Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 19:54
  #373
Medlem
Andersdamaans avatar
En intressant video som jämför detaljer mellan FC5 och det nu decenniegamla FC2:
https://www.youtube.com/watch?v=FCeEvQ68jY8

Hade nästan glömt bort hur pass detaljrikt FC2 var, och att UBI inte använde sig av dessa gamla beprövade prylar tycker jag är väldigt synd! Titta t.ex på hur sårade fiender hjälper varandra i FC2! Är en fiende illa sårad så försöker hans kamrater släpa honom i skydd. I FC5 så hjälper dom bara varandra upp medelst en liten klapp på bröstet och sedan så är fienden fit for fight igen!

En annan grej är hur mycket mer interaktiva miljöerna var i FC2. Träffade ett skott en gren så gick grenen av, överkörda buskar reste sig upp igen istället för att som i FC5 splittras till småflisor och något enstaka löv. Dessutom så kunde man om man ville skjuta ned större träd a´la Crysis. Det gick även att skjuta igenom tunnare material som korrugerad plåt och plywoodskivor.
Det gick också att leka spårare i FC2 då både fotgängare och framförallt bilar lämnade spår efter sig i terrängen. Även eldeffekterna var både bättre utförda och mer användbara rent taktiskt.

FC5 är fortfarande ett bra skjutarspel, men det hade enligt mig varit ett mycket bättre spel om dom hade fört över dessa moment från tvåan!
Citera
2018-04-16, 01:53
  #374
Medlem
Reggaemans avatar
Klarade nyss spelet, måste säga att det är min favorit i serien Far Cry som jag inte annars är ett så värsta stort fan av...Första Far Cry minns jag knappt, 2-3 Far Cry kändes tomt och Far Cry 4 kändes bara extremt rörigt...det här är rätt nice, bra variation av uppdrag, extremt härliga vyer och blandad miljö, snygg grafik, väldigt flummig story men jag gillade den, kändes seriös på något sätt haha

Så vad ska man göra i spelet nu?

Jag har:
Klarat alla storymissions
Klarat alla sidequests (som jag kan se på kartan)
Hittat alla locations
Samlat alla collectibles (alla sju)
Hittat alla prepper stashes
Utforskat 99,9% av kartan
Hittad vad jag tror alla base jump spots
Låst upp alla bilar och alla vapen

Fiska kan man ju men det är ju inte så värst roligt samt så kan man ju återställa alla outposts för att sedan ta över de igen vilket känns rätt retarded...

Finns det något kvar att göra?
__________________
Senast redigerad av Reggaeman 2018-04-16 kl. 01:58.
Citera
2018-04-16, 09:23
  #375
Medlem
GamleJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Så vad ska man göra i spelet nu?

Jag har:
Klarat alla storymissions
Klarat alla sidequests (som jag kan se på kartan)
Hittat alla locations
Samlat alla collectibles (alla sju)
Hittat alla prepper stashes
Utforskat 99,9% av kartan
Hittad vad jag tror alla base jump spots
Låst upp alla bilar och alla vapen

Finns det något kvar att göra?

Ingenting. Måhända sälja det.
Citera
2018-04-16, 14:15
  #376
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamleJan
Ingenting. Måhända sälja det.

Haha känns ju så...
Citera
2018-04-16, 16:45
  #377
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Klarade nyss spelet, måste säga att det är min favorit i serien Far Cry som jag inte annars är ett så värsta stort fan av...Första Far Cry minns jag knappt, 2-3 Far Cry kändes tomt och Far Cry 4 kändes bara extremt rörigt...det här är rätt nice, bra variation av uppdrag, extremt härliga vyer och blandad miljö, snygg grafik, väldigt flummig story men jag gillade den, kändes seriös på något sätt haha

Så vad ska man göra i spelet nu?

Jag har:
Klarat alla storymissions
Klarat alla sidequests (som jag kan se på kartan)
Hittat alla locations
Samlat alla collectibles (alla sju)
Hittat alla prepper stashes
Utforskat 99,9% av kartan
Hittad vad jag tror alla base jump spots
Låst upp alla bilar och alla vapen

Fiska kan man ju men det är ju inte så värst roligt samt så kan man ju återställa alla outposts för att sedan ta över de igen vilket känns rätt retarded...

Finns det något kvar att göra?
Vänta på DLC
Citera
2018-04-16, 23:55
  #378
Medlem
Arlorks avatar
Spelet är värt varenda krona. Fick mitt exemplar idag till PS4:a. Jag har bara spelat i 3-4 timmar men tiden bara sprang iväg. Bra flyt i storyn, mäktig grafik och dessutom är det trevligt med problemlösning. Ex att tömma bunkern på vatten i början. Bra rekyl på automatkarbinen så man får tänka på hur man skjuter och inte bara gå in med automateld.

Det finns egentligen bara en sak jag tycker illa om och det är att det är så svårt att simma i högre hastighet. Fast det vägs upp av att det finns ett spår att följa när man kör så man slipper hamna i träd eller åka ned för raviner som jag var så duktig på i FC4.

Bara roligt att ha något att syssla med i veckan.
Citera
2018-04-17, 11:43
  #379
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Klarade nyss spelet, måste säga att det är min favorit i serien Far Cry som jag inte annars är ett så värsta stort fan av...Första Far Cry minns jag knappt, 2-3 Far Cry kändes tomt och Far Cry 4 kändes bara extremt rörigt...det här är rätt nice, bra variation av uppdrag, extremt härliga vyer och blandad miljö, snygg grafik, väldigt flummig story men jag gillade den, kändes seriös på något sätt haha

Så vad ska man göra i spelet nu?

Jag har:
Klarat alla storymissions
Klarat alla sidequests (som jag kan se på kartan)
Hittat alla locations
Samlat alla collectibles (alla sju)
Hittat alla prepper stashes
Utforskat 99,9% av kartan
Hittad vad jag tror alla base jump spots
Låst upp alla bilar och alla vapen

Fiska kan man ju men det är ju inte så värst roligt samt så kan man ju återställa alla outposts för att sedan ta över de igen vilket känns rätt retarded...

Finns det något kvar att göra?

Är du säker att du gjort alla uppdrag? En del blir auto complted när man når en viss mängd på resistance meter.
Citera
2018-04-18, 11:10
  #380
Medlem
GamleJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlork
trevligt med problemlösning. Ex att tömma bunkern på vatten i början.

Det var kul första gången..
Citera
2018-04-18, 13:05
  #381
Medlem
Har kört ca 10h nu och är försiktigt positiv. Settingen är helt klart stjärnan i liret.

Min ranking så här långt är FC3 > FC5 > FC4 > FC2 >>>>>Primal
Tar ej med 1:an då det ej var ett sandbox spel.
Citera
2018-04-18, 18:43
  #382
Medlem
Skoj spel. Jag har spelat fram till där man får en hund -

Grafiken är otrolig - mitt risiga GPU kort klarar det bra på "high"

I övrigt är det det samma ändlösa springande inom samma miljö som föregångarna, fast med nya färger och i en amerikansk miljö. Det eviga jagande efter ingenting - som utmynnar i ingenting.

Det är nog skitskoj om man är helt ny inom spelvärlden - då blir det ju en slags berättelse där man själv är hjälten. Gott så
Citera
2018-04-22, 01:41
  #383
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Är du säker att du gjort alla uppdrag? En del blir auto complted när man når en viss mängd på resistance meter.

Det vet jag inte, men just nu är min karta helt tom på uppdrag så jag har gjort alla som jag har kunnat, jag såg även till att göra alla sidouppdrag innan jag gjorde sista huvuduppdraget för storyn, kommer inte spela igenom spelet igen för att eventuellt hitta något enstaka sidouppdrag jag inte gjort dock

Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Skoj spel. Jag har spelat fram till där man får en hund -

Grafiken är otrolig - mitt risiga GPU kort klarar det bra på "high"

I övrigt är det det samma ändlösa springande inom samma miljö som föregångarna, fast med nya färger och i en amerikansk miljö. Det eviga jagande efter ingenting - som utmynnar i ingenting.

Det är nog skitskoj om man är helt ny inom spelvärlden - då blir det ju en slags berättelse där man själv är hjälten. Gott så

Hur menar du då?
Jag tycker att det finns otroligt mycket omarkerade platser så som hus, grottor mm som man hittar mitt ute i ingenstans, jag har utforskat så långt ut i kanterna på kartan som man kan och hittar ständigt småsaker som jag aldrig sett innan.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Någon som vet om man får någon reward för att klara alla Clutch Nixon uppdragen?
Gjorde klart dem för länge sen men kan inte minnas att man fick annat än XP och pengar?
Citera
2018-04-22, 16:18
  #384
Medlem
Azpers avatar
Kan någon bekräfta det här med olika slut och om man råkar välja "fel" slut så raderas allting man spelat, och man får börja om helt från scratch när man klarat spelet??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback