Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-12-29, 22:15
  #25
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Vanligt traditionellt svartkrut är licensbelagt och restriktioner finns gällande frakter, men inte för de senare substituten. Ändå sägs det att substituten är lika "bra" som orginalet, exempelvis här i tråden. Då inställer sig min fråga om substituten i så fall är lika bra, då dessa går att köpa utan licens..!?

Nej, skytteföreningar ägnar sig inte åt fyrverkerier. Men föreningar som skjuter med svartkrut lär också medlemmarna att handskas med detta på ett säkert sätt. Man kommer inte gå utanför lagen vid innehav, utan man äger laglig rätt att inneha medlet, om det nu är äkta eller ej.

Man lär sig helt enkelt från grunden, och ni som säger er kunna svartkrut borde i sådana fall rekommendera denna vägen. Annars kan ni inte.

Du får det att låta som någon typ av raketkirurgi att hantera svartkrut eller att ladda ett slaglås eller flintlåsvapen. Medlemskap i en skytteklubb är enligt dig den bästa vägen till att tillverka en hemmagjord bomb - hur är vädret på din planet annars!?
Citera
2016-12-30, 20:31
  #26
Medlem
Det var då väldigt vad du är negativ! Det finns fåtal som tar en lång och tidskrävande väg för att lära sig om ett ämne som kan vara farligt och "kul".
Låt honom testa den metoden och går det så går det, annars har han förlorat lite av sin egna tid eller lärt sig något annat.
Men bryr du dig tillräckligt mycket om TS val så kan du hjälpa honom med lite mer positiv attityd...
Citera
2016-12-31, 13:25
  #27
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixius
Men bryr du dig tillräckligt mycket om TS val så kan du hjälpa honom med lite mer positiv attityd...

Eftersom jag bryr mig om TS så undviker jag att hjälpa honom med sin bombtillverkning.
Det enda sättet att 100% riskfritt plocka isär fyrverkerier är att göra det under vatten..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback