Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-01-18, 12:42
  #37
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Då jag har bott i Malmö många år så kan jag lova dig att befolkningen bytts ut. Hela södra och östra Malmö är arabland numera, var är alla svenskar som bodde där för 10 år sedan?

Visst flyttar det hit folk för att studera, men de flyttar tillbaka hem när skolan slutat.

Sedan så föder arabiska par betydligt fler barn än svenska par så även detta ökar på snedfördelningen.

Men då du uppenbarligen inte bor i staden utan endast har besökt den så finner jag det intressant att du anser dig veta mer om befolkningen här än vad jag gör som bott i staden i 40 år.

Du kan ju gå förbi valfri skola (grund eller gymnasie) och räkna blonda skallar. Jag lovar dig att du inte kommer att behöva en miniräknare.


Ja men precis. Jag läser statistik om ett endast si och så många procent kommer från MENAländer. Så går jag ut på stan och känner mig som ensam svensk. Som du skriver, östra och södra Malmö är verkligen inte svenskt längre. Dessutom är det nåt i dera kultur att de skriker så förbannat och hörs och syns på ett mycket mer utmärkande vis. Och nej, inte bara pga ”hudfärgen” utan BETEENDET. Det är lite som att Sverige plötsligt skulle få en drastisk ökning i jobbiga raggare på 70-talet. Volymer av skräniga raggare. Det hade ju märks och påverkat negativt. Beteendet och det stora antalet koncentrerat i stora delar av Malmö (södra, östra som sagt, men i västra väldigt tunnsått på sina håll) gör ju att de märks och inte bara märks, de har för många att med sitt aggressiva sätt ta över.
det finns säkert en ganska stor del judar och vietnameser i Malmö men de märks inte på det viset, de sköter sig. Flertalet juggar, polacker och balkanmänskor också.
Citera
2019-01-18, 12:59
  #38
Avstängd
Mad monks avatar
Malmö är ett lysande exempel på vänsterns "Humana" folkfördrivning av vita människor. Så jaa.
Citera
2019-01-18, 23:32
  #39
Medlem
utan.att.stannas avatar
Staden är vidrig, i halva delen ser man för sjutton bara muslimer/araber. Och det i Sceriges tredje största stad. Tror inte man kan lita på procenttalen hellee eftersom sverige ör allmänt efterblivna på att statistikföra etniciteter och raser.
Ett annat bias är väl allt som vi vet tar det 10 för häöften av invällarna att få någon sysselsöttning öht så de syns oftare ute på gatorna hängandes eller sälker frukt, droger, ellee annat.
Citera
2019-01-19, 10:53
  #40
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Staden är vidrig, i halva delen ser man för sjutton bara muslimer/araber. Och det i Sceriges tredje största stad. Tror inte man kan lita på procenttalen hellee eftersom sverige ör allmänt efterblivna på att statistikföra etniciteter och raser.
Ett annat bias är väl allt som vi vet tar det 10 för häöften av invällarna att få någon sysselsöttning öht så de syns oftare ute på gatorna hängandes eller sälker frukt, droger, ellee annat.


Det sista är en intressant och sanningsenlig iakttagelse. Svennen, tjecken, serbern, vietnamesen jobbar i sin affär, på sitt kommunkontor, på sin It-firma, på sitt dagis, sedan tar han/hon cykeln/bussen/bilen hem till radhuset och stänger dörren om sig. Araberna och somalierna jobbar inte. De hänger på gatan. De vaktar gatorna. Utanför en ”frisör” kan det stå ett helt gäng mitt i trottoaren. De gör ingenting. Vad som pågår egentligen är svårt att säga. Detta ger också upphov till att just denna etnicitet (tillsammans med somalier och vissa afrikaner) syns och hörs mer. Sedan är det ytterligare kulturkrock med högljuddhet, nedsatt impulskontroll, förmåga att låta väldigt mycket överhuvudtaget. I Frankrike är cafelivet mysigt och gamla gubbar spelar pétanque/kort/schack. Det här är ngt annat. Asociala element som i klungor, hänger, stirrar, ger ett fientligt intryck. Detta bland annat gör Malmö till en otrygg plats.
Citera
2019-01-19, 15:49
  #41
Avstängd
https://m.youtube.com/watch?v=BK2T5JaHqJw
Citera
2019-01-20, 04:51
  #42
Medlem
rex144s avatar
Malmö börjar likna ett stort Rinkeby, konstigt nog ökar priserna på bostäder, tittar på området Möllevången med en massa arabiska och kinesiska restauranger och butiker med arabiska skyltar så kan man undra vem är villig att betala 2 miljoner eller mer för att bo där?
Citera
2019-01-20, 13:38
  #43
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Malmö börjar likna ett stort Rinkeby, konstigt nog ökar priserna på bostäder, tittar på området Möllevången med en massa arabiska och kinesiska restauranger och butiker med arabiska skyltar så kan man undra vem är villig att betala 2 miljoner eller mer för att bo där?


Kan väl säga att UTAN dessa 2-miljoners-trerummare så hade ingen vågat eller velat bo på Möllevången. Affärerna är till stor del utländska, ja, men innehavarna och dom flesta besökarna bor på andra platser, skulle tippa ex vis Rosengård, Holma etc.
Jag skulle tippa på att nästan inga menafolk bor här, har bott här i omgångar och jag har inte sett namnskyltar i portarna med arabiska eller somaliska namn. Men vad som är nytt (eller nytt och nytt, sen tio år tillbaks kanske) är att de hänger här i området. De står mycket oftare nuförtiden utanför affärerna i gäng. De går i bredd på trottoaren, tar en massa plats, hörs och syns, och att promenera på Ystadsgatan känns som att vara i ett muslimskt land ärligt talat.

Hur man är villig att betala så mycket för en bostad här är gissningsvis för att här finns vackra lägenheter med stuckatur, rejäl takhöjd och trägolv samt att de är fräscha med nya kök etc, trots att det är gamla hus. Jag kan även tänka mig att nedflyttade stockholmare gapar över ”de låga priserna” för om man jämför med en liknande lägenhet på Södermalm så är det ju miljoner som skiljer i pris.

Och att bo i en bostadsrättsförening på Möllevången är helt ok eftersom man bara har svenska, danska, enstaka engelska eller polska grannar. Skötsamt folk med andra ord. (Sedan kan hyreshuset mittemot vara rena rama kaoset med mycket romer)
Det flyter på bra i varje sådant här hus, eller i hyreshus med majoritet svenskar. Men så fort man lämnar hemmets trygga härd så ser man ju tiggare, gäng, etc etc. så man håller sig hemma kvällstid, alternativ skyndar ut på ett ställe som man vet är ”svenskt”.

Stadsdelen har alltid haft ett rykte om sig att vara skönt sunkig och lite flummig. Tyvärr är allt som är ”skönt” med detta försvunnet. Det är en nerskräpad och ganska skum plats numera. Det mysigt bohemiska har ersatts med ljusskygga typer i klungor som glor och delar...
Och vi svenskar låser ordentligt om oss efter jobbet...
__________________
Senast redigerad av BoulevardAlruna 2019-01-20 kl. 13:40.
Citera
2019-01-24, 06:12
  #44
Medlem
”MALMÖ - Biljakt ikväll.

Hör sirenerna på avstånd, på väg mot enklaven Kroksbäck. Polisbilar som förföljer en bil vars förare försöker undkomma. Det går fort och poliserna kör fortast. På min gata tränger polisbilarna upp den flyende bilen och får stopp på honom.
Och sen det vanliga, en yngling som lärt sig alla svenskans kraftuttryck gör våldsamt motstånd. Poliserna får ta i för att lugna ner honom. Hon gillar inte poliser, känner sig kränkt och beter sig helt enligt den nya kulturens alla uttryck. Jag noterar ynglingens märkesjacka med vargskinnskrage.

Ur ynglingens bil plockar polisen kassar med föremål. Runt omkring ingripandet händer det saker. Andra bilförare, som heller inte gillar den svenska polisen, kör fram och tillbaka. Med hög arabmusik stör de så mycket de kan. Poliserna låter sig inte provoceras, det kan gången. Det här är Malmö, en stilla januarikväll.”
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback