Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-05, 22:09
  #1225
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXlll
Ö
Ja det beteendet kan inte annat än påskynda DÖ:s begravning. Undras om det är det som är avsikten?
En perfekt påminnelse om kaputilationen i vilket fall. .
Ja, exakt.

Fast då ger man också möjligheter till DÖ-kritiska ledamöter att rösta för budgeten. Finn Bengtsson (M) kommer ju göra det. Då framstår det möjligen mer rakryggat och demokratiskt att lägga fram det gemensamma budgetförslaget jämfört med att inte göra det.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6158292, idag
Citera
2015-05-06, 09:54
  #1226
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, exakt.

rakryggat och demokratiskt
http://www.di.se/artiklar/2015/5/5/d...valloftessvek/
Skräcken inför ett nyval var total...den gamle fackpampen var inte en sådan nybörjare trots allt..
__________________
Senast redigerad av KarlXlll 2015-05-06 kl. 09:56.
Citera
2015-05-06, 22:27
  #1227
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXlll
http://www.di.se/artiklar/2015/5/5/d...valloftessvek/
Skräcken inför ett nyval var total...den gamle fackpampen var inte en sådan nybörjare trots allt..
Man lägger tydligen både gemensam alliansbudget samt lägger enskilda partibudgetar. Förvirrat...

Alliansen har skrivit ett gemensamt svar på regeringens vårändringsbudgdet. Men samtidigt lägger de fyra allianspartierna fram enskilda vårmotioner, som tar ut riktningen framåt. I dag var det Moderaternas tur.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20746468.ab


Kommer moderaterna ens rösta på sin egen individuella vårmotion? Det kanske inte är självklart i dessa förvirrade DÖ-tider.
Citera
2015-06-05, 22:00
  #1228
Medlem
Ni som röstar på moderaterna varför gör ni det?

Vad skiljer er och socialdemokraterna? Ni är i prencip samma parti bortsett från skatterna
Hur blir sverige ett bättre land utan försvar och med världens mest extrema invandring.. anser du att din röst har nytta ?
Vad tycker ni om DÖ (December överenskommelse)
Citera
2015-06-05, 23:11
  #1229
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Jag har alltid röstat på dem och innerst inne hoppas jag att de kommer bli riktiga moderater igen och inte några äckliga vänsterliberaler som man hittar i ungdomsförbundet. DÖ kan DÖ och jag vill ha moderaterna tillbaka.

//Lolitasyndrome
Citera
2015-06-05, 23:52
  #1230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitasyndrome
Jag har alltid röstat på dem och innerst inne hoppas jag att de kommer bli riktiga moderater igen och inte några äckliga vänsterliberaler som man hittar i ungdomsförbundet. DÖ kan DÖ och jag vill ha moderaterna tillbaka.

//Lolitasyndrome

Men vad ska du göra under tiden? Om folk vågade rösta med fötterna vore det bättre. Hålla kvar vid något som varit för man hoppas det ska bli så igen är naivt. Om ett parti inte får det klart och tydligt för sig att deras väljare är besvikna och tänker dra kommer de inte ändra sig heller. För resonerar man som dig kan de göra vad som helst och tro att det är bra för de får ju ändå era röster.
Citera
2015-06-06, 00:10
  #1231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitasyndrome
Jag har alltid röstat på dem och innerst inne hoppas jag att de kommer bli riktiga moderater igen och inte några äckliga vänsterliberaler som man hittar i ungdomsförbundet. DÖ kan DÖ och jag vill ha moderaterna tillbaka.

//Lolitasyndrome

Om du röstar på dom trots att dom strävar ifrån det som du gillade med dom så visar du bara att du är okej med ändringarna.
Citera
2015-06-06, 07:12
  #1232
Medlem
Folk som röstar på moderaterna vill inte ha välfärd. Dem hoppas att välfärden går under så att multinationella företag tar över statens bolag så att dem kan exploatera naturen och lönedumpa i hopp att konkurrensen ska göra service bättre.
Citera
2015-06-06, 07:16
  #1233
Medlem
syscrashs avatar
Därför att plånboken ska styra vad man har rätt till.
Citera
2015-06-06, 07:25
  #1234
Medlem
Alltid stått bakom Moderaterna till 100% tills Reinfeldt och Borgs avgång. Nu är det kaos och känns som Moderaterna har gått ner sig rejält till sossarnas nivå. Alliansen kommer absolut inte få min röst tills rejäla ändringar sker, kommer inte heller rösta rött. Så är väldigt kluven om vad det blir, troligtvist blankt.
Citera
2015-06-06, 08:39
  #1235
Medlem
Du svarar ju på din egen fråga: man vill ha en i grunden socialdemokratisk politik men med så låg skatt som möjligt. Moderaternas väljare är inte särskilt ideologiska, utan röstar på det parti som man tycker har bäst ekonomisk politik. Ekonomin, både den egna och statens, tronar som solklar etta bland de frågor som moderaternas väljare tycker är viktigast.

En majoritet av moderaternas väljare är missnöjda med invandringspolitiken, många också med försvarspolitiken. Man röstar på moderaterna ändå eftersom inget annat parti är lika trovärdiga när det gäller ekonomin.
Citera
2015-06-06, 10:09
  #1236
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Jag röstar på (och är aktiv) i moderaterna för att jag tror på de mänskliga fri- och rättigheterna och allas människors lika värde. Det handlar om vilket Sverige vi vill ha. Ett öppet dynamiskt Sverige för alla eller ett slutet stagnerande Sverige bara för vissa? Vi kan bättre än så och det är därför jag engagerat mig i Sveriges mest liberala parti!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback