Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-26, 13:53
  #205
Medlem
Beror lite på. Spel med högt och intensivt tempo som FPS-lir eller Rocket League brukar det inte bli särskilt långa sessioner av. Runt timmen kanske. Spelar jag typ AoE2 blir det ett game.

De spel som brukar kunna hålla mig kvar är RPG's (typ Final Fantasy eller Fallout) och grindiga spel som Minecraft, Rust, 7 days to die eller diverse MMORPG's. Försöker undvika de senare kategorierna just av den anledningen, då man åtminstone försöker leva någon typ av liv utanför datorn. Särskilt Rust har en tendens att sluka upp en liv helt och hållet när man kommit igång, sen vaknar man upp några veckor senare och inser att man inte fått ut något överhuvudtaget av skiten. Storydrivna spel är ju givande på ett annat sätt och ger inte alls samma tomhetskänsla efter hundratals spenderade timmar.

Det är inte för inte som just den kategorin av spel ofta har väldigt äckliga communities där alla är toxiska mot alla. Det blir lite så när du samlar tusentals deprimerade och bipolära incels på samma plats och ger dem en arena att interagera anonymt med varandra på. Lite som Flashback med andra ord
__________________
Senast redigerad av RuneStaxx 2022-04-26 kl. 13:57.
Citera
2022-04-26, 14:26
  #206
Medlem
R5As avatar
wow classic 12 timmar +.
Citera
2022-05-17, 22:05
  #207
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Man har inte den uthållighet som en ung vild hingst har men jag kan nog klämma in 4 timmar. Speciellt om det är något lagbaserat som CS eller något vackert konstverk som Disco Elysium förutsatt att man får ta lite paus och sträcka på benen emellanåt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback