• 1
  • 2
2014-12-30, 00:40
Medlem
"På flera ställen i landet har det varit problem med ungdomar som skjuter fyrverkerier mot människor, hus och bilar.

På måndagskvällen sköt ett ungdomsgäng på upp till trettio personer mellan 13 och 15 år fyrverkerier, smällare och raketer mot människor i Navestad i Norrköping. När polisen kom till området blev även den beskjuten.
"

- De var ganska så omdömeslösa, säger Thomas Agnevik, presstalesman på polisen i Östergötland.

- Det har börjat bli mer av det här den senaste tiden. Nu har julmaten åkt ner och de måste hitta på något annat att roa sig med." http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...med-fyrverkeri

Men putte nutte, då!!
Julmaten har åkt ner och de är "ganska" så omdömeslösa... Stackars satar som inte fått några julklappar att roa sig med, så de måste istället roa sig med att skjuta raketer på oskyldigt folk... Och vad är det förresten för jävla efterblivna apor som säljer raketer till småglin?

Någon som vet mer?
Citera
2014-12-30, 00:54
Medlem
Här i Hageby (området alldeles norr om Navestad) så säljer de fyrverkerier från ett tält utanför Ica-butiken och praktiskt taget varenda "cyklar och nycklar"-butik här säljer fyrverkerier också. Tror det finns en del som är mindre noggranna med att kolla leg.

Var likadant förra året också.

NT:s artikel
Senast redigerad av mludd 2014-12-30 kl. 00:57.
Citera
2014-12-30, 00:57
Medlem
Och som vanligt är det Anders, Bertil och Calle som skjuter, eller?
Citera
2014-12-30, 01:45
Medlem
Draup.s avatar
I Södertälje kan folk knappt gå ut vid den här tiden på året. Och pendeltågen blir ofta försenade norrut p.g.a inkastade fyrverkerier och rökutveckling i tågen.

Kulturberikat Nytt År På Er!
Citera
2014-12-30, 01:46
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Sådana här saker såsom att skjuta raketer mot hus och bilar för spänningens skull är inte en grej som skulle vara sällsynt för svenskar om du tror det.
Citera
2014-12-30, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Sådana här saker såsom att skjuta raketer mot hus och bilar för spänningens skull är inte en grej som skulle vara sällsynt för svenskar om du tror det.
Nä, det är ett rent helvete när Svenssons drar runt i flock och skjuter raketer på slumpmässigt utvalda medborgare så här års...

Mvh
Citera
2014-12-30, 02:35
Medlem
Jag tror man skulle behöva ta tag lite i den här problematiken från samhällets sida. När jag gick i skolan var det gästspel om allt från att man inte ska supa på lucia till hur käften ser ut efter att man snusat i 40år.

Kanske är läge att visa lite bilder på hur folk ser ut efter att en kraftig nyårsraket exploderat bredvid huvudet.

Jag inbillar mig att ungarna inte riktigt fullt ut förstått vilka konsekvenser det kan få, tycker mig se att en del av dom ser det lite som ett busstreck i samma kategori som att slå sönder en glasflaska, spraymåla en busskur eller elda upp en papperskorg. Typ.

Skickar man iväg en lite kraftigare raket som utlöser steg två och exploderar i höjd med huvudet på en människa är det något allvarligare än vanliga ligistfasoner.
Citera
2014-12-30, 02:49
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Nä, det är ett rent helvete när Svenssons drar runt i flock och skjuter raketer på slumpmässigt utvalda medborgare så här års...

Mvh

Den var rolig...

Jag ville bara säga det att det knappast bara är invandrare som gör vad jag just skrev i det inlägg du citera. Sen om invandrare mer än gärna riktar raketerna mot andra människor i jämförelse med svenskar, det kan jag inte svara på eftersom jag varken har någon erfarenhet som säger så eller någon källa som skulle styrka påståendet.

Jag vet dock att många svenska ungdomar gärna leker med raketer på lite olämpliga vis eftersom jag varit med om det och sett det med mina egna ögon. Inga attacker mot andra människor dock(ha.ha)
Citera
2014-12-30, 02:50
Medlem
hogerspokets avatar
Pfft. Typiska pojkstreck. Inget att bry sig om. I den mån det är något att bry sig om är det enbart pga. socioekonomiska faktorer. Det sa Jerezy iaf...

Så jag antar att vi bäst löser det med fritidsgårdar.

Oavsett om det handlar om svenska eller 'svenska' spolingar.
Citera
2014-12-30, 03:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Faktum är att de är just de jävlarna som dels sprängt min och andras brevlådor flera år i rad ... (troligen inte småungar alltså)

Och en vuxen variant av dynget som sköt upp en raket bakom min platsliggande hund, samt en raket på en annan av mina hundar och min dotter - då siktade han på dem ..

Så Anders, Bertil och Calle är inte direkt oskyldiga till sånt skit ...

I år tycks de dock bara ha fått tag på häxpipare än så länge .. det fungerande inget bra i brevlådorna kan jag säga...
Citera
2014-12-30, 03:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Jag tror man skulle behöva ta tag lite i den här problematiken från samhällets sida. När jag gick i skolan var det gästspel om allt från att man inte ska supa på lucia till hur käften ser ut efter att man snusat i 40år.

Kanske är läge att visa lite bilder på hur folk ser ut efter att en kraftig nyårsraket exploderat bredvid huvudet.

Jag inbillar mig att ungarna inte riktigt fullt ut förstått vilka konsekvenser det kan få, tycker mig se att en del av dom ser det lite som ett busstreck i samma kategori som att slå sönder en glasflaska, spraymåla en busskur eller elda upp en papperskorg. Typ.

Skickar man iväg en lite kraftigare raket som utlöser steg två och exploderar i höjd med huvudet på en människa är det något allvarligare än vanliga ligistfasoner.
Å andra sidan - så när jag gick i plugget så var i princip samtliga fulla redan på morgonen - på grund av lucia-vakan (rocken) och allt som hörde till det ...

Idag är det idel nyktra ungar som trippar till skolan ....

Det kanske är en konsekvens av att de slipper vuxna som ger dem idéerna ..
Citera
2014-12-30, 03:31
Medlem
De här "ungdomarna" kastar smällare och skjuter raketer på folk som är ute och går med hundar.
Tyvärr sprider det sig även bland inhemska ungdomar som "apar"-efter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in