Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-29, 13:24
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Ja, vilka spel är riktigt dåligt storymässigt, men som ändå vinns av spelglädjen?

Jag tycker Call Of Duty-spelen är mycket bra trotts att det är näst intill obefintlig story eller någon story jag lever mig in i. Krig som krig!
Citera
2014-12-29, 13:50
  #2
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Destiny, kort och tunn story men riktigt roligt enligt mig.
Citera
2014-12-29, 14:11
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Jag gillar storyn i åtminstone Modern Warfare-serien. Visst, den är lövtunn och generisk men proppfylld med action och balla set pieces. Det är lite som att kolla på en Michael Bay-rulle; det är gött att stänga av skallen ibland och bara låta skit explodera. På just det ämnet så vill jag slå ett slg för Just Cause 2. Storyn är gjord av ost men spelet fångar känslan av att vara allkunnig actionhjälte helt klockrent.
Citera
2014-12-29, 14:18
  #4
Medlem
GeneralPoops avatar
Får bog säga Diablo-spelen.

Storyn i sig är väl väldigt tunn i alla tre, men vet inte hur många timmar jag har dödat på dom spelen, speciellt Diabli II och III.
Citera
2014-12-29, 15:00
  #5
Avstängd
ilpobres avatar
Super Mario helt klart
Citera
2014-12-29, 15:01
  #6
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Får bog säga Diablo-spelen.

Storyn i sig är väl väldigt tunn i alla tre, men vet inte hur många timmar jag har dödat på dom spelen, speciellt Diabli II och III.
Hur kunde jag glömma Diablo III?
Så kul, men en tråkig handling.
Citera
2014-12-29, 15:03
  #7
Medlem
PUSClFERs avatar
Just Cause 2.
Citera
2014-12-29, 15:10
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Just Cause 2.
My man! Meningslös story men trots att jag har spelat det i rätt många år så kan jag fortfarande sätta mig, jaga rätt på en attackhelikopter och göra kaoz så halva ön står i lågor.
Citera
2014-12-29, 15:11
  #9
Medlem
KattPerssons avatar
Counter-strike. Det har en väldigt hög ratio i kul/handling.
Citera
2014-12-29, 15:30
  #10
Medlem
Theangleaxes avatar
Gta 5
Citera
2014-12-29, 19:22
  #11
Medlem
PrinceMeandors avatar
Zelda är väl ett bra exempel på en serie som prioriterar gameplay över story. Storyn är i princip densamma i alla seriens delar och karaktärerna har inte mycket till personlighet heller.

Resident Evil är ett annat exempel. Spelade igenom hela serien tillsammans med en polare och fyfan vad vi skrattade när storyn prickar av bokstavligt talat alla klyschor som finns. Som om det inte var illa nog så är röstskådespelet (även i de senare delarna) fruktansvärt dåligt. Trots att storyn är lövtunn och stundtals skrattretande usel så är det trots allt väldigt underhållande spel.
Citera
2014-12-29, 20:21
  #12
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Super Mario helt klart

Skulle säga Super Mario 3 eftersom man efterlyste "väldigt bra spel" och 1:an är mediokert på alla sätt och vis. Men Ja, mera meningslös handling kan man ju söka efter... Det skulle ju vara Moonwalker iofs som går ut på att rädda småpojkar som gömmer sig i garderober. och spöa skurkar med dancing moves. men det var å andra sidan inte heller nåt särskilt bra spel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback