Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-01-07, 00:02
  #25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Mig veterligen växer det inte fritt heroin som exempel här. Ditt argument är därmed ganska dumt minst sagt. Att folk kan gå och snorta svampar eller växter som växer vilt ok men om dessa finns i omlopp för försäljning där en part gör en vinst då är det samhällets fel.
Inte heroin men väl råmaterialet. Varför är det samhällets fel om någon tjänar pengar på droger? Är det samhällets fel att någon tjänar pengar på att.. jag vet inte.. sälja godis? Det var dessutom inget argument, det var en fråga. Jag vill liksom veta hur du tänker.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
I Peru växer ju kokosblad som är som en naturlig växt där men inte i Sverige. Tänk till lite!
Bara i Sverige har jag för mig att det finns flera hundra växter med psykoaktiva egenskaper. Sen menar du väl kokabuskar ändå? Kokospalmer växer rent generellt i mycket varmare och torrare klimat.
Citera
2015-01-07, 01:04
  #26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
I Peru växer ju kokosblad som är som en naturlig växt där men inte i Sverige. Tänk till lite!
Det finns en anledning till detta, då den inte kan växa i Sverige.
För mig det finns en Europeisk sort av kokabuske, som kan växa på vissa delar i Europa.
Sen googlade jag till mig att i Asien så finns det vildvuxet.
Antar att det är liknande förhållanden där den växer där.
Om man skriver tänkta till lite, så är det inte dumt om man tänker till själv före.
Annars kan det bli lite komiskt som nu.

Det finns annars en del andra psykoaktiva droger i naturen i Sverige.
Citera
2015-01-07, 01:38
  #27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Inte heroin men väl råmaterialet. Varför är det samhällets fel om någon tjänar pengar på droger? Är det samhällets fel att någon tjänar pengar på att.. jag vet inte.. sälja godis? Det var dessutom inget argument, det var en fråga. Jag vill liksom veta hur du tänker.

Jo tänker rent generellt om det nu är så fel med droger så är det samhällets ansvar att se till att det inte finns droger i omlopp. Om nu någon medborgare råkar ut för droger så är det mer samhällets än den enskildas fel. Dvs att bestraffa missbrukare är som att samhället mer bestraffar sig själv vilket borde vara självklart egentligen och att därmed missbrukaren inte ska straffas utan samhället ska spöa sig självt om nu straff ska utdelas.
Citera
2015-01-07, 01:40
  #28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns en anledning till detta, då den inte kan växa i Sverige.
För mig det finns en Europeisk sort av kokabuske, som kan växa på vissa delar i Europa.
Sen googlade jag till mig att i Asien så finns det vildvuxet.
Antar att det är liknande förhållanden där den växer där.
Om man skriver tänkta till lite, så är det inte dumt om man tänker till själv före.
Annars kan det bli lite komiskt som nu.

Det finns annars en del andra psykoaktiva droger i naturen i Sverige.

Jo måhända. Tänker mer på att de tuggar blad i Peru och den verkan bladen ger är som kokain i en mindre koncentrerad form då. Något sådant går inte att få naturligt i Sverige.
Citera
2015-01-07, 01:48
  #29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo måhända. Tänker mer på att de tuggar blad i Peru och den verkan bladen ger är som kokain i en mindre koncentrerad form då. Något sådant går inte att få naturligt i Sverige.
Hade det funnits en marknad för kokablad, så hade ju de kriminellanätverken importerat kokablad.
Samma som kat, innan var intresset för kat väldigt lågt, men med alla somalier och invandrare från andra kat tuggande länder.
Så finns kat i Sverige.

Sen vart finner du kopplingen på psykoaktiva substanser i naturen och Sverige, för ta upp koka(kokain)?
Man får väl ta exempel på den Svenska naturen is så fall, eller hur tänker du?
Heroin är ett semisyntetiskt opioid, och har extremt svårt att växa i naturen.
Då det kräver andra ämnen för kunna bli heroin.
Så förklara den?
Sen vet jag att det finns ett fåtal som gör sitt eget heroin av sina papaver somniferium odlingar.
Men de odlar INTE heroin.
Citera
2015-01-07, 01:52
  #30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo tänker rent generellt om det nu är så fel med droger så är det samhällets ansvar att se till att det inte finns droger i omlopp. Om nu någon medborgare råkar ut för droger så är det mer samhällets än den enskildas fel. Dvs att bestraffa missbrukare är som att samhället mer bestraffar sig själv vilket borde vara självklart egentligen och att därmed missbrukaren inte ska straffas utan samhället ska spöa sig självt om nu straff ska utdelas.
Aha, nu förstår jag hur du tänker. Nu är det ju dock så att man inte direkt "råkar ut för droger" utan det är något man aktivt söker sig till. Däremot så är missbruk ett problem för landstinget och inte polismyndigheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo måhända. Tänker mer på att de tuggar blad i Peru och den verkan bladen ger är som kokain i en mindre koncentrerad form då. Något sådant går inte att få naturligt i Sverige.
Nej. Att tugga kokablad ger inte alla samma effekt som kokain. Det är visserligen centralstimulerande och har alla dom effekterna som stimulanter har men ruset, om man ens kalla det för rus, påminner mer om mycket koffein fast utan illamående och skakningar. I Sverige går det ju att odla opiumvallmo vilket ger råopium och i förläningen både morfin och heroin.
Citera
2015-01-07, 02:06
  #31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Aha, nu förstår jag hur du tänker. Nu är det ju dock så att man inte direkt "råkar ut för droger" utan det är något man aktivt söker sig till. Däremot så är missbruk ett problem för landstinget och inte polismyndigheten.


Nej. Att tugga kokablad ger inte alla samma effekt som kokain. Det är visserligen centralstimulerande och har alla dom effekterna som stimulanter har men ruset, om man ens kalla det för rus, påminner mer om mycket koffein fast utan illamående och skakningar. I Sverige går det ju att odla opiumvallmo vilket ger råopium och i förläningen både morfin och heroin.
Bra du sa, glömde säga detta.
Allt för det är en populär snittblomma, odlat den själv många ggr.
Och då utan intresse för dess narkotiska egenskaper.
Men snittar du den i knoppen, ja då har man stigit in på ett olagligt område
Citera
2015-01-07, 02:13
  #32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Bra du sa, glömde säga detta.
Allt för det är en populär snittblomma, odlat den själv många ggr.
Och då utan intresse för dess narkotiska egenskaper.
Men snittar du den i knoppen, ja då har man stigit in på ett olagligt område
Vilket ju är helt bisarrt egentligen. Jag har ju många gånger påpekat det galna i att kriminalisera naturen.
Citera
2015-01-07, 02:20
  #33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vilket ju är helt bisarrt egentligen. Jag har ju många gånger påpekat det galna i att kriminalisera naturen.
Vansinnigt bisarrt.
Man kan ju undra varför papaver somniferum fick ha kvar sin legala status.
Man ser ju trots allt det som kommer från denna växt, som de smutsigaste drogerna som finns.

Har man sig en åker, där det växer psilocybin svampar.
Så är det helt okey att dom står där, men skulle du plocka dom.
Ja då jävlar, då kommer insatsstyrkan
Hela NP är väldigt skev som lyckas komma fram till såna här konstigt saker kan man undra.
Citera
2023-09-01, 15:05
  #34
Avstängd
realsannings avatar
Många svenssons knarkar idag. P.G.A missnöje.
Men varför röstar dom inte på Sverigevänligt parti så att vi inte fått kaoset och massinvandringen.

Är själv trött på sverige, men tänker inte knarka ändå
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback