Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-28, 12:15
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag vill gärna njuta första gången jag spelar igenom spelet och jag blir bara arg när jag dör i spel och om det är för svårt, första gången jag spelar ett spel så spelar jag alltid på det lättaste.
Kör jag spelet igen så vill jag utöka svårighetsgraden beroende på. Ofta finns det achievements som man får när man spelar på lite svårare svårighetsgrader, så då är det kanske värt skrik och punchningar mot ansiktet när man dör i spelet.


Så vad spelar du för svårighetsgrad på ett nytt spel du spelar?
Citera
2014-12-28, 12:18
  #2
Medlem
Odamies avatar
Oftast Normal/Medium, brukar börja där och känna av lite och är det för lätt eller för svårt får jag öka eller minska.
Citera
2014-12-28, 12:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag vill gärna njuta första gången jag spelar igenom spelet och jag blir bara arg när jag dör i spel och om det är för svårt, första gången jag spelar ett spel så spelar jag alltid på det lättaste.
Kör jag spelet igen så vill jag utöka svårighetsgraden beroende på. Ofta finns det achievements som man får när man spelar på lite svårare svårighetsgrader, så då är det kanske värt skrik och punchningar mot ansiktet när man dör i spelet.


Så vad spelar du för svårighetsgrad på ett nytt spel du spelar?

Spelade på lättaste oftast till en början, men sen gick jag över till normal.
Inte för att jag gillar att dö, utan för att bli mer skillad, egentligen är det bästa att köra på svåraste om man vill bli duktig på något.

Om man inte gillar att dö, så får man ta det försiktigare bara.
Vet inte vilka spel du syftar på
Citera
2014-12-28, 12:22
  #4
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Spelade på lättaste oftast till en början, men sen gick jag över till normal.
Inte för att jag gillar att dö, utan för att bli mer skillad, egentligen är det bästa att köra på svåraste om man vill bli duktig på något.

Om man inte gillar att dö, så får man ta det försiktigare bara.
Vet inte vilka spel du syftar på
Call Of Duty t.ex, jag måste vara så försiktig att jag inte får synas. Veteran på MW-spelen är en pina.

Spelar Dead Space nu på lättaste svårighetsgraden. Om jag varvar spelet så kanske jag kör på Medium sen.
Citera
2014-12-28, 12:27
  #5
Medlem
Moll-Es avatar
Har svårt att spela om spel, vet inte varför, därför spelar jag oftast på normal/medium för att få en bra balans mellan en utmaning och att inte ständigt behöva dö. Jag är ingen person som samlar på achievements och har därför ingen morot att spela om ett spel för att ta det sista achievementet. Däremot spelar jag gärna om äldre spel för nostalgikänslan osv. Just nu är det mycket Theme Hospital och Lucas Art-spel.
Citera
2014-12-28, 12:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Call Of Duty t.ex, jag måste vara så försiktig att jag inte får synas. Veteran på MW-spelen är en pina.

Ok, mest FPS då PC eller konsoll ?
Ett tips är ju att börja på normal istället för lättaste iaf, Veteran känns kanske lite overkill
Spelar inte CoD alls själv, men för att lyckas i FPS krävs det nästan alltid en massa träning, kännedom om hur vapnen fungerar etc.

Sant är att du lättast lär dig vapnen genom att lira easy först, men om du inte ökar svårighetsgraden snabbt till iaf normal så kommer du aldrig bli bättre och får aldrig bättre reaktionsförmåga än vad easy tillåter.

Bästa tipset för att utvecklas är enligt mig onlinespel, alla gånger!
Citera
2014-12-28, 12:42
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Jag brukar hålla mig på Normal nu för tiden. Jag inbillar mig att det är så svårt som spelet är tänkt att vara. Annars kan jag tycka att det är onödigt med några andra svårighetsgrader än Normal och Hard men det är jag det.
Citera
2014-12-28, 12:46
  #8
Medlem
Sereenas avatar
Kör alltid normal/medium till att börja med, känns det för enkelt så hoppar jag upp en svrighetsgrad, är det för "svårt" så tränar jag, vägrar köra "easy"...
Citera
2014-12-28, 13:22
  #9
Medlem
Ett Tre Tre Sjus avatar
Jag anser mig vara hyfsat bra på de flesta spel *host* *harkel* så att köra något annat än det absolut svåraste vore inget annat än hyckleri!

Händer att jag och en polare köper samma spel ibland och givetvis blir det svåraste gradens och sedan ligger det en väldig prestige i att inte sänka svårighetsgraden under några som helst omständigheter
Citera
2014-12-28, 13:51
  #10
Medlem
Chics avatar
Alltid på hard! Tills jag provade Batman Arkham Asylum och första fienden spöade upp mig 5-6 gånger i rad. Då blev man illa tvungen att byta ner till normal
Citera
2014-12-28, 15:38
  #11
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ok, mest FPS då PC eller konsoll ?
Ett tips är ju att börja på normal istället för lättaste iaf, Veteran känns kanske lite overkill
Spelar inte CoD alls själv, men för att lyckas i FPS krävs det nästan alltid en massa träning, kännedom om hur vapnen fungerar etc.

Sant är att du lättast lär dig vapnen genom att lira easy först, men om du inte ökar svårighetsgraden snabbt till iaf normal så kommer du aldrig bli bättre och får aldrig bättre reaktionsförmåga än vad easy tillåter.

Bästa tipset för att utvecklas är enligt mig onlinespel, alla gånger!
Jag föredrar konsol då det är lättare att styra på spelen och man slipper ställa in grafik sedan är det mer känsla med konsol anser jag.
Citera
2014-12-28, 15:45
  #12
Medlem
Abattoirs avatar
Normal. Är det för lätt ändrar jag till hard, skulle det visa sig vara svårt så hade jag däremot aldrig ändrat till easy. Riktiga gamers gillar att dö.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback