Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-31, 12:13
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Åtminstone om man får tro dom själva. Dessutom lider dom inte i tysthet utan ockuperar polisstationen i protest. Så är det rimligt att ens ställa enkla krav på dom boende utan att riskera att deras förväntningar på vår gästfrihet understiger deras utlovade nya liv i paradiset Sverige?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6043733
Citera
2014-12-31, 12:20
  #2
Medlem
SugaredThoughtss avatar
11 December. Varför dra upp det nu?
Citera
2014-12-31, 12:43
  #3
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
11 December. Varför dra upp det nu?
Varför inte? Det är väl intressant att diskutera att människor som påstår sig ha flytt från död, tortyr och säker förintelse, sitter och surar över att maten inte passar den egna paletten? Ingen hummus, baba ganouch och halalslaktad get?! Vaffalls?!

Och hur manifesterar man sitt missnöje då? Jo, man ockuperar minsann den lokala polisstationen! Alltså, fattar ni vilket jävla rykte Sverige skaffat sig bland de där människorna? Man upplever det tydligen som att här är det bara att knalla in och ta för sig som ett jävla herrefolk! Är man kåt, ja det är bara att hugga en svennehora och rundknulla henne ordentligt! Vill man ha något, så tar man för sig. Polis och "överhet" finns överhuvudtaget inte alls! Lag är en förhandlingsfråga. Beslut kan omprövas och diskuteras.

Föreställ dig att du o dina polare dinglar in på en turkisk eller egyptisk polisstation och gnäller på den lokala maten!

Först hade nog snutarna tittat efter dolda kameror och trott att det var något skoj på TV eller något, men sedan jävlar i mig när de fattat att det var allvar, då hade man fått så kopiöst med stryk så att man fått käka genom sugrör och bajsa i en påse på magen resten av livet!
Citera
2014-12-31, 12:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Varför inte? Det är väl intressant att diskutera att människor som påstår sig ha flytt från död, tortyr och säker förintelse, sitter och surar över att maten inte passar den egna paletten? Ingen hummus, baba ganouch och halalslaktad get?! Vaffalls?!

Och hur manifesterar man sitt missnöje då? Jo, man ockuperar minsann den lokala polisstationen! Alltså, fattar ni vilket jävla rykte Sverige skaffat sig bland de där människorna? Man upplever det tydligen som att här är det bara att knalla in och ta för sig som ett jävla herrefolk! Är man kåt, ja det är bara att hugga en svennehora och rundknulla henne ordentligt! Vill man ha något, så tar man för sig. Polis och "överhet" finns överhuvudtaget inte alls! Lag är en förhandlingsfråga. Beslut kan omprövas och diskuteras.

Föreställ dig att du o dina polare dinglar in på en turkisk eller egyptisk polisstation och gnäller på den lokala maten!

Först hade nog snutarna tittat efter dolda kameror och trott att det var något skoj på TV eller något, men sedan jävlar i mig när de fattat att det var allvar, då hade man fått så kopiöst med stryk så att man fått käka genom sugrör och bajsa i en påse på magen resten av livet!


Så sant. Det är något sjukt med Sverige. Vikingalandet har blivit landet lagom o landet mespropp.
Går det inte bara o trä in en stör i ändan på dem o ut genom munnen för att sedan sätta upp dem på rad?
Så kan alla se vad som händer med snyltare.
Citera
2014-12-31, 12:58
  #5
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Tror du att ni kan komma tillrätta med det här?

– Ja, det är klart. Vi får gnugga geniknölarna och försöka hitta på något bra så löser vi det här.

Vilken lösning kommer de komma fram till tro?
Citera
2014-12-31, 13:23
  #6
Avstängd
folvidons avatar
ge fanskapet vuxenvälling och kattmat så täcker dom hela kostcirkeln...
Citera
2015-01-01, 17:29
  #7
Medlem
Känner igen beteendet då jag jobbat en kortare period med ensammkommande ungdomar. Många kommer hit med en helt skruvad uppfattning om vad som erbjuds i Sverige och verkar tro på allvar att här bara är "guld och gröna skogar" Då verkligheten kommer ifatt, så är det i första hand personalen som får ta emot kritiken.
Just matbiten blev inte jag heller jag klok på.. Man tror att de boende ska bli överlyckliga över vällagad bra mat men icke. Riset är kokat på fel vis, fel sorts kött, grönsaker mm. Tror det är bättre att göra som på vissa boenden. Försöka förklara hur mycket pengar som får läggas på mat etc per dag, ge dem pengarna och låta dem tillaga sin egen mat på sitt eget vis.

En annan sak som förbryllar mig är detta ständiga barnafödande. Varför försöker man inte se till först ha någon som helst stadig tillvaro INNAN man skaffar barn? Att veta att man får stanna i det nya landet och har chans till ett arbete för att kunna försörja sig?
Citera
2015-01-01, 18:01
  #8
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeing

En annan sak som förbryllar mig är detta ständiga barnafödande. Varför försöker man inte se till först ha någon som helst stadig tillvaro INNAN man skaffar barn? Att veta att man får stanna i det nya landet och har chans till ett arbete för att kunna försörja sig?

Dom kan väl försörja sig gott jämfört med hur det var där dom kom ifrån?
Citera
2015-01-03, 22:09
  #9
Medlem
XRAHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeing
En annan sak som förbryllar mig är detta ständiga barnafödande. Varför försöker man inte se till först ha någon som helst stadig tillvaro INNAN man skaffar barn? Att veta att man får stanna i det nya landet och har chans till ett arbete för att kunna försörja sig?

Att skaffa barn i Sverige lär likställas med att rota sig i Sverige. Hinner man rota sig så fort som möjligt ökar också chanserna att få stanna kvar. (Plus mer barnbidrag sen när PUT-ärendet godkänts, vilket nästan alltid är fallet i Sverige.) Win win helt enkelt! (Fail fail för oss vanliga svenskar dock.)
Citera
2015-01-04, 01:36
  #10
Avstängd
URBANARTS89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
11 December. Varför dra upp det nu?

Varför inte? Det är ju knappt en månad sedan. Det är inte december 2003 det handlar om.
Citera
2015-01-04, 02:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeing
Känner igen beteendet då jag jobbat en kortare period med ensammkommande ungdomar. Många kommer hit med en helt skruvad uppfattning om vad som erbjuds i Sverige och verkar tro på allvar att här bara är "guld och gröna skogar" Då verkligheten kommer ifatt, så är det i första hand personalen som får ta emot kritiken.
Just matbiten blev inte jag heller jag klok på.. Man tror att de boende ska bli överlyckliga över vällagad bra mat men icke. Riset är kokat på fel vis, fel sorts kött, grönsaker mm. Tror det är bättre att göra som på vissa boenden. Försöka förklara hur mycket pengar som får läggas på mat etc per dag, ge dem pengarna och låta dem tillaga sin egen mat på sitt eget vis.

En annan sak som förbryllar mig är detta ständiga barnafödande. Varför försöker man inte se till först ha någon som helst stadig tillvaro INNAN man skaffar barn? Att veta att man får stanna i det nya landet och har chans till ett arbete för att kunna försörja sig?

Du märkte inte att deoftast är lite eller ganska mycket bakom flötet, det är även därför de har helt störda åsikter om det mest inte minst att de som kompletta förlorare tror att de förtjänar "guld och gröna skogar" allt de egentligen förtjänar är en kok stryk och en fot i röven ut ur landet.

Det hela har att göra mee inavlens inavelsreligion islam som i sina urkunder yrar om just "guld och gröna skogar" åt efterföljarna om de beter sig illa, vidare så är det inaveln som spökar, de kommer från rena rama banjospelanderegioner, kika själv in:
http://consang.net

50% av människorna är produkter av kusiner som skaffat barn, gör det ett par generationer och du har the retards som lyckats komma till Sverige med sina efterblivna ideer.

Addera sedan den arabiska kulturen på det:
http://www.islam-watch.com/Warner/Ta...-for-Allah.htm

och du har svaret på den cluaterfuck som dessa människor är, släng in lite Tony Montana och 50cent på det och du har en vandrande inavlad religiös dåre till psykopat.

Därav dessa konstiga 5årings krav om för lite sand i maten. Ge de en örfil så de vaknar upp.
Citera
2015-01-06, 10:09
  #12
Medlem
"Därav dessa konstiga 5årings krav om för lite sand i maten. Ge de en örfil så de vaknar upp."

Hade god jävla lust men lyckades på nått jävla vis behålla lugnet.
Inavel och svält leder som bekant till dumhet och vissa folkgrupper har i åratal lidit av just inavel, svält samt trauman från krig som gjort dem dumma eller "annorlunda" oss svenskar MEN att formulera sig på det viset i dagens sverige går inte för sig, för då är man en äcklig rasist.

Min åsikt efter alla händelser och möten med folk från olika kulturer/länder är att alla människor ÄR olika, även vi svenskar. Alla som kommer hit är inte dumma och våldsbenägna, vissa är goda och hjälpsamare än mina närmsta grannar och släktingar. Vissa kommer hit som rika, vissa som fattiga.
Men.. alla är olika och mycket beror på vart någonstans dem har växt upp och vilken religion dem tillhör. Vissa kulturer utärker sig mera, kräver mera medans andra är hjälpsamma och tacksamma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback