Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-31, 00:40
  #1
Avstängd
fiskarenss avatar
Nytt från Fria Tider:

Citat:
Den 28-åriga socialsekreteraren krävde att få ha sex med pappan för att lämna tillbaka hans barn. Hon skickade även SMS till martin (bilden) där hon skrev att hon skulle vittna i rätten till hans fördel – om han gjorde som hon sa.

Länk: http://www.friatider.se/socialen-tog...a-kuken-av-dig

Detta låter helt absurt. Vet vi något mer om detta?
Citera
2014-12-31, 00:43
  #2
Medlem
zergrushs avatar
Dingdingvärld-belägg so far...
Citera
2014-12-31, 01:12
  #3
Medlem
KiaWs avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet
/Moderator
Citera
2014-12-31, 01:12
  #4
Medlem
Aggrovators avatar
Med tanke på hur störda vissa sochäxor är så skulle det inte förvåna mig det minsta om historien stämmer, åtminstone till största delen.
Citera
2014-12-31, 04:28
  #5
Medlem
Socialsekreterare (kvinna) krävde sex om mannen skulle få vårdnaden - läggs ner!

I det nya jämställda Sverige läggs tydligen ett fall av denna kaliber ner så ju målsäganden var en man och förövaren en ung kvinna. Bevis finns och åklagaren är osäker om det skulle.lagts ner om det var en man som hotat och pressat en mamma på liknande sätt..
Iofs hade det varit en berikare som gett sig på en svensk kvinna hade ju berikaren fått ett "Ur fänglese"-kort rakt av men om båda varit vita då kanske. . Detta enligt naturlagarna för det nya mångkulturella Sverige där alla är lika värda utom män, etniska svenskar (när vi väl ens existerar) osv! Man upphör inte att förvånas. Detta är ett så solklart fall så jag fattar inte.. Vad säger ni?

Vem är kvinnan? Häng ut helvetet här så ingen annan behöver drabbas!

Saxat.från "Fria tider":

"Den 17 juni förra året fattade en nu 28-årig socialsekreterare på socialförvaltningen i en Smålandskommun beslut om att tvångsomhänderta Martins båda barn, fyra och sex år gamla. Bakgrunden ska ha varit uppgifter om bråk mellan Martin och barnens mamma och Socialtjänsten sade sig därför vara oroliga för att barnen "bevittnat våld".

Tillsammans med polisen åkte socialsekreteraren hem till barnens mamma, tog barnen därifrån och placerade dem på Oasen i Aneby – ett skandalomsusat LVU-hem som förra våren avslöjades med att ha misshandlat och torterat omhändertagna barn.

Men socialsekreteraren nöjde sig inte med det, hon började göra sexuella närmanden mot Martin och förklarade att om han gjorde som hon ville, så skulle hon hjälpa honom att få tillbaka sina barn.

– Hon bjöd hem mig och två bekanta till mig till sin bostad och hon sa ju till mig hela tiden att om jag gör som hon säger och som hon vill så kommer hon hjälpa mig att få hem barnen, berättar Martin för Fria Tider.

När festen var slut ville socialsekreteraren ha sex med Martin. Han berättar att om han inte ställde upp på det, så skulle hon inte hjälpa honom att få träffa sina barn igen.

– Hon skrek åt mig att fortsätta att knulla henne, annars skulle hon inte hjälpa mig att få hem barnen, säger han.

Martin berättar att han tog hoten på allvar och därför kände sig tvungen att ställa upp. Men dagen efter mådde han dåligt och tänkte att han svikit sina barn.."

Länk till hela artikeln:


http://www.friatider.se/socialen-tog...a-kuken-av-dig
Citera
2014-12-31, 06:03
  #6
Medlem
serotonins avatar
Finns alltså även inspelat när hon hotar att skjuta honom om han inte håller tyst, ändå lägger åklagaren ner hela utredningen.

Citat:
Men mardrömmen var inte över, nu började den 28-åriga beslutsfattaren istället att hota honom. Martin spelade in flera av de hotfulla samtalen och Fria Tider har tagit del av dem.

Samtalen handlar bland annat om att socialsekreteraren är väl medveten om att hennes förhållande med Martin är olämpligt. Hon uppmanar honom dessutom att vara tyst om vad som hänt och att hon inte vill "få skit tillbaka". I ett av dem hotar hon till och med att skjuta Martin med en hagelbössa.

– Först skjuta av dig kuken, sen skulle jag skjuta dig i ansiktet, säger socialsekreteraren på inspelningen.
Citera
2014-12-31, 06:19
  #7
Medlem
serotonins avatar
Här är det maskerade fotot från FT:

http://i.imgur.com/nTSku0d.jpg
Citera
2014-12-31, 08:20
  #8
Avstängd
Lars.svaxons avatar
Stackars man som måste ha sex med en kvinna och där kvinnan dessutom uppmanar till det!!!!!!!
Citera
2014-12-31, 09:38
  #9
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Nån som vet vilken kommun, ort, stad det gäller & vem soc tanten är får gärna dela med er
Citera
2014-12-31, 09:42
  #10
Medlem
cdxz11s avatar
stört att åklagaren inte väcker åtal mot kvinnan, åklagaren borde kanske anmälas för tjänstefel då denna inte tycks göra sitt jobb på korrekt vis?
Citera
2014-12-31, 10:02
  #11
Medlem
Kravallens avatar
Har vi något om detta i "nationell" media?
Citera
2014-12-31, 10:03
  #12
Moderator
blomvattnares avatar
Ur artikeln från trådstarten:

Citat:
Enligt åklagaren utreddes kvinnan över huvud taget aldrig för olaga hot, utan bara misstanke om sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning. Och när Fria Tider frågar om han skulle ha gjort en annan bedömning om könen varit omvända – alltså att en manlig socialarbetare gjort samma sak mot en kvinnlig klient – blir han tveksam.

– Jag vet inte vad jag ska svara på den frågan, jag hoppas att vi inte agerat annorlunda oavsett om det är en man eller en kvinna, säger Lorefors och tillägger:

– Jag vet inte, visst, det är en speciell omständighet att det är omvänt förhållande mot hur det gängse brukar vara men utredningen som har gjorts ser jag inte brister på grund av att det är det omvända förhållandet, fortsätter han.

Lorefors letar vidare i sina dokument men tror att polisen lagt ned Martins anmälan om att han blivit hotad och aldrig skickat det vidare till åklagaren.

– Jag hittar ingen anmälan om hot i alla fall i våra system.

Det luktar onekligen lite illa att åklagaren svävar lite på målet angående om ifall bedömningen skulle ha varit annorlunda om könen hade varit omvända.

http://www.friatider.se/socialen-tog...a-kuken-av-dig

Hela historien verkar lite underlig faktiskt. Kan det finnas mer i historian som skulle kunna göra att det går att se på det med andra ögon? Just nu förefaller ju pappan ha blivit rejält missbehandlad av socialsekreteraren, men berättar han hela sanningen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback