Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-27, 11:04
  #1
Medlem
Lektionens avatar
Jag har hört att det finns organiserad brottslighet runt Gnosjö i Småland, något litet gäng eller en familj med kopplingar till större MC-klubb(ar), enligt den lösa informationen jag har fått så ska det vara kopplingar till både HA och BMC, vilket jag inte får ihop riktigt på egen hand.

Det kan eventuellt finnas någon form av bilverkstad och någon mer firma i Gnosjö-trakten som är täckmantel för annan verksamhet, exakt vad vet jag inte men det är det vi ska ta reda på.

Jag är också intresserad av namn på dessa som ska ha kopplingar till diverse klubbar.
Citera
2015-02-16, 18:49
  #2
Medlem
Hej

Om du menar Gnosjö med runtliggande orter som t.ex Hillerstorp, Skillingaryd, Värnamo och Gisslaved så kan jag ha några kandiater.

Verksamheten du talar om kan mycket väl vara en däckfirma i Hillerstorp, det är en familj/bröder som äger och personerna som jobbar där ser minst sagt suspekta ut, verkar vara påverkade och inte många bilar rullar in och ut där, men ändå går det runt. Jag har själv varit där och sökt efter vinterdäck men blev varnad av en vän som hört vad som pågår där.

För att göra en kort historia lång:
Jag bor själv numera i skillingaryd, vi fick flytta för barnen kom i fel sällskap, på orten träffade jag ganska snart en jämnårig (50+) person som kom att bli en kompis, vi snackar lite ibland och jag berättade att jag sökte vinterdäck, då vintern var på väg, och att jag hade varit i Hillerstorp och tittat, han varnade mig då för att göra affärer med den firman för det är bara en täckmantel för droger och de som äger firman har starka kopplingar till en större MC-klubb, han berättade även att det är 2 bröder som har firman ihop och att den ena brodern var känd för att vara farlig och gärna hotade sig fram i livet, detta visste han med säkerhet för han har daglig insyn i firman, hur ville han inte berätta för det var känsligt, en av bröderna är Nazist också men det har ju inte med saken att göra.

Min kompis verkade mycket uppretad på de personerna, han blev mer och mer irriterad ju mer vi pratade om detta, tillslut kalla han dom alla möjliga skällsord, så jag är inte helt 100% på att allt han sa stämmer, men det jag såg vid besöket fick mig redan då att misstänka att saker och ting inte stämde.

Mannen som tog fram däckpriser åt mig var väldigt trevlig och inställsam, men sluddrade och vinglade runt överallt inne på det lilla kontoret, han var även väldigt tattuerad, vilket egentligen inte betyder något, och väldigt sliten på något sätt som är svårt att förklara, men han kan inte ha varit äldre än 35-40år, som jag förstod det så jobbade den mannen bara där då han bad mig att återkomma på telefon så att vi kunde göra transaktionen när "chefen" inte väntades.

Jag nämner inga namn publikt när jag inte är helt 100% söker på sanningshalten i det jag fått berättat för mig, info om namn, mina egna upplevelser och egna intryck kan gå via PM.

//MP-Maxi
Citera
2015-02-25, 09:54
  #3
Medlem
JustBecauses avatar
Intressant att man hittade denna tråd just idag eftersom det i morse synts till piketstyrkor både i Hillerstorp och i närliggande byar. Razzia?
Citera
2015-02-25, 15:08
  #4
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Intressant att man hittade denna tråd just idag eftersom det i morse synts till piketstyrkor både i Hillerstorp och i närliggande byar. Razzia?

Lite mer info i deras lokala press: http://www.varnamonyheter.se/artikel...-i-hillerstorp
Citera
2015-02-25, 19:32
  #5
Medlem
I artikeln står det ju att ägarna är på ostkusten och jobbar
Citera
2015-02-26, 07:55
  #6
Medlem
JustBecauses avatar
Hört talas om civila polisbilar + skåpbil + svartklädda poliser med huva över ansiktet, automatvapen och rubbet. Låter som insatsstyrkan vart i farten. Vad handlar det om tros?
Citera
2015-02-26, 13:03
  #7
Medlem
Lektionens avatar
Det var värst..

Det står ju iofs i artikeln att det rör sig om ett inbrott.

Men vad gör maskerad polis där på grund av ett inbrott.?

Edit: Jag såg nu att det var ÄGAREN som uppgav att det handla om ett inbrott.

Då återstår frågan, vad är i görningen? så många civila bilar + hundar, något allvarligt lär det ju vara!
__________________
Senast redigerad av Lektionen 2015-02-26 kl. 14:01.
Citera
2015-02-27, 11:53
  #8
Medlem
JustBecauses avatar
Mer info:http://www.varnamonyheter.se/artikel...er-polisrazzia
Citera
2015-02-27, 15:52
  #9
Medlem
Sverigebudets avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten...vt-vapenbrott/
Citera
2015-02-27, 16:12
  #10
Medlem
Lektionens avatar
Vad jag minns av den händelsen med presidenten i rock machine som blev skjuten så sitter väl 2 st från bandidos häktade (dömda?) för det, hur kan det komma sig att denne Robin har det aktuella vapnet i sin ägo, om nu polisens misstankar stämmer, förvarar han vapnet åt de som åkte dit eller fick han i uppdrag att undanröja bevis? Kanske var det han som sköt?

Nej, det är nog svårt att spekulera i då polisen letade efter ett "liknande vapen", de måste nog bevisa att det är SAMMA vapen innan man drar slutsatser.

Jag har, sen jag startade denna tråden, fått lite mejlvänner från småland som verkar veta en del om dessa killar, jag ska se vad jag kan fiska reda på.

Personlig tanke: Om det nu är så att två från BMC använt vapnet vid ett brott/mordförsök och någon fått detta vapen att förvara, är inte det en risk? skulle det inte vara troligare att någon fått vapnet för att få det att försvinna, dvs röja bevis? det känns troligare att vapnet skulle försvinna, vad kan det betyda rent bevismässigt för de som sitter för mordförsök om vapnet helt plötsligt inte är försvunnet?

Vad för sorts narkotika hittade dem på företaget? 3,2gram hasch eller flera hekto amfetamin?
Citera
2015-02-27, 21:06
  #11
Medlem
Sverigebudets avatar
Tommy Jarnald (Tommy Nalle på FB) som sitter häktad för RM sjuktningen är vän men Robin på FB... Hmmm kanske ligger det en hund begraven här.
Citera
2015-03-04, 16:05
  #12
Medlem
Lektionens avatar
Det finns tydligen namn (ryktesvägar) på den som golat dom, vad kan denne förvänta sig?

Enligt de jag pratat med på orten så kommer allt mellan himmel och skog hända, men lite mer realistisk bör man ju vara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback