Citat:
Ursprungligen postat av
minponny
känns som folk är lite oeniga om vad som funkar bra . på vinter hösten (augusti-mars) brukar jag jobba från halv 8 till 12 - 14.00 bara på sommaren jag jobbar 8 h dagar . skall nog vänta lite och se vad tråden kommer fram till . känns bara som man kan bli en bra hund ägare då man ser hur folk (slaktar,äter och misshandlar sina hundar, lite mat,små lägenheter).
Lyssna på mig och lyssna noga. Om du verkligen bryr dig om djur och vill ge din hund ett bra liv, köp för helvete ingen hund om du inte kan ge hunden det den är avlad för.
Jag går cirka 1 mil med min hund per dag och försöker ge honom mental träning och det räcker inte. Jag jobbar dessutom hemifrån. Jag har en labbe och en rottis kräver minst lika mycket om inte mer.
Gör annat för pengarna, köp en ny dator eller nåt. Att ha en hund innebär att du ändrar din livsstil helt och hållet. Räkna för fan inte med att folk hjälper dig. Ingen orkar ta hand om en stor hund när det väl kommer till kritan. Ingen pallar gå ut i regnet. Ingen pallar gå ut varje timma när han har ont i magen och mår dåligt. Om du vill bli en bra husse så kommer du behöva ändra din livsstil helt. Glöm festa och dra ut på fredagen och sova till eftermiddagen. Glöm hög musik och fester hemma. Glöm resor. Du kan inte lämna den ensam i flera timmar för att dra ut och käka med polare.
Du måste räkna med att du ENSAM kommer behöva ta hand om din hund i kanske 10-15 år.
Vissa WT och idioter här tror att det räcker med lite rundor runt gården eller 30 minuters runda hit och dit för att få hunden att må bra. Det är fel och dessa människor bör kastreras.
Jag hoppas att aliens tar dessa människor som husdjur och har dem i en bur så det förstår vad det gör med sina hundar. Om du verkligen vill ha en hund så får du kolla på vad du kan erbjuda hunden först. Hundar härstammar från vargen och vandrar flera mil per dag. Dessa djur mår inte bra av att du ger dem kärlek och gosar lite med dem. Dem mår bra av att vara ute i naturen och få utlopp för sina behov.
Jag hoppas att jag skrämmer dig och att du förstår vad det innebär att ha en hund och att bli en bra ägare. Det är sjukt roligt när du väl får hem lillen men det är väldigt krävande.
Om du är seriös så frågar du inte människor här på flashback om tips. Ring och träffa uppfödaren. Spendera lite tid kring dessa hundar och förstå rasen.