2015-01-02, 14:58
Medlem
Hej, har ett konto med lite mer än 9,5k följare på instagram där jag lägger ut något så roligt som vad jag äter. Har sett det som en kul grej men människor runt mig har börjat fråga om jag tjänar pengar på det, och jag har börjat fundera på om det finns möjlighet att faktiskt göra det. Har fått några erbjudanden av företag men mest märkliga som jag känner att jag inte riktigt står för. Någon som har tips på hur man kan gå tillväga för att tjäna pengar eller få vettiga sponsorer?
(Heter frokenfalk1 på instagram om någon vänlig människa vill titta in för att förstå vad jag rikar in mig på)
Tack för svar och tid!
/Hanna
Citera
2015-01-02, 15:25
Medlem
.Chloes avatar
Är du redo för att publicera bilder som din sponsor ber dig att lägga ut? Ha i åtanke att om du redan har en stabil och god fanbase så kan ett sponsorskap förstöra rätt mycket då du kan tvingas att publicera tävlingar, giveaways och material som inte alls matchar din stil vilket majoriteten av dina följare inte vill se.

Jag ser att du har en relativt låg ratio på dina bilder, men kommentarerna är väldigt bra vilket är superviktigt. Jag tror absolut att en del sponsorer är intresserade av dig, man ser klart och tydligt att produktplaceringar skulle ha en bra effekt då du sprider positiv glädje med tillit.

Det finns absolut vettiga sponsorer men du behöver nog googla på deras namn för att få mer information kring hur de arbetar. Sedan är det viktigt att du ställer frågor innan du skriver på ett kontrakt. Tänk efter noggrant om du verkligen vill bli sponsrad, är det värt det egentligen? Om du trivs med att lägga ut bilder så gör det för dig själv och dina fans och inte för några pengar.
Citera
2015-01-02, 15:25
Medlem
Struisvogels avatar
Hur lyckades du få så pass många följare?

Ganska skralt med uppdateringar + väldigt enformigt.
Citera
2015-01-02, 15:27
Medlem
Qweasd123s avatar
Kan inte direkt svara på din fråga men hur orkar du hälla ut en halv burk med bärsmoothie på ett papper? Dina bilder ser rätt så proffsiga ut men fan vad jobbigt det måste vara att göra dem.
Citera
2015-01-02, 16:13
Medlem
xposures avatar
Rakt och ärligt:
"Dassiga" bilder med tråkigt och platt/ojämnt ljus i mitt tycke.
Knepigt att du lyckats få en såpass stor fanbase med detta.

Får du sponsorer så finns alltid risken för att folk blir irriterade av att du säljer ut dig.
Tycker du ska vänta och bygga ännu fler följare så att du har råd att förlora ett par tusen om de inte uppskattar det.
Citera
2015-01-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
väldigt enformigt.
Tror det är en väldigt viktig del ifall man vill ha följare, att lägga upp bilder som en grupp människor är intresserade utav, vill man ha följare så kan man ju inte lägga ut foton på både snygga bilar och mat, man får ju hålla sig till ett tema
Citera
2015-01-02, 17:09
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Tror det är en väldigt viktig del ifall man vill ha följare, att lägga upp bilder som en grupp människor är intresserade utav, vill man ha följare så kan man ju inte lägga ut foton på både snygga bilar och mat, man får ju hålla sig till ett tema

Jo det är ju klart man inte ska blanda för mycket. Tänkte mer på att alla bilder ser typ likadana ut. Kan vara av intresse att hitta nya sätt att ta bilder om man vill tjäna pengar på det.
Citera
2015-01-02, 20:49
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Privatekonomi
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem