Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-01, 17:50
  #1
Medlem
Hej!

Jag har en HUAWEI E5172As-22 och undrar om det går få bättre signal från 3's sida till min (3 är min operatör).
Har kollat runt lite på en HUAWEI B593 4G LTE Antenn för att jag försöker få bättre signal på mitt trådlösa bredband, och hittade endast denna:
http://www.4gltemall.com/huawei-b593...e-antenna.html (länkad direkt från deras egna hemsida, från HUAWEI E5172As-22's egna manual). Är detta en antenn som tar emot signalen bättre från 3, så att jag får stabilare uppkoppling, eller är det en antenn för att förstärka min egen wifi-signal?

Skriv gärna lite om den och vad den gör, och visa mig gärna om det finns andra antenner.
Citera
2015-01-01, 21:44
  #2
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazpero
Är detta en antenn som tar emot signalen bättre från 3, så att jag får stabilare uppkoppling, eller är det en antenn för att förstärka min egen wifi-signal?

Eftersom det är en LTE-antenn så har den ingenting med din wifi-signal att göra. Glöm inte rekommendationen från sidan att det är bäst att använda två antenner.
Citera
2015-01-02, 14:42
  #3
Medlem
Tack för svaret!

Okej, så jag googlade vidare lite, och jag hittade flera antenner som man till och med monterar utomhus för ännu bättre signal. Hört att det blir bästa resultat om man monterar en horisontellt, och en lodrätt. Dessa såg i princip ut som små tv-antenner, och det enda problemet är att den jag hittade såldes på en rysk sida utan språkval... Någon som har en länk till svensk/engelsk sida?

Mvh
Citera
2015-01-02, 20:48
  #4
Medlem
Kollat runt ännu mera vad det gäller MIMO och så vidare. Överallt står det att man i princip skall ha två antenner för snabb och stabil hastighet. Nu är det så att på min HUAWEI E5172As-22 finns det bara ett hon-uttag. Kan jag på något sätt fixa en fördelar-liknande sak som gör att jag kan dra två antenner till en port, eller skrotas då hela idén med att ha just två antenner?
Citera
2015-06-18, 23:37
  #5
Avstängd
Hej på Er alla!!

Läste lite om upplåsningsmöjligheterna här i tråden..

Grejen är den att jag innehar en b593s som ska vara upplåst utifrån förra
ägaren. (då jag ej sett något upplåsningsalternativ under "allmänna inställningar - "simkort" så
antar jag att snubben är ärlig i fallet)

Nu till frågan.. då jag fått den i fabriksåterställningsläge och pluggat in mitt sim och även smitit
in och lagt in min simkod så vet jag inte varför det ej händer något mer än så!?!

Status för simkortet: grön lampa, samt signal ett par streck.
MEN, den har ett vitt sken på lampan MODE som enligt manualen står för att den "ansluter.." och där står den och tuggar och inget mer händer, lampan WLAN är tänd och blinkar lite ibland..

Datorn säger "begränsad anslutning" samt "nätverk saknas" om jag kika in på nätverksinställningarna på kontrollpanelen.

Är det någon här som vet varför jag ej kan få uppkoppling via min router och vad det kan bero på att jag ej kan nå nätet??

Tackar på förhand och hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig?!

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback