Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-09-08, 11:34
  #37
Medlem
Challenger-74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Då får du åka tidsmaskin till 1980talet tyvärr.

Ja, det var en fin tid att växa upp i.
Citera
2018-09-08, 11:36
  #38
Medlem
Challenger-74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Vart hittar du en sådan stad i dagens Sverige ? Existerar inte några sådana städer längre. Mindre byar där folket inte är invandringsvänliga är nog lösningen. Det är också viktigt att Förskola och Skola har vett att inte banka in "värdegrunder" i de små barnen. Förskolan uppfostrar barnen mer än vad föräldrarna gör och med fel personal i förskolan så kan det gå käpprätt åt helvete för barnen.

Så bra omgivning utan en massa invandrare, Dagis utan massor med muslimer eller lärare med invandrar ideal/islam som religion. Samma vad gäller Skolan. Då har ens barn goda förutsättningar att ta sig fram i livet. Flyttade själv från en storstad ut på landet med två barn som ensamstående pappa.

Har gått väldigt bra för barnen. Båda akademiker med bra löner och Svenska partners, och de röstar dessutom "Rätt".

Ja, pendlarkrter utanför städerna är ju hyggligt invandrarbefriade. Det går ju också att segregera sig från dem om man har möjlighet att bosätta sig i rätt stadsdelar,
Citera
2018-09-08, 23:16
  #39
Medlem
Björklinge
Citera
2018-09-08, 23:19
  #40
Medlem
0-6 år: på landet bland djur
6-12: kriminell förort
12-18: välbärgat villaområde

Då får man naturen som liten, jävlaranamma som halvliten och glassigt i de jobbiga tonåren.
Citera
2018-09-10, 13:36
  #41
Medlem
Jag som växt upp i Stockholm kan säga att det inte är något bra ställe att växa upp på. Blir massa droger i tonåren för många och mycket kriminalitet, om jag fick välja i efterhand skulle jag nog viljat växa upp högre upp i landet i typ en liten by.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback