Far Cry 4 har av en enig kår bedömts som ett av 2014 års bästa spel, precis som dess föregångare Far Cry 3 gjorde år 2012. Ubisoft har verkligen hittat en skön nisch med en first person shooter i exotisk sandboxmiljö.
Vi kan väl räkna med att Far Cry 5 kommer någon gång i årsskiftet 2016/2017. Detta får bli dess officiella tråd, och nu känns det rätt att diskutera vad man vill se, och sedan hoppas att det stämmer överens med vad som kommer presenteras.
Jag tror att ifall man kombinerar Far Cry 2, 3 och 4 kan man nog få ett ganska ultimat spel. Följande bör man ta med från respektive spel
Far cry 2
*Att vapen man plockar upp är opålitliga, och kan explodera
*Möjligheten att förbättra alla sina safe house (outposts) med t.ex helikopter utanför
Far cry 3
*Storyn, som var enkel att följa och man mindes trots att man gjorde massa side-missions
*Uppdragen. Svårare och längre uppdrag, som tillförde storyn mer.
*Antagonisterna. Pagan Min i all ära med Vaas och Hoyt var betydligt bättre. Min var alldeles för frånvarande, medan Vaas var aktivt med mer.
*Att man kunde ha fyra valfria vapen, ser inga fördelar med att ha krav på secondary. Däremot ska enbart secondary kunna användas från fordon, ifall man använder primärt ska styrfunktionen försvinna
Far Cry 4
*Grafik och allt det där såklart
*Alla fordon, och möjligheten att skjuta från dem
*Alla vapen, fler vapen gör det hela roligare
*Betydligt smartare och bättre fienden.
*Fästningar, kul inslag
*Beten, knivar och annat som tillför
*Alla side-missions, fler och mer varierande. Enligt mig kan det inte bli för mycket bloatware
*Co-op gör utforskning roligare
*Karmasystemet
Vad som behöver förbättras, det jag vill se
*Möjligheten att spela om varje uppdrag i campaignen när man vill!
*Möjlighet att själva välja ordval vid interaktion, vilket får konsekvenser
*Möjlighet att göra affärer med droger och odla eget vid sitt hus
*Möjlighet att ta gisslan hos fienden, vilket får konsekvenser
*Fler utposter i olika typer av miljöer.
*Att tid (natt/dag) ska spela större roll när man smyger, att det ska finnas fienden som ligger i sängen etc
*Möjlighet att förgifta vatten för att försvaga utposter
Kommer säkert komma på massor framöver, och det vore kul att ventilera vad som krävs för att göra det perfekta Far Cry-spelet. Trådstarten kommer uppdateras när officiell info om spelet släpps.
Vi kan väl räkna med att Far Cry 5 kommer någon gång i årsskiftet 2016/2017. Detta får bli dess officiella tråd, och nu känns det rätt att diskutera vad man vill se, och sedan hoppas att det stämmer överens med vad som kommer presenteras.
Jag tror att ifall man kombinerar Far Cry 2, 3 och 4 kan man nog få ett ganska ultimat spel. Följande bör man ta med från respektive spel
Far cry 2
*Att vapen man plockar upp är opålitliga, och kan explodera
*Möjligheten att förbättra alla sina safe house (outposts) med t.ex helikopter utanför
Far cry 3
*Storyn, som var enkel att följa och man mindes trots att man gjorde massa side-missions
*Uppdragen. Svårare och längre uppdrag, som tillförde storyn mer.
*Antagonisterna. Pagan Min i all ära med Vaas och Hoyt var betydligt bättre. Min var alldeles för frånvarande, medan Vaas var aktivt med mer.
*Att man kunde ha fyra valfria vapen, ser inga fördelar med att ha krav på secondary. Däremot ska enbart secondary kunna användas från fordon, ifall man använder primärt ska styrfunktionen försvinna
Far Cry 4
*Grafik och allt det där såklart
*Alla fordon, och möjligheten att skjuta från dem
*Alla vapen, fler vapen gör det hela roligare
*Betydligt smartare och bättre fienden.
*Fästningar, kul inslag
*Beten, knivar och annat som tillför
*Alla side-missions, fler och mer varierande. Enligt mig kan det inte bli för mycket bloatware
*Co-op gör utforskning roligare
*Karmasystemet
Vad som behöver förbättras, det jag vill se
*Möjligheten att spela om varje uppdrag i campaignen när man vill!
*Möjlighet att själva välja ordval vid interaktion, vilket får konsekvenser
*Möjlighet att göra affärer med droger och odla eget vid sitt hus
*Möjlighet att ta gisslan hos fienden, vilket får konsekvenser
*Fler utposter i olika typer av miljöer.
*Att tid (natt/dag) ska spela större roll när man smyger, att det ska finnas fienden som ligger i sängen etc
*Möjlighet att förgifta vatten för att försvaga utposter
Kommer säkert komma på massor framöver, och det vore kul att ventilera vad som krävs för att göra det perfekta Far Cry-spelet. Trådstarten kommer uppdateras när officiell info om spelet släpps.