Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-03, 12:23
  #1
Medlem
Badfingers avatar
Gick precis en trailer på SVT gällandes den nya dokumentärserien "Fosterland".

http://www.svt.se/fosterland/

Tyckte mig se Gyllene Gryning varvat av Jimmy Åkesson.

Ännu ett SVT-kollage av innuendo beståendes av nazister och Sverige Demokrater?
__________________
Senast redigerad av Badfinger 2015-01-03 kl. 12:27.
Citera
2015-01-03, 12:39
  #2
Medlem
Citat:
Om Fosterland
Fredrik Önnevall reser i olika länder för att träffa personer som själva kallar sig nationalister. Och för att träffa de andra, de som känner sig som nationalisternas måltavlor. Hur tänker de? Och vad tänker Fredrik själv? Vad är det som skiljer honom från de andra? Och vad är det som styr våra olika val i livet?
Sanningsministeriet har bråda dagar ser jag! Är det begreppen "nationalist" och "nationalism" man nu skall omforma till någonting ont? Rasism är ju redan urvattnat, och islamofobi är det väl få som tror på efter de självförvållade moskébränderna, så nu får de väl hitta på någonting nytt att skrämmas med.

Men men, vi får väl se. Premiär den 11:e Januari kl. 20:00 - jag kommer definitivt sitta bänkad framför TV:n.
Citera
2015-01-06, 22:59
  #3
Medlem
Min reaktion efter att ha sett trailern (förutom att Jimmie Åkesson varvas med Gyllene Gryning, vilket man inte kan göra om man inte vill svartmåla och smutskasta Åkesson) kom när personen som gör programserien säger "jag vill förstå hur de tänker" efter att folk intervjuats om att de är kritiska till invasionen av bidragstagare, muslimer, våldtäktsmän, negrer mm. Det är inte en intressant frågeställning. Men självklart gör SVT inte en programserie om hur vänsterextremister eller politiskt korrekta tänker, trots att det är vad som är intressant.
Citera
2015-01-07, 10:02
  #4
Medlem
Badfingers avatar
Trailer:
http://youtu.be/wDx8cGfiZUo?list=UUG...nzlQql4uEYjAVw
Citera
2015-01-07, 21:00
  #5
Medlem
Jag såg ett inslag i kvällens Rapport från det kommande programmet. Gyllene Grynings ledares dotter (som också är engagerad i partiet) intervjuades. Och jag måste faktiskt revidera mina misstankar om programmet. Visserligen kommer det vinklas i försök att svartmåla nationalister (som exempelvis i det korta inslaget från Rapport-sädningen nämndes "bland hakkors-liknande symboler", journalisten blandar in en massa oväsentligheter istället för att fokusera på det som är relevant), men så länge seriösa nationalister får komma till tals så är det positivt. Gyllene Grynings dotter gav ett jordnära intryck som förhoppningsvis svenskar kan känna igen sig i. Förhoppningsvis vaknar fler svenskar som är trötta på politiker som vill Islamisera vårt land (utan att själva behöva se muslimerna då de bosätter sig i Danderyd eftersom kommunen vägrar ta emot flyktingar) och inser att nazister inte är galningar utan tänker som alla andra men skillnaden är att de talar klarspråk. Tror programmet kan ge en positiv bild, man måste ju börja nånstans i kampen för att förändra vårt folks uppfattning om nazister. Massmedia har gett de en felaktig bild helt enkelt.
Citera
2015-01-07, 22:23
  #6
Medlem
Badfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
yllene Grynings dotter gav ett jordnära intryck som förhoppningsvis svenskar kan känna igen sig i.

Ser inte hur gemene svensk ska känna igen sig i något som Hitler förespråkade
Citera
2015-01-07, 22:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badfinger
Ser inte hur gemene svensk ska känna igen sig i något som Hitler förespråkade
Antar att du inte såg Rapports inslag, men vi får vänta å se tills du sett tv-serien. Uppfattningarna som den intervjuade GG-ledarens dotter förmedlar är just missnöje över statligt finansierad massinvandring och liknande. Hon uppmanar inte till förföljelse och förintelse av judar och andra, diktatur eller avrättningar av icke-sympatisörer. En nyanserad bild av ideologin kan säkert ges av den som tar sig tid att lyssna istället för att komma med fördömanden grundade på de lögnaktigheter som svensk kommunistisk massmedia indoktrinerat folk med.
Citera
2015-01-08, 08:24
  #8
Medlem
bestammer-senares avatar
Jag vet inte om SVT har klantat till sig men de två första avsnitten ligger uppe på svtplay. Det händer en hel del i dessa avsnitt kan jag säga...

http://www.svt.se/nyheter/sverige/de...nskligt-beslut

http://www.svtplay.se/video/2570565/...land/avsnitt-1

http://www.svtplay.se/video/2570566/...land/avsnitt-2
__________________
Senast redigerad av bestammer-senare 2015-01-08 kl. 08:27.
Citera
2015-01-08, 08:58
  #9
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Önnevall jobbade tidigare på Snyftnytt och gjorde sig känd som en riktig PK.reporter. Dessemellan gjorde han flera bra reportage, bl.a. från Kina.
Citera
2015-01-08, 10:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
http://www.svt.se/nyheter/sverige/de...nskligt-beslut
Det är rent struntprat att han inte skulle känt till att människosmuggling är olagligt. Hoppas han får en polisanmälan på sig för dådet, den loosern.
Citera
2015-01-08, 10:39
  #11
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Det är rent struntprat att han inte skulle känt till att människosmuggling är olagligt. Hoppas han får en polisanmälan på sig för dådet, den loosern.
I det dubbla budskapet svenska staten sänder ut (permanenta uppehållstillstånd till syrier men inga legala flyktingvägar) förstår jag hur man kan villa bort sig. Men visst, han borde nog haft det på känn att det är olagligt. Annars är man bra dum.
Citera
2015-01-08, 11:06
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
I det dubbla budskapet svenska staten sänder ut (permanenta uppehållstillstånd till syrier men inga legala flyktingvägar) förstår jag hur man kan villa bort sig.
För att inte tala om det dubbla budskap det innebär att svenska staten ger gratis tand- och sjukvård åt de som befinner sig här illegalt medan vi som befinner oss här legalt får betala för samma tjänster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback