Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-29, 10:43
  #1
Medlem
Hej,

Jag har precis kopt en Lynksis E1200 router (med VPN stod) med forhoppningen om att kunna ansluta den till en befintlig router.

Tanken ar att jag skall kunna använda den nya Lynksis routers enbart som VPN tunnel dit jag ansluter en Apple TV, Ipads osv. Jag bor i Spanien och hoppades kunna ha VPN installningar pa den nya Lynksis routern samtidigt som jag behåller inställningarna pa den gamla routern.

Ar detta mojligt eller jag helt ute och snurrar.

Alla tips ar varmt valkommna.

Tack
Citera
2017-10-15, 00:16
  #2
Medlem
Stark-Senaps avatar
JAG BUMPAR DENNA TRÅDEN !

Har typ samma problem. Apple TV utomlands, kan inte se SVT Play etc.

Jag hade också helst fortsatt använda den router jag har. En Compal CH7465LG som inte är kompatibel med DDW-RT firmware. Satt något emellan denna och min Apple TV och som stödjer DDW-RT/VPN. Får gärna vara med en ethernet kabel om det hjälper.
Alla andra uppkopplade enheter skall alltså fortsätta köra på sina respektive VPN-klienter, medan Apple TV, som inte tillåter denna typ av installation, skall köra genom en egen VPN-konfigurerad router.
Finns det?

(Som VPN operatör anv. VPN Unlimited)

Kan man t.ex köpa en billig Asus RT-AC56U, ställa in VPN och sedan ha den mellan min "huvud router" och min Apple TV? Med kabel t.ex.

Om inte, kom gärna med förslag på lösning.
__________________
Senast redigerad av Stark-Senap 2017-10-15 kl. 00:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback