Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 02:23
  #757
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inofficiell
Simon Öhlund är på detta vis ett mycket intressant experiment. Vad händer egentligen när man hänger ut sig såhär som potentiel våldtäktsman och samhällets fiende? Lite märkligt att INGEN gått till angrepp hittills. Brukar ju alltid vara någon galning som genomför det.

Annars tycker jag det kan vara inspiration för oss som håller käften om betydligt vettigare men ändå kontroversiella åsikter. Om någon galning kan sitta öppet och babbla om våldtäkter så kanske man själv kan sluta smyga med sina inte-helt-PK ståndpunkter.
Jag tror de flesta är friska nog att vara överens om att han behöver vård. Rätt svårt att slå någon kry. För att hoppa på honom måste nog den som gör det själv gå i gång på det. Nu har han ju dessutom aldrig begått några övergrepp heller. Jag tror att han kommer kunna slå över men framförallt är han hittills mest bara en fara för sig själv och behöver låsas in för längre tids vård.

Utöver det har jag själv sedan många år bakåt bestämt mig för att inte anpassa mig efter vad som anses brukligt och är öppen både med åsikter (som iofs också blivit mer normbrytande) såsom privata angelägenheter samt psykisk ohälsa. Kan inte finna några särskilt svåra konsekvenser rent socialt, tvärtom människor passar sig lite mer nu med vilka förfaranden som helst mot mig. Jag tror dina åsikter om de inte är tokextrema inte kommer ses som särskilt häpnadsväckande. Människor som är vana vid att kunna köra över andra med de "rätta" åsikterna behöver dessutom mer motstånd så att det blir folk av dem som är kapabla att både diskutera som att tänka självständigt.
Citera
2015-06-15, 01:16
  #758
Medlem
FoxyCleopatras avatar
Jag har pratat med den här personen på telefon för ca 1 år sedan (tror jag det var)
Hade liten kontakt på 1 forum sedan 1 till då jag skicka PM om att jag ville ha hans nr så jag kunde ringa
Frågar då om han tänkt ta livet av sig (han hade gjort någon tråd eller flera om det) men nej han säger då att han mår mycket bättre och att det där trådarna om våldtäkt bara var typ skämt. Vad jag kommer ihåg var han helt normal när jag pratade men ganska kortfattad, hade inget bra svar på varför han uttryckte rasism/kvinnohat, han mådde bra och allt var OK, så typ.
Han gjorde inget försök till mer kontakt. Jag gissar på att hans diagnos ställt till det med dålig social interaktion och mycket begränsade intressen. Men ibland får han något ryck och gör skumma inlägg/videos på nätet.
För mycket fritid och för lite egna intressen, ett jobb/praktik kanske vore något?
Citera
2015-06-15, 12:57
  #759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxyCleopatra
Jag har pratat med den här personen på telefon för ca 1 år sedan (tror jag det var)
Hade liten kontakt på 1 forum sedan 1 till då jag skicka PM om att jag ville ha hans nr så jag kunde ringa
Frågar då om han tänkt ta livet av sig (han hade gjort någon tråd eller flera om det) men nej han säger då att han mår mycket bättre och att det där trådarna om våldtäkt bara var typ skämt. Vad jag kommer ihåg var han helt normal när jag pratade men ganska kortfattad, hade inget bra svar på varför han uttryckte rasism/kvinnohat, han mådde bra och allt var OK, så typ.
Han gjorde inget försök till mer kontakt. Jag gissar på att hans diagnos ställt till det med dålig social interaktion och mycket begränsade intressen. Men ibland får han något ryck och gör skumma inlägg/videos på nätet.
För mycket fritid och för lite egna intressen, ett jobb/praktik kanske vore något?

Jag tror att det är en del av snubbens diagnos att inte inse allvaret i det han gör, därav så nonchalerar han bort dessa filmer med "att det bara är ett skämt" när det istället är mer än tillräckligt för att fel personer ska ge sig ut efter honom.

Självfallet hoppas jag att han får den hjälp han behöver då han uppenbart verkar sjuk, någon annan stimulans än tillgång till internet skulle nog vara bra.
Citera
2015-06-15, 21:23
  #760
Medlem
Lost-Souls avatar
Är inte denna tråd: (FB) Kvinna våldtagen i Vasaparken, Norrköping, 2015-02-11 jävligt kymig med tanke på att självaste TS kommenterat och bor dessutom i Norrköping?
Citera
2015-06-27, 23:23
  #761
Medlem
1c9r5s avatar
Har någon kontaktat polisen om honom?
Säkert dubbelpost men han låter ju precis som han som begick terrordådet i USA. I ena videon, den från nyår, säger han ju typ EXAKT samma sak som han gjorde innan han begick sina brott.
Citera
2015-06-28, 00:03
  #762
Medlem
Vet ni vad. Nu kontaktade jag hans morsa, länkade till videorna (två) och har nu smskontakt med henne. Hoppas hon tar ett riktigt snack med honom. Tycker att polisen är alternativ nr 2.
Citera
2015-06-28, 01:04
  #763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhi
Jävlar vilken sjuk snubbe. Undra vad hans föräldrar skulle säga om de såg den videon.

Det har dem gjort nu.
Citera
2015-07-01, 16:05
  #764
Medlem
IIIDraculs avatar
Vad säger hans morsa? Polisen känner till honom.
Citera
2015-07-01, 16:39
  #765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Vad säger hans morsa? Polisen känner till honom.

Jag länkade bara, vi diskuterade inte så mycket.
Citera
2015-07-02, 22:48
  #766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Mycket fint sagt! Äntligen någon vettig. Jag såg hans video och jag försökte leva mig in i hur han känner, kunde se i hans blick hur han blivit dissad av tjejer i hela hans liv, speciellt när han tittade neråt och sa något om tjejer. Han säger mycket äckliga saker som att han ser ingen utväg annan än att våldta tjejer vilket är helt förkastligt MEN som du säger han har blivit försummad av tjejer i hela sitt liv, aldrig blivit älskad av en tjej och inte heller ens haft en tjejkompis som han nämner i klippet. Då kan folk fundera lite och framförallt killar fundera på vilken typ av person och tankesätt ni hade fått när det gäller tjejer? Hade ni älskar tjejer menar ni? Sedan att han använder ord som att de är rätt att våldta tjejer det är bara hans sätt att få ur sin frustration.

Vad är han 25år eller strax över, hur tror ni att ni själva hade mått av att inte få kvinnlig närhet fram tills ni var 25. Vem som helst hade blivit ett mer eller mindre psykfall av det. Hade han fått uppmärksamhet och blivit gillad av en enda tjej i sin uppväxt så hade han förmodligen varit en helt annan person idag.

Lustigt att man kan skylla det på tjejer och inte rådande machokultur som gäller för killar. Och nä, alla tjejer (långt ifrån) vill inte ha badguys med muskler och tuff bil... Vem vill ha en sån tjej undrar jag? Han är inte ens ful så varför inte jobba lite på det sociala och ragga på nätet som alla andra?
Nä, det bästa han kan tänka sig är att vålda kvinnor. Såå synd om honom. Pfft.
Hade velat se vilka reaktioner jag fått som tjej om jag berättade samma story och därför ville klippa av killar kuken.
Citera
2015-07-02, 22:51
  #767
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxyCleopatra
Jag har pratat med den här personen på telefon för ca 1 år sedan (tror jag det var)
Hade liten kontakt på 1 forum sedan 1 till då jag skicka PM om att jag ville ha hans nr så jag kunde ringa
Frågar då om han tänkt ta livet av sig (han hade gjort någon tråd eller flera om det) men nej han säger då att han mår mycket bättre och att det där trådarna om våldtäkt bara var typ skämt. Vad jag kommer ihåg var han helt normal när jag pratade men ganska kortfattad, hade inget bra svar på varför han uttryckte rasism/kvinnohat, han mådde bra och allt var OK, så typ.
Han gjorde inget försök till mer kontakt. Jag gissar på att hans diagnos ställt till det med dålig social interaktion och mycket begränsade intressen. Men ibland får han något ryck och gör skumma inlägg/videos på nätet.
För mycket fritid och för lite egna intressen, ett jobb/praktik kanske vore något?
Så du tror att om han verkligen tänkte begå en våldtäkt så hade han berätta det för dig eller?
Citera
2015-07-10, 21:13
  #768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du tror att om han verkligen tänkte begå en våldtäkt så hade han berätta det för dig eller?
Öööhm, han har dömts för att ha sagt till en tjej att han tänkt våldta just henne, han har lagt ut videos på youtube där han säger att han skall våldta, han har hållit igång med liknande saker över hela jävla internet, helt utan ens ett försök att vara något sånär i närheten av anonym som avsändare eller hemlig med sina fantasier. Missat det?

Men en sak: Hade han verkligen tänkt att begå en våldtäkt så hade han redan gjort det. Nog att det kan komma längre fram, det är definitivt ingen omöjlighet, men hittills har det varit tomma ord som förmodligen kommer ur någon sjuk fantasi och vattnas av bekräftelsebehov.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback