Hollywood, i all media, i bankvärlden, i Frankfurtskolan, i regisserandet av holocaust.
Men det är en annan sak om judarnas makt över media och dylikt. Men "förintelsen" är inte mindre sann för det . Det är för stort och komplicerat för det ska ha varit judisk komplott eller konspiration.
Citat:
Bara det att det är fullständigt tabu att ifrågasätta förintelsen väcker ännu mera frågor.

Nej det är det inte...... Men förneka den är tabu, det är skillnad, men det gör den inte mindre sann för det?

Citat:
Det tar lite längre tid för mig än bara en dag, det kan jag lova. Hela den här biten är en ganska omfattande bit att ta in.
Det håller med dig!! Jag har tittat på det i några år nu. För jag är intresserad av det. För mig är det väldigt konstigt att folk inte tro på det. Det är ju så solklart varför det hände, hur det kunde hända.


Citat:
Ni som tydligen har diskuterat frågan om tidningarna 1917-1938 och 6 miljoner, fanns det en länk till något som förklarar varför och hur tidningarna är en bluff. Då jag slipper läsa 30 sidor och kanske hitta något.
Nej bättre upp är väl undersöka direkt i källan eller ?
Här en länk till tidning "the washington herald" sök på andra siffror så dyker det upp X antal sidor om det. http://chroniclingamerica.loc.gov/lc...arRange&page=1
På siffran 3 miljoner tro jag det var mest träffar. 6 miljoner låg långt efter. Jag tro du inte ens har ens börjat läsa den länken jag gav dig. Redan efter 1 sida upptäckte TS han hade gjort bort sig och försvann.
Om du hade läst länken, så hade du upptäckte 6 miljoner gällde ryska judar samt i europa som var praktiserande judar. Så det var antal judar sammanlagt där. Så därför de uppmärksammas så lätt, och nämndes.
Citera
2015-06-26, 20:17
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Därför du har en hel värld med internet. Det bara undersöka, liksom många andra innan dig. Du är inte den första som har de påståenden. När vi checkade upp det senare så visade det sig att påstående är sanna, men snedvriden. Ja förutom några tidningsurklipp är falska, men det är annan story. Sedan när man visar resultatet för vederbörande blir den ställd och börja klia sig på huvudet. Sedan har den personen antingen svårt bevisa sin sak, alt 2 är de försvinner från tråden med svansen mellan benen.

Men det är en annan sak om judarnas makt över media och dylikt. Men "förintelsen" är inte mindre sann för det . Det är för stort och komplicerat för det ska ha varit judisk komplott eller konspiration.


Nej det är det inte...... Men förneka den är tabu, det är skillnad, men det gör den inte mindre sann för det?

Det håller med dig!! Jag har tittat på det i några år nu. För jag är intresserad av det. För mig är det väldigt konstigt att folk inte tro på det. Det är ju så solklart varför det hände, hur det kunde hända.



Nej bättre upp är väl undersöka direkt i källan eller ?
Här en länk till tidning "the washington herald" sök på andra siffror så dyker det upp X antal sidor om det. http://chroniclingamerica.loc.gov/lc...arRange&page=1
På siffran 3 miljoner tro jag det var mest träffar. 6 miljoner låg långt efter. Jag tro du inte ens har ens börjat läsa den länken jag gav dig. Redan efter 1 sida upptäckte TS han hade gjort bort sig och försvann.
Om du hade läst länken, så hade du upptäckte 6 miljoner gällde ryska judar samt i europa som var praktiserande judar. Så det var antal judar sammanlagt där. Så därför de uppmärksammas så lätt, och nämndes.

Försöker du "upplysa" mig så misslyckas du kapitalt.

Jag tänker inte ens börja läsa 30 sidor för att kanske hitta rätt information. Så gör man när man vill vilseleda folk, information overload, hitta nålen i höstacken. Det tillsammans med ditt arroganta "stack i väg med svansen mellan benen" gör att du är bortkopplad som trovärdig källa. Bra jobbat där!

Citera
2015-06-27, 05:38
  #364
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Försöker du "upplysa" mig så misslyckas du kapitalt.

Jag tänker inte ens börja läsa 30 sidor för att kanske hitta rätt information. Så gör man när man vill vilseleda folk, information overload, hitta nålen i höstacken. Det tillsammans med ditt arroganta "stack i väg med svansen mellan benen" gör att du är bortkopplad som trovärdig källa. Bra jobbat där!

Jag försöker inse du har fel med dina påståenden om 6 miljoner i tidningsnotiser. Talmud / torah för den delen också. Men som vanligt när "förnekare"blir pressad i en hörna och inser sin sak, så slänger ni ut armarna kallar saker för inte trovärdig, förfalskat med mera.

Du behöver inte läsa alla 30 sidorn nämnde jag, de räcker med de första sidorna så är det avklarat.
Ja! Bruka inte folk springa sin väg, när de inte kan svara på frågorna. De insåg de är bortgjorda? Har upptäckt de har fel ? De skäms? varför har de inte svarat på frågorna:
1) Hur kan det komma sig att de finns fler uppgifter om andra siffrorna än 6 miljoner?

Har du bättre trovärdig källa än grundkällarn själv? En databas med digitaliserade inlästa tidningar
Inte ens det vill du kommentera. Snacka om att du är trovärdig När du inte ens vill ta an på de info som finns.
Citera
2015-06-27, 09:24
  #365
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Nja, jag har vänt från att att ta det vi fick lära oss i skolan som sanning till att ifrågasätta vad som egentligen hänt och i vilken omfattning OCH vilka som ligger bakom.

Den officiella bilden köper jag inte längre i alla fall, det kan jag lova.

Aha. Men det var detta jag svarade på ...
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Har inte plöjt alla sidorna här så vet inte om detta redan presenterats och diskuterats, men om inte vad är er åsikt om detta klipp? Mellan 1915 och 1938 står det i 10 olika dagstidningar att 6 miljoner judar har utrotats i holocoast.

Står det inte någonting om i Talmud/Torah att 6 miljoner judar måste dö för att få sitt Israel igen?


... och om du läser tråden Varmluftsballongen länkade till så får du en bild av varför 6miljoners argumentet bara är ren bullshit.
Ja, jag vet, det är jobbigt att läsa en hel tråd, men om du vill veta sanningen så krävs det lite arbete.
Lycka till!

/VV
Citera
2015-06-27, 10:29
  #366
Medlem
Crossmacks avatar
Tio inlägg flyttades hit från (FB) Judarnas roll i WW2 - Häpnadsväckande fakta har läkt ut (Obs!) //Moderator
Citera
2016-02-15, 11:33
  #367
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Ja och ljuger aldrig. Utdrag ur denna tråd. Ett par exempel hur du inleder för att alltid hålla en saklig ton.

Men visst det kanske är vad som krävs i din värld för att uppnå en saklig ton?Allt som rör dina påståenden blir bara en enda sörja. Men romantiska tendenser likt Iraneorum har du i alla fall.



Visst existerar den. Har du den själv?

Eller du klippte den direkt från ett rev-forum? Chansade? Vilken sida i boken ska jag titta efter det du hänvisade till? Du bör ju rimligtvis ha den allmängiltiga versionen, du som studerar mycket judiska texter?



Saklig ton?

Vilken sida ska jag titta efter- nu när jag sitter med boken bredvid mig?
Här sitter han med boken undrar vilken sida det står på... för han hittar ingenting om det. Men något svar?? nej du upprepar dig... samma sak som innan.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Så smalt som att ge mig en sida är tydligen för smalt?

Du äger inte boken. Du har inte läst den. Du är inte ens säker på att ditt inklipp ens finns med i Rabbi bok? Du vet inte vad i texten du klippte in som faktiskt finns med i boken som Rabbi skrivit.

Trots detta är det den allmängiltiga, vedertagna - du vet- du har ju studerat massor av judiska texter.

Är det för smalt?

Ska du chansa? Sidhänvisning till 242 förekommer ju på det rev-forumet du länkade till? Fast jag bara har 228 sidor i min. ( är det fel bok du länkat till?)

Tänk om ditt inklipp inte alls går att finna i boken du hänvisade till, ska du då påstå att något finns i en bok som faktiskt inte finns?

Ska vi bredda igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja inte konstigt vi inte hittar det, och inte den studerande rabin i heller. Varför jag inte förvånad ?


https://answers.yahoo.com/question/i...6014251AAGRgXa

I am a Rabbinical student and there is no such thing in the Torah. Holocaust deniers make up things. Some things they take out of context. Some things they just plain lie about and this is apparently one.
I love the fact that holocaust deniers will often tell people what the Talmud says but they can't read Hebrew or Aramaic and they don't know what the Talmud says.

It is not in the Torah. It is not in the Talmud. It is not in the Zohar. It is nowhere. It is a fabrication of a small minded anti-Semitic bigot. Next time someone tries to tell you things like that, ask for specifics "where is it in the Torah" and "show me where you got that information". Often they cannot do that and if they show you something, check it out and see what the real meaning is.


Precis som herr Aegishjalmr inte kan göra. where is it in the Torah" and "show me where you got that information". Often they cannot do that
osv.. finns ingen sådan vers alls, du kan inte svara i heller var det står någonstans utan mer upprepa din fras... om din rabbin som inte är en rabbin. Alltså frasen finns inte.. Därför du inte kan svara på vår fråga var i boken det står.
Citera
2016-02-17, 19:25
  #368
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Här sitter han med boken undrar vilken sida det står på... för han hittar ingenting om det. Men något svar?? nej du upprepar dig... samma sak som innan.




osv.. finns ingen sådan vers alls, du kan inte svara i heller var det står någonstans utan mer upprepa din fras... om din rabbin som inte är en rabbin. Alltså frasen finns inte.. Därför du inte kan svara på vår fråga var i boken det står.


Då kan väl du och/eller gasballongen besvara det inlägg Erleb skrev i det här ämnet i Nordfronttråden? Istället för att sitta och låtsas som om ni inte har fått några svar och belägg i den här tråden. Får inte rabbi Benjamin Blech räkna sig som en riktig rabbin enligt er?

(FB) Nordfronts artikel om förintelsen och svar på denna
Citera
2016-02-17, 20:43
  #369
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Då kan väl du och/eller gasballongen besvara det inlägg Erleb skrev i det här ämnet i Nordfronttråden? Istället för att sitta och låtsas som om ni inte har fått några svar och belägg i den här tråden. Får inte rabbi Benjamin Blech räkna sig som en riktig rabbin enligt er?

(FB) Nordfronts artikel om förintelsen och svar på denna

Jo då! med all säkerhet är Blech en rabbi, för en mesiansk judesekt. Inte den mest meriterade titeln enligt mig. Men ändå

Men det frågan handlade om var vart i talmud eller torah som det skulle stå att sex miljoner människor måste dö för att få sitt land. Du hänvisade till bibeln 25:10- ish. När jag då bläddrade i min egen bibel kunde jag inte se att detta fanns med. Vi tittade ju även tillsammans på några intenetbiblar. Men varken du eller jag kunde se att detta skulle stämma.

Det var då du ville ge oss de "rätta" glasögonen" och hänvisade till Rabbi Blech och hans allmängiltiga vantolkningar. Men det visade sig snabbt att du inte hade boken utan klistrade in olika fragment som du hittat på suborienterade och ansiktslösa sajter.

Du försvarade Blech genom att hävda hans "allmängiltighet".

Påståendet var att det i Torah/Talmud står att 6 miljoner människor måste dö för att få tillbaka sitt land. Detta kom till följd av att förintelsen redan planlagdes flera tusen år innan Jesus föddes.

Hursomhelst så är detta en lögn. Det finns ingenstans i Bibeln, Torah, Talmud eller Koranen som beskriver öht att 6 miljoner människor måste dö för att få tillbaka sitt land. Det är en lögn Aegishjalmr.

Och det blir inte mer sant för att en sektledare som sitter och ivrigt väntar på den messianska eran säger så. Men här är ett klipp med din favoritjude, där han uttryckligen berättar hur han kom fram till ett "Oh my god that sounds like the holocaust".

https://www.youtube.com/watch?v=jL9G...F91CCF7272C89F

Det är genom Blech som du/ni kom fram till att förintelsen planerades redan för flera tusen år sedan. För i någon religiös text står det inte.

Edit: I övrigt får du bestämma dig om Blech allmängiltighet? Han förnekar knappast förintelsen och har i TV dissat Hitler som en ondskans man. Men det kanske inte är topic huh?
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2016-02-17 kl. 20:52.
Citera
2016-02-17, 20:50
  #370
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Jo då! med all säkerhet är Blech en rabbi, för en mesiansk judesekt. Inte den mest meriterade titeln enligt mig. Men ändå

Men det frågan handlade om var vart i talmud eller torah som det skulle stå att sex miljoner människor måste dö för att få sitt land. Du hänvisade till bibeln 25:10- ish. När jag då bläddrade i min egen bibel kunde jag inte se att detta fanns med. Vi tittade ju även tillsammans på några intenetbiblar. Men varken du eller jag kunde se att detta skulle stämma.

Det var då du ville ge oss de "rätta" glasögonen" och hänvisade till Rabbi Blech och hans allmängiltiga vantolkningar. Men det visade sig snabbt att du inte hade boken utan klistrade in olika fragment som du hittat på suborienterade och ansiktslösa sajter.

Du försvarade Blech genom att hävda hans "allmängiltighet".

Påståendet var att det i Torah/Talmud står att 6 miljoner människor måste dö för att få tillbaka sitt land. Detta kom till följd av att förintelsen redan planlagdes flera tusen år innan Jesus föddes.

Hursomhelst så är detta en lögn. Det finns ingenstans i Bibeln, Torah, Talmud eller Koranen som beskriver öht att 6 miljoner människor måste dö för att få tillbaka sitt land. Det är en lögn Aegishjalmr.

Och det blir inte mer sant för att en sektledare som sitter och ivrigt väntar på den messianska eran säger så. Men här är ett klipp med din favoritjude, där han uttryckligen berättar hur han kom fram till ett "Oh my god that sounds like the holocaust".

https://www.youtube.com/watch?v=jL9G...F91CCF7272C89F

Det är genom Blech som du/ni kom fram till att förintelsen planerades redan för flera tusen år sedan. För i någon religiös text står det inte.


"Allmängiltighet" har jag inget minne av att jag fört fram. Fast nu var det inlägget Erleb skrev som jag tyckte var intressant. Om du tittar igenom det så ser du att det var ytterligare en rabbi förutom Blech som gjorde samma tolkning. Ni hänvisade om jag minns rätt till en auktoritet som var...student.
Citera
2016-02-17, 20:58
  #371
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
"Allmängiltighet" har jag inget minne av att jag fört fram.

Nä hur skulle du kunna komma ihåg det Av dig tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du är ju uppenbart obegåvad och förstår inte varför den hebreiska texten och Rabbinens tolkning av den i boken är ALLMÄNGILTIG.

(min fetning, dina versaler)

(FB) Judarnas roll i WW2 - Häpnadsväckande fakta har läkt ut (Obs!)
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2016-02-17 kl. 21:36.
Citera
2016-02-17, 21:03
  #372
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Nä hur skulle du kunna komma ihåg det Av dig tidigare i tråden.


Ok. Det var länge sen jag besökte den här tråden. Men det är inte relevant för frågeställningen jag hade. Så få se nu om du klarar av att bemöta det Erleb skrivit. Eller om du i sedvanlig ordning tänker tramsa sönder tråden med ovidkommande sidospår. Nå, vad säger du om det Erleb lade fram?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback