Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-04, 11:51
  #1
Medlem
astro220s avatar
Backar naturvårdsverket i sista stund?
Jag tror det blir inställt.....
Citera
2015-01-04, 12:18
  #2
Medlem
burialhexs avatar
Hoppas det förbjuds, människan har redan utrotat tillräckligt med djur..
Citera
2015-01-04, 12:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Hoppas det förbjuds, människan har redan utrotat tillräckligt med djur..


Jag håller med du👍
Citera
2015-01-04, 12:32
  #4
Avstängd
Redan skjutits 9st här i området
Citera
2015-01-04, 12:34
  #5
Medlem
astro220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Hoppas det förbjuds, människan har redan utrotat tillräckligt med djur..
Nu är dom ju inte utrotningshotade.Så det är ingen risk.
Jag menade om naturvårdsverket har koll på politiken.
Citera
2015-01-04, 12:46
  #6
Medlem
Sebzors avatar
Vi får hoppas att dem inte gör det. Men tyvärr tror jag idiot politikerna kommer tillåta vargjakt i år igen. :/
Citera
2015-01-04, 12:54
  #7
Medlem
astro220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Vi får hoppas att dem inte gör det. Men tyvärr tror jag idiot politikerna kommer tillåta vargjakt i år igen. :/
Riksdagen har redan sagt ja.
Frågan är om naturvårdsverket kan bryta mot riksdagsbeslutet.Det verkar ju som om GD Åhgren(?) fått sparken.
Citera
2015-01-04, 13:24
  #8
Medlem
Draedons avatar
Hoppas verkligen jakten blir av, även om det är för få vargar som ska skjutas... Det verkar dock tyvärr som om miljömupparna, tillika rättshaveristerna, även denna gång kommer förstöra för oss på landsbygden.
Citera
2015-01-04, 14:03
  #9
Medlem
Knotknets avatar
Det vore förödande för naturen om man fortsätter skjuta av friska starka vargar. Det skjuts redan vargar genom tjuvjakt så det behövs ingen jakt.
Citera
2015-01-04, 14:47
  #10
Medlem
f0zakeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det vore förödande för naturen om man fortsätter skjuta av friska starka vargar. Det skjuts redan vargar genom tjuvjakt så det behövs ingen jakt.

Folk måste ju tjuvjaga för politikerna kan ju inget om jakt. Folk vill kunna jaga med hund utan att hunden blir uppäten. Speciellt nu när vargen har kommit så långt ner i landet.
Citera
2015-01-04, 14:57
  #11
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0zakeN
Folk måste ju tjuvjaga för politikerna kan ju inget om jakt. Folk vill kunna jaga med hund utan att hunden blir uppäten. Speciellt nu när vargen har kommit så långt ner i landet.

kränkta jägare
Citera
2015-01-04, 16:24
  #12
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det vore förödande för naturen om man fortsätter skjuta av friska starka vargar. Det skjuts redan vargar genom tjuvjakt så det behövs ingen jakt.
Det är tjuvjakt för att det inte finns riktig jakt, dessutom är inte tjuvjakt lika reglerad och genomtänkt som vanlig jakt.

On topic kan jag garantera att det blir vargjakt, om den blir laglig eller inte vet jag inte. Folk är rejält trötta på det här nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback