• 1
  • 2
2014-12-28, 17:30
Medlem
En man utrustad me stege o kniv klättrar in hos bekant och hugger honom 2 gånger. Vad vet vi om offer och klättrare? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20082762.ab
Citera
2014-12-28, 17:30
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Strax efter klockan 06.00 på söndagsmorgonen fick polisen larm om en knivskärning i Hammarby sjöstad.
En man hade blivit knivhuggen i sin bostad.
Enligt uppgift ska gärningsmannen ha klättrat upp på balkongen via en medhavd stege och sedan knivhuggit bostadsägaren två gånger i ryggen.
Citera
2014-12-28, 18:58
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunarsea
Ingenting Ännu ett offer för den svenska demokratin.

Off topic: Välkommen till Flashback. Du lyckas redan med ditt första inlägg begå regelbrott genom att vara helt off topic.

On topic: Skumt, han hade med sig egen stege och sätter direkt igång med att knivhugga...
Låter antingen som om det är personligt eller också en vanlig knarkare eller dåre.
Citera
2014-12-28, 19:44
Medlem
Mysko! MGM redan anhållen i sin utevaro? Rask marscherat vill jag säga. MGM känd för BO därmed identifierad? Eller glömde han pluskan i den arla morgonstunden?

Fanns det ens en stege?

Sedan... BO blir huggen två gånger i... ryggen?!?!?!
Citera
2014-12-28, 21:10
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Enligt Expressen är den kvighuggne 30-åringen bekant med gärningsmannen:
http://www.expressen.se/nyheter/kniv...jalp-av-stege/
Citera
2014-12-28, 21:48
Medlem
Har tidigare läst att cyklar blivit stulna på liknande sätt just i Hammarby Sjöstad. Tjuvarna har använt stege och helt enkelt klättrat upp och hämtat cyklarna de vill ha (som obv stått på balkongen). Fräckt!
Citera
2014-12-28, 22:58
Medlem
Finns inte så många män 1984 skriva på Aktergatan.
Citera
2014-12-28, 23:21
Medlem
birdshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsmurfen
Finns inte så många män 1984 skriva på Aktergatan.

Vart hittar du den här informationen?
Citera
2014-12-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birdshit
Vart hittar du den här informationen?

förmodligen ratsit.. Samt han vet vilken gata som alla poliser sprang runt i morse...
Den delen av aktergatan mot vattnet är det ganska få 30-åringar som bor av naturliga skäl.
Finns egentligen bara kring 3 manspersoner som kan vara aktuella, märkligt då de måste ändå vara ganska skötsamma för att dra in lite vita pengar, förutom pappas kontantinsats till lgh.
Vem av dem kan det vara ? Vem är bekant med nån som tar en stege kl 06.00 , kliver in och hugger en i ryggen? Kompisar från förr..??
Citera
2014-12-29, 00:48
Medlem
birdshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKarlsson123
förmodligen ratsit.. Samt han vet vilken gata som alla poliser sprang runt i morse...
Den delen av aktergatan mot vattnet är det ganska få 30-åringar som bor av naturliga skäl.
Finns egentligen bara kring 3 manspersoner som kan vara aktuella, märkligt då de måste ändå vara ganska skötsamma för att dra in lite vita pengar, förutom pappas kontantinsats till lgh.
Vem av dem kan det vara ? Vem är bekant med nån som tar en stege kl 06.00 , kliver in och hugger en i ryggen? Kompisar från förr..??

Antagligen Ratsit. Tänkte mer på infon kring ålder och adress men det var jag som var lite klantig och missade att det stod i länken, samt att bilden är från Aktergatan.

Jag är väldigt bekant med området och jag tänker direkt på en man som bor på Aktergatan, kanske nr 12, som bor på våning 1.
Han och många av hans vänner (som inte direkt är den vanliga Sjöstan-bon) brukar flitigt använda hans balkong där det brukar vara en hel del alkohol och allmänt stökigt.
Citera
2014-12-29, 01:04
Medlem
Zosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdshit
Jag är väldigt bekant med området och jag tänker direkt på en man som bor på Aktergatan, kanske nr 12, som bor på våning 1.
Det är definitivt Aktergatan 12, är helt 100 på det. Huruvida det är våning ett det handlar om låter jag dock vara osagt.
Citera
2014-12-29, 01:30
Medlem
birdshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoso
Det är definitivt Aktergatan 12, är helt 100 på det. Huruvida det är våning ett det handlar om låter jag dock vara osagt.

Får man fråga vad som gör dig så säker på att det den är nr 12?
Något som vi andra inte vet?

Det skulle kunna vara våning 1 då det finns två 30-åringar skrivna på adressen, den ena på våning 1 och den andra på våning 4. Lägenhetsnr skvallrar om det.

Tänker också att det låter bökigt att använda en stege till fjärde våningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in