Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-05, 11:06
  #1
Medlem
Hej!
Jag håller på med ett projekt där jag ska skapa en meny i via kod som har två listboxar: en som innehåller data som inhämtas från excelarket och en box som man som användare lägger till rader i.
Det är själva överföringen som felar då den andra boxen inte verkar kunna innehålla fler än en rad. När man lägger till första raden fungerar det, den dyker upp i boxen. När man sedan testar att lägga till en andra rad så försvinner bägge från det grafiska interfacet, men vid debugg i direktfönstret innehåller listbox2.rowsource bägge rader från rådatan:

Kod:
?listbox2.Rowsource
$8:$8,$11:$11

I detta exempel ska alltså listbox två innehålla raderna 8 och 11 från den aktiva fliken. När man sedan lägger till en tredje så raderas de två raderna och listbox2.rowsource innehåller endast en rad.

Använder mig av följande kod:
Kod:
Private Sub CommandButton5_Click()
Dim temp As Range
 
For i = 0 To DefCustomers.ListCount - 1
    If listbox1.Selected(i) = True Then
        If temp Is Nothing Then
            Set temp = Range(Rows(i + 4).Address)
        Else
            Set temp = Application.Union(temp, Range(Rows(i + 4).Address))
        End If
    End If
Next i
 
listbox2.RowSource = temp.Address
End Sub

Är det någon som har en aning om vad problemet kan tänkas vara eller upplevt liknande tidigare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback