Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-31, 12:48
  #1
Avstängd
Kyssmigimorgons avatar
Är detta slutet på Alliansen? Och vi får se en socialdemokratiskt ledd regering fram till åtminstone 2022?

Är det månne slutet för SD och att deras väljare smyger sig tillbaka till deras ursprungliga parti-tillhörigheter?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20095907.ab
Citera
2014-12-31, 12:54
  #2
Medlem
Jag hoppas det är slutet på Alliansen. Det är dags att skiten splittras.

Varför skulle vi SD-väljare gå tillbaka till något som försatt oss i den här situationen? Jag tänker ALDRIG gå tillbaka till sjuklövern!

Politiker ljuger, det gör dem alla. Men aldrig i den här graden har jag skådat ett sådant folkförrakt mot svenskarna. Jag är inte ens helt etnisk svensk, men jag tycker fan det är nog nu med detta trams.

Jag kommer rösta SD i varje val framöver så vi får tillbaka vårt trygga välfärdssamhälle.
__________________
Senast redigerad av General- 2014-12-31 kl. 12:57.
Citera
2014-12-31, 12:56
  #3
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Är det månne slutet för SD och att deras väljare smyger sig tillbaka till deras ursprungliga parti-tillhörigheter?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20095907.ab
Hur kan du ens få för dig en sådan sak, eller handlar det enbart om verklighetsfrånvänt önsketänkande?
Citera
2014-12-31, 12:56
  #4
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Flera partitoppar från KD, FP och C vill nu att allianspartierna lägger fram sina egna budgetar i vår.

– Nu är det tid för respektive parti att visa sina egna ståndpunkter och ställningstaganden

Titta. De tre mindre partierna börjar äntligen fatta att de kvävs i Alliansen.
Citera
2014-12-31, 12:57
  #5
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Är detta slutet på Alliansen? Och vi får se en socialdemokratiskt ledd regering fram till åtminstone 2022?

Är det månne slutet för SD och att deras väljare smyger sig tillbaka till deras ursprungliga parti-tillhörigheter?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20095907.ab

Varför skulle detta vara slutet för SD? Har du hemlig information om att de borgerliga tänkt slå in på ett radikalt annorlunda migrationspolitiskt spår? Eller varför?
Citera
2014-12-31, 12:58
  #6
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det finns ju regler nu, och hur man tolkar dem är väl också en sak som får diskuteras, säger Beatrice Ask.

Haha. Signerat Sveriges f.d. Justitieminister.

Nice!
Citera
2014-12-31, 13:01
  #7
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Varför skulle vi SD-väljare gå tillbaka till något som försatt oss i den här situationen? Jag tänker ALDRIG gå tillbaka till sjuklövern!
Vilken är "den här situationen"? Att man ser invandrare på gatorna? Eller att man ser många invandrare på gatorna?
Citera
2014-12-31, 13:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Vilken är "den här situationen"? Att man ser invandrare på gatorna? Eller att man ser många invandrare på gatorna?

Ökad arbetslöshet, kriminalitet, klyftor, försämrat försvar, bostadsbrist m.m. Har du missat det?
Citera
2014-12-31, 13:13
  #9
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Vilken är "den här situationen"? Att man ser invandrare på gatorna? Eller att man ser många invandrare på gatorna?

http://www.dnv.se/wp-content/uploads...%B6ljning-.pdf
Citera
2014-12-31, 13:15
  #10
Medlem
weltalls avatar
Det som talar för att Alliansen inte tar makten igen är att SD alltid har tagit fler väljare från dem än det andra blocket. DÖ verkar göra dessa väljare extremt arga, medan rödgröna väljare verkar ganska nöjda, iaf de som inte har missuppfattat uppgörelsen.

Frågan är vilka väljare som är mest lojala. S har sina oinsatta väljare som alltid röstar på dem, Mp och V har folk som står väldigt långt från SD.

Just nu ser det dystert ut för Alliansen men mycket kan hända på 4 år. Löfven ska ta sig an att fixa jobb och bostäder till alla flyktingar, jag tror det kommer gå värre för honom eftersom det kommer ännu fler nu
Citera
2014-12-31, 13:17
  #11
Medlem
Man hoppades att Alliansen skulle börja prata med SD eller i alla fall ta i invandringsfrågorna i och med KDs utspel, men icke. Nu kan de lika gärna lägga ner det. De får aldrig min röst igen i alla fall.
Citera
2014-12-31, 13:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueFaith87
Man hoppades att Alliansen skulle börja prata med SD eller i alla fall ta i invandringsfrågorna i och med KDs utspel, men icke. Nu kan de lika gärna lägga ner det. De får aldrig min röst igen i alla fall.

Röstade du på något av Allianspartierna i valet 2014?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback