Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-02, 19:25
  #1
Medlem
Jag kör idag en 2skärmslösning, dock med två olika skärmar. Jag hade tänkt att ändra på det.

Jag har tittat på https://www.inet.se/produkt/2204966/...-vg248qe-144hz.

Min "andra" skärm använder jag inte i spel utan bara vid slösurf och liknande. Jag undrar om det finns en lillebror till ovannämnda skärm? Med samma storlek och samma utseende men längre spec, alltså behöver inte vara 144 Hz och liknande för att få ner totalsumman.
Citera
2015-01-02, 21:18
  #2
Medlem
Jag skulle rekommendera denna skärm.
Köpte mig själv tre stycken när komplett hade erbjudande på tre st + stativ. Tunna kanter på den också så lämpar sig väl som flerskärmslösning även vid spelande.
Citera
2015-01-02, 22:04
  #3
Medlem
Jag har tittat på den men det är tyvärr inte 144 Hz på den och ramen är inte samma
Citera
2015-01-03, 22:58
  #4
Medlem
Har för mig att jag sett någon som är likadan fast andra spec (eller äldre modell) dock har jag för mig att den kostade ungefär lika mycket. Skärmen är inte särskilt dyr, det är värt det och sedan ha två helt identiska skärmar. Själv har jag två sådana, fast den ena är inkopplad till hdmi då det bara finns ett DVI-D uttag på mitt grafikkort, så de 144 Hz har man ingen användning för på den ena datorn så det är ju onödigt, men man ser ingen skillnad och spelar bara på den ena ändå, men kan förstå hur du tänker då det blir onödigt med 144 Hz på den andra också, men tyvärr tror jag inte du hittar någon identisk som kostar något av betydelse mindre än den andra.

Jävla bra skärm för spelande är det i alla fall! Och två skärmar som ser likadana ut ser fan så mycket bättre ut än olika modeller med olika storlek.
Citera
2015-01-05, 15:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Har för mig att jag sett någon som är likadan fast andra spec (eller äldre modell) dock har jag för mig att den kostade ungefär lika mycket. Skärmen är inte särskilt dyr, det är värt det och sedan ha två helt identiska skärmar. Själv har jag två sådana, fast den ena är inkopplad till hdmi då det bara finns ett DVI-D uttag på mitt grafikkort, så de 144 Hz har man ingen användning för på den ena datorn så det är ju onödigt, men man ser ingen skillnad och spelar bara på den ena ändå, men kan förstå hur du tänker då det blir onödigt med 144 Hz på den andra också, men tyvärr tror jag inte du hittar någon identisk som kostar något av betydelse mindre än den andra.

Jävla bra skärm för spelande är det i alla fall! Och två skärmar som ser likadana ut ser fan så mycket bättre ut än olika modeller med olika storlek.

Taget. Jag köper två sånna efter detta inlägg! Tack!
Citera
2018-08-14, 19:08
  #6
Medlem
klybans avatar
Är denna skärm ett bra val för ett GTX970-kort och med begränsad budget(~3000 är max).
Vilket betyder att GPU köps senare.
Men gillade att den var A+ klassad.

Och frågan är ställd med förutsättningen CS:GO och en förbättring mot en 60Hz skärm.
Har skärmen verkligen funnits sedan 2013?
Eller har man bättre på tekniken på vägen också?
För tycker det låter ovanligt gammalt, men och andra sidan ingen bransch jag följer.
Så kanske det är vanligt inom skärmar att de får många år på nacken?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback