Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-21, 00:01
  #1
Avstängd
Jag hade en helt otroligt bra seriebok en gång som jag tror hette "CAZA - Mardrömmarnas stad". Det var någon fransk hippie som hade gjort den och jag undrar om någon här vet var man får tag i fler av hans böcker...jag har sökt på nätet men inte hittat ett skvatt av intresse.
Citera
2005-09-21, 00:16
  #2
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Är inte detta hippien i fråga?

La Case ā Caza

Lite länkar

Edit: här fanns en lista över Caza- (& andra) serier som publicerats i Tung Metall.
Citera
2005-09-21, 14:03
  #3
Medlem
Bobfishs avatar
Det albumet har jag men det var längesedan jag läste det.

Edit: Caza var albumets tecknare och författare.
Citera
2005-09-21, 20:33
  #4
Avstängd
Det verkar som att han lämnade sina hippieidéer och gick över till någon sorts robot-sciencefiction. Tråkigt...Jag gillade verkligen mardrömmarnas stad.
Citera
2016-11-01, 16:14
  #5
Medlem
floOris0nfajjas avatar
Hjälp mig hitta seriealbumet från tonåren

Jag letar efter ett seriealbum som jag ägde under min uppväxt. Det handlade om en fransk betong förort och det var apokalyptiskt och övernaturligt. Kommer inte ihåg så mycket mer än att ett höghus seglar iväg och att det förekommer slemmiga monster. Rätt mörkt, skrämmande och riktigt häftigt ritat i färg. Hjälp mig!
en bild från serien: http://i.imgur.com/CJSx9Ez.jpg
__________________
Senast redigerad av floOris0nfajja 2016-11-01 kl. 16:22.
Citera
2016-11-01, 16:30
  #6
Medlem
floOris0nfajjas avatar
Hittade själv! Mardrömmarnas stad av Caza (1980)
http://www.seriesam.com/cgi-bin/guid...D6MMARNAS+STAD
Citera
2016-11-01, 18:08
  #7
Medlem
Najs, tack för tipset!
Citera
2016-11-02, 08:31
  #8
Medlem
insectqueens avatar
Läste mycket Tung Metal när jag var liten då en kompis till min mamma kände en gubbe som jobbade som översättare för tidningen så han hade alla nummer hemma och vi var där och hälsade på ibland.
Jag var egentligen för liten (det var direkt olämpligt att dom lät mig läsa dom tidningarna) så jag förstod inte så mycket av vad jag läste men var djupt fascinerad av Cazas bilder. En otrolig talang.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback