• 65 351 online
  • 1 189 265 medlemmar
  • 61 542 033 inlägg
  • 1
  • 2
2005-09-21, 21:31
Medlem
Jag har nått i mitt vänsteröra, det känns som att det är öronvax som sitter fast långt in. Så långt in så man inte kommer åt med tops. Det är så fruktansvärt jobbigt så jag blir galen.
Hur löser jag detta? Jag har hört att man kan gå till nån som tar ur allt i örat.
Citera
2005-09-21, 21:53
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatme
Jag har nått i mitt vänsteröra, det känns som att det är öronvax som sitter fast långt in. Så långt in så man inte kommer åt med tops. Det är så fruktansvärt jobbigt så jag blir galen.
Hur löser jag detta? Jag har hört att man kan gå till nån som tar ur allt i örat.

Gå och köp revaxör på apoteket! Vid en öroninflamation på Canarie Holmarna minns jag, de där STOOORA vattensprutan som fördes in...i örat. Pchssssssssssssss! Fan 1 liter vatten rakt in i öronen. Innehållet tömdes sedan ut i en kantin. DAMN!!! Kunde lika gärna ha legat en hel myrstack i öronen. Satan vad skit man hade samlat på sig.
Citera
2005-09-21, 22:31
Medlem
Levi-Ps avatar
Revaxör och gummituta är helt värdelöst. Det enda som gäller är följande:

Ring vårdcentralen. Du får troligen komma på momangen, eller åtminstone nästa dag, det får man åtminstone på "min" vårdcentral.

Bastant sjuksköterska plockar fram:

1. Plåtspruta som rymmer en halv liter vatten/koksalt.
2. Djup plåttallrik.

Bastant sjuksköterska håller tallrik nedanför örat och sprutar in vatten i örat. Trumhinnan vibrerar, känns som att den ska lossna.

Bastant sjuksköterska upprepar proceduren 2-8 gånger.

Plötsligt: "KLONK!"

Det var vaxproppen som lossnade och spolades ut i plåttallriken.

Lämna vårdcentralen som en ny människa. Gå ut i friska luften och hör fågelsången som du inte visste om att du inte hörde. Njut!
Citera
2005-09-21, 23:54
Medlem
gsfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levi-P
Revaxör och gummituta är helt värdelöst. Det enda som gäller är följande:

Ring vårdcentralen. Du får troligen komma på momangen, eller åtminstone nästa dag, det får man åtminstone på "min" vårdcentral.

Bastant sjuksköterska plockar fram:

1. Plåtspruta som rymmer en halv liter vatten/koksalt.
2. Djup plåttallrik.

Bastant sjuksköterska håller tallrik nedanför örat och sprutar in vatten i örat. Trumhinnan vibrerar, känns som att den ska lossna.

Bastant sjuksköterska upprepar proceduren 2-8 gånger.

Plötsligt: "KLONK!"

Det var vaxproppen som lossnade och spolades ut i plåttallriken.

Lämna vårdcentralen som en ny människa. Gå ut i friska luften och hör fågelsången som du inte visste om att du inte hörde. Njut!
Det finns 2 olika varianter den ena när dom använder den här som du beskriver med en slang som är vattenfylld och som sätts in i örat.Den är inte alls så obehaglig.
Men sen finns det en till som är mycket obehagligare där dom använder en slags sug som bara suger,alltså inget vatten,den är väldigt obehaglig och det känns som att trumhinnan ska lossna.

Ja,du kan försöka med revaxör men som sagt kanske det inte lyckas men det löser alla fall upp lite grann och då kan det gå lättare om du bestämmer dig för att uppsöka läkare.
Citera
2005-09-22, 04:02
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Gå och köp revaxör på apoteket! Vid en öroninflamation på Canarie Holmarna minns jag, de där STOOORA vattensprutan som fördes in...i örat. Pchssssssssssssss! Fan 1 liter vatten rakt in i öronen. Innehållet tömdes sedan ut i en kantin. DAMN!!! Kunde lika gärna ha legat en hel myrstack i öronen. Satan vad skit man hade samlat på sig.

I dokusåpan 'Villa Medusa' så visade de för en massa år sedan när Biffen gick till doktorn och gjorde en öronsköljning pga vaxpropp.... Det var äckligt att se det som kom ut, minst sagt!!
Citera
2005-09-22, 04:04
Medlem
Linkolns avatar
På Club Goa fanns det en indier som grävde ut enorma mängder skit ur öronen på deltagarna. Han gjorde det med något verktyg som mest såg ut som en skruvad nål av något slag.

Fast det här är ju så klart inte en metod jag skulle rekommendera trådskaparen eller någon annan för den delen.
Citera
2005-09-22, 04:09
Medlem
erzons avatar
Jag minns att mor min köpte något slags grej som såg ut som en blandning av ett ihoprullat papper, och ett ljus. Den stoppade man in i örat, sen tände man på den i andra änden. Sen "sög" den liksom ut skiten ur örat, så att det hamnade inuti det där "ljuset"...

Fan, svårt att förklara på ett vettigt sätt.
Citera
2005-09-22, 04:33
Avstängd
Roger Perssons avatar
Jag var till doktorn för ett par år sedan och fick rengjort ena örat eftersom det började susa och vina så förbannat en morgon. Det var en sån där lite sugapparat som sög ut vaxet i en stor tvåliters glasbehållare. Inget vatten användes, bara revaxör och en sugmojäng.

Det tog en rasande tid att få tid till doktorn dessutom. Först ringde jag sjukhuset i Trelleborg och frågade vart jag skulle gå, där sa man att min vårdcentral var rätt adress. Så - jag ringde dit och ville komma in bums. Det ville inte dom. Däremot fick jag boka en tid. Den närmaste tiden var en vecka senare. Då blev jag förbannad och höll en lång föreläsning om vart mina skattepengar går, varför mängder av sjuksystrar alltid springer omkring med famnen full av papper i korridorerna istället för att göra nytta och att jag skulle skriva en insändare till lokaltidningen. Det hjälpte tydligen för helt plötsligt var en tid ledig morgonen därpå...

Ja, öronen blev sugna och jag fick rådet att ge fan i att peta öronen med tops efter att jag duschat. Man kör bara in skiten längre, sa dom...

// Roger P.
Citera
2005-09-22, 04:39
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper

Hur kan det finnas så mycket plats?
Citera
2005-09-22, 05:03
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Hur kan det finnas så mycket plats?

Om man inte har så mycket mellan öronen får det plats desto mer!

Nej, men allvarligt talat, man kan få in rätt mycket skit i öronen faktiskt. Fast kanske inte så mycket som ovanstående talare får det att verka som iaf!
Citera
2005-09-22, 05:14
Medlem
Hade jävla lock för ett öra så körde revaxör och gummituta..... fy fan vad massa äcklia grejer som kom ut. Jag fattar inte vart allt fick plats.... så köp en sådan och kör 3-4 gånger. Tryck som fan med tutan så det blir bra tryck med
Citera
2005-09-22, 05:15
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Hade jävla lock för ett öra så körde revaxör och gummituta..... fy fan vad massa äcklia grejer som kom ut. Jag fattar inte vart allt fick plats.... så köp en sådan och kör 3-4 gånger. Tryck som fan med tutan så det blir bra tryck med

Måste ju kännas förjävligt. Hatar att få saker i mitt öra.
Citera
  • 1
  • 2