2015-01-02, 22:31
Medlem
Hej!

Jag har ett problem. Jag har nämligen inte aktiverat mitt windows 7 för jag hittar inte min nyckel men jag har skivan och kör nu på en oäkta programvara.

Problem är då att när jag ska försöka köra t.ex cmd som administratör så fryser den funktionen jag kan inte starta cmd mer om jag inte startar om datorn. Jag kan inte stänga av brandväggen då fryser sig den funktionen också. jag har även haft problem med att ta bort filer m.m på datorn.

Någon som vet vad man kan göra utan att formatera om datorn ? har sökt på google men inte hittat någon lösning. Än så länge ser jag bara formation som enda utvägen här.

Tacksam för hjälp & gott nytt år!
Citera
2015-01-03, 02:08
Medlem
x12s avatar
Skulle kunna vara skadekod som ställer till det.
Testa malwarebytes (MBAM).
Kan även testa GMER ( http://www.gmer.net/ ). Nerladdningsfilen kan se väldigt skum ut, för den har nåt namn i stil med "qwdja7dv.exe", men det är normalt, det programmet hittar sånt som sitter riktigt djupt, om nu nåt av dessa går installera/köra.

Ominstallation är nog i annat fall en bra lösning. Försök hitta nyckeln, ska egentligen vara en etikett på chassiet.
Citera
2015-01-03, 19:23
Medlem
Det är de att jag har köpt ny dator och köpte inte med w7 för jag visste att jag redan hade det.. Ska testa det tack för tipset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in