Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-06, 00:41
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Senast igår läste jag på SVT Text att SÄPO skulle undersöka islamkritiska kommentarer i sociala medier, med anledning av de påstådda moskéattackerna.

Det är väl snarare extremt naivt att tro att inte SÄPO redan används och kommer att användas för att arbeta mot regimkritiker. Skulle inte förvåna mig om SÄPO har ett finger med i spelet, eller en hel hand, vad gäller Researchgruppen och Robert Aschbergs Piscatus AB. Varför annars har de inte agerat mot dessa privata underrättelsetjänster och åsiktsregister som dessutom organiserat förföljelse av regimkritiker?

Trodde de hade bättre saker för sig faktiskt. :/
Citera
2015-01-06, 08:39
  #74
Medlem
nja säpo och moske bränder nada det är SD eller nazister låter som gmla lögner. Säpo som har sålt sig likt stasi. bara propaganda hur stasi säpo kan finna mig när jag bor utomland vet ej? men finns säkert spioner som tycker att invandring det bästa som hänt Sverige .Sverige som en diktaur har jag inga komentarer lever utomlands.
Citera
2015-01-06, 08:57
  #75
Medlem
om jag skulle med rådande diktatur eller demokratur kan jag lika bra rösta på putin. Sverige ingen demokrati även om idiot vänstern säger det: Sverige hånas för des Idioti utomlands och vänstern tror att vi är ett föredöme när hela jävla världen ser oss ett skräck exempel. Många gånger man får som svensk ursäkta vår idiotiska invandring som propagandan tycker är bra.
Citera
2015-01-06, 09:10
  #76
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Skillnaden från igår och idag är att Säpo har en officiell kanal på Twitter

OMG SAPO har ett twitterkonto!!! Manna livbatarna. Kvinnor och barn, skit i dom, var man for sig sjalv!

...

Om de bekostas-, bedrivs- och styrs som alla andra statliga bolag finns det val inte sa mycket att oroa sig over.
Citera
2015-01-06, 09:11
  #77
Medlem
Lägg ner skiten med mångkulturelt samhälle fungerar ej utomlands. Bor själv i ett mono kulturet samhälle fungerar fint Kina. Behövs ej IS terrorsister eller hej du bryscha komentarer är förkastat.
finns ej samma krimalitet i mellan kinser och mena. Finns ej mena pak här och kan leva normalt.
Citera
2015-01-06, 09:15
  #78
Medlem
Säpo är för att värna om Diktaturen ej för den svenska méd borgaren. Muhammed har det bra Svensson ej.
Citera
2015-01-06, 09:22
  #79
Medlem
Svensk polis och säpo är ett stort skämt,korv grillning och dialog med krimminella zzzzzzzzzzzzzzz
stort skämt. Vad fan hände med rätt säkerhet i Sverige fan vad man perspektiv med utlandet skäms mer och mer som svensk vad fan stoppar er att ta tag i skiten? rasism? jag små ler
Citera
2015-01-06, 12:16
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utomlandsJP
OMG SAPO har ett twitterkonto!!! Manna livbatarna. Kvinnor och barn, skit i dom, var man for sig sjalv!
Att de har Twitterkonton och andra konton lite överallt är ju inget konstigt, men varför vill de att allmänheten ska veta det? Är det kanske så att de vill skrämmas? Eller är det bara fråga om inkompetens? Att de glömt att deras roll är att hålla sig i bakgrunden? Inget av alternativen är tilltalande.
Citera
2015-01-06, 13:57
  #81
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Att de har Twitterkonton och andra konton lite överallt är ju inget konstigt, men varför vill de att allmänheten ska veta det? Är det kanske så att de vill skrämmas? Eller är det bara fråga om inkompetens? Att de glömt att deras roll är att hålla sig i bakgrunden? Inget av alternativen är tilltalande.

De vill absolut skrämmas med att -"vi har ögonen på dig"! Via media kan de skrämma flera tusen i ett enda svep, enkelt bekvämt och det minskar drastisk volymen av individer som de annars måste kontrollera. Kontroller som sällan ger något annat resultat än att de hittar ännu en som snackar mycket men aldrig gör något.

När de ägnar sig åt uppsökande verksamhet för att utdela varningar tar det mycket tid.
När det gäller spioneri vill de inte att folk ska inleda djupare relationer med olämpliga kontakter.
När det gäller islamister, lika dant och de vill inte att de åker på vissa typer av "resor" etc.
I båda de fallen påstår de att metoden är effektiv.

Medlemmar av nationella motståndsrörelsen borde rimligen också varnas. Eller så särbehandlas de för man vill att de ska åka dit i något brottmålsärende i stället. Säpo som har de ultimata övervakningshjälpmedlen står för övervakningen och de vanliga snuten får plocka in dem.

Ett litet tillägg jag tror att islamhatare inte hittas bland de nationella grupperna, de delar ju synen på judar till exempel. Utan det är avlägsna utlöpare till Sd, eller kristna. Eller spontant uppkomna muslimhatare och därför inte spårbara genom att leta i kända grupperingar. Sociala medier är ett sätt att hitta en eventuell individuell och självgående attentatsman innan det brinner inne några dussin muslimer. Det vore ett stor nederlag för Säpo/sapo, för partiet och för Alice baha om så skedde.
__________________
Senast redigerad av Gefundenes F 2015-01-06 kl. 14:07.
Citera
2015-01-06, 14:40
  #82
Medlem
OliverCromwells avatar
Här skriver Exponerat om de nya lagändringar som kommer att göra det lättare att åtala folk för oliktänkande.

Citat:
Ny lag: Lättare åtala den som förolämpar invandrare eller makthavare. Regeringen gav Brå och konstitutionsutskottet i uppdrag att utreda det så kallade näthatet.


Källa: http://www.exponerat.net/grundlagen-...a-fa-graddfil/
Citera
2015-01-06, 22:53
  #83
Medlem
Segermarschens avatar
Det är ju fortfarande early days men har de fångat några samhällsomstörtande Twitterterrorister ännu?

Citat:
Vad säger ni? Kommer SÄPO, nu under Löfvens order, att intensifiera bevakningen av "näthatare" och diverse dissidenter i sociala medier?
Ja och det gäller säkert på Flashback också, och med hjälp av FRA om de inte hade det innan. Det är enkelt när de kan använda sig av Twitter, Google, Facebook och andra företag som samarbetar med dem, men svårare eller omöjligt (gissar jag) med såna som inte samarbetar, t ex Nordfront och Flashback.

Frågan är också vilka som ska jagas. Bara de som bygger bomber eller alla som förolämpar Kim Jong-Löfven.

Man undrar även hur de går tillväga. Hur jagar de folk på Flashback t ex?
Citera
2015-01-07, 16:18
  #84
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg66jj99
nja säpo och moske bränder nada det är SD eller nazister låter som gmla lögner. Säpo som har sålt sig likt stasi. bara propaganda hur stasi säpo kan finna mig när jag bor utomland vet ej? men finns säkert spioner som tycker att invandring det bästa som hänt Sverige .Sverige som en diktaur har jag inga komentarer lever utomlands.


Bättre upp Säpo är Stasi. Men nu får de prioriteringsproblem om murvlar börjar tro att de kan få jihadister efter sig. Även om de är ytterst servila visavi islam så kanske kåren ändå känner sig lite rädda och då kallar de in S-Stasi att hålla vakt utanför redaktionerna. Men naturligtvis börja också jaga dem på nätet vilket antagligen är totalt meningslöst eftersom de farliga terroristerna hela tiden svävar under radarn. Kanske gömmer de sig i de muslimska "föreningslokalerna" Där lär de just nu ha förstärkt skydd av snuten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback