Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-26, 10:30
  #1
Medlem
MrDases avatar
detta är rätt forum för denna teori.

jag kom på efter att ha funderat lite när jag sett doctor who, om man nu jan åka genom tiden, så måste man även ju kunna förflytta sig, blir ju ganska jobbigt läge om man åker fram/bak ett halvår i tiden och hamnar mitt ute i rymden eftersom jorden har flyttat på sig.

så det gäller ju även då att träffa precis rätt i tiden med för annars hamnar du ju inte på ytan heller.

rätta mig om jag har fel
Citera
2014-12-26, 10:32
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDase
detta är rätt forum för denna teori.

jag kom på efter att ha funderat lite när jag sett doctor who, om man nu jan åka genom tiden, så måste man även ju kunna förflytta sig, blir ju ganska jobbigt läge om man åker fram/bak ett halvår i tiden och hamnar mitt ute i rymden eftersom jorden har flyttat på sig.

så det gäller ju även då att träffa precis rätt i tiden med för annars hamnar du ju inte på ytan heller.

rätta mig om jag har fel

Om någon hade kunnat resa bakåt i tiden så hade vi ju redan vetat om det...
Citera
2014-12-26, 10:42
  #3
Medlem
Kuittsas avatar
Att någon reser genom tiden betyder inte att denne reser genom rummet, så din teori haltar lite.
Citera
2014-12-26, 10:46
  #4
Medlem
Jorden rör sig inte, det är universum som rör sig runt jorden.
Citera
2014-12-26, 11:29
  #5
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDase
detta är rätt forum för denna teori.

jag kom på efter att ha funderat lite när jag sett doctor who, om man nu jan åka genom tiden, så måste man även ju kunna förflytta sig, blir ju ganska jobbigt läge om man åker fram/bak ett halvår i tiden och hamnar mitt ute i rymden eftersom jorden har flyttat på sig.

så det gäller ju även då att träffa precis rätt i tiden med för annars hamnar du ju inte på ytan heller.

rätta mig om jag har fel
http://rymdslottet.tumblr.com/post/98222306721
Citera
2014-12-26, 12:43
  #6
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
Jorden rör sig inte, det är universum som rör sig runt jorden.

Ja, och hela världens befolkning har fått tre önskningar i julklapp.
Citera
2014-12-26, 13:30
  #7
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDase
detta är rätt forum för denna teori.

jag kom på efter att ha funderat lite när jag sett doctor who, om man nu jan åka genom tiden, så måste man även ju kunna förflytta sig, blir ju ganska jobbigt läge om man åker fram/bak ett halvår i tiden och hamnar mitt ute i rymden eftersom jorden har flyttat på sig.

så det gäller ju även då att träffa precis rätt i tiden med för annars hamnar du ju inte på ytan heller.

rätta mig om jag har fel


Gillar att du inleder tråden med att slå fast att "detta är rätt forum för denna teori".

I övrigt håller jag helt med dig. Det vore dumt om man hamnade ute i rymdens vakuum efter en tidsresa, det måste en framtida uppfinnare ta hänsyn till när hen bygger sin tidsmaskin.
Citera
2014-12-26, 14:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja, och hela världens befolkning har fått tre önskningar i julklapp.
Vilken punkt i universum är statisk om inte jorden?
Citera
2014-12-26, 16:58
  #9
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
Vilken punkt i universum är statisk om inte jorden?
Varför skulle någon punkt vara statisk? Vilken religion tillhör du?
Citera
2014-12-26, 18:03
  #10
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDase
detta är rätt forum för denna teori.

jag kom på efter att ha funderat lite när jag sett doctor who, om man nu jan åka genom tiden, så måste man även ju kunna förflytta sig, blir ju ganska jobbigt läge om man åker fram/bak ett halvår i tiden och hamnar mitt ute i rymden eftersom jorden har flyttat på sig.

så det gäller ju även då att träffa precis rätt i tiden med för annars hamnar du ju inte på ytan heller.

rätta mig om jag har fel

Det är inte så här man tänker sig tidsresor via maskhål. Dessa förbinder olika tidsepoker via portaler som är fast förankrade t.ex. relativt jorden.

Sådana maskhål är dock spekulativa och kan förmodligen inte existera i verkligheten.
Citera
2014-12-27, 02:43
  #11
Medlem
Vi får nog nöja oss med en enkelbiljett till framtiden med hjälp av tidsdilitation, för det är möjligt. Dock så erbjuder fysikens lagar ingen returbiljett hem till sin ursprungliga tid igen.
Citera
2017-09-06, 11:53
  #12
Medlem
Jag tror nästan jag är från framtiden dvs född då och sen blitt förflyttad till denna tid och alla här med så man är egentligen kanske född 2040 då det går att resa i tiden. Det är vad jag tror. För skumt är det att allt ändras loggor mm. Kanske riktiga mandela dog 1991 och sen att de ändrat tiden efter det. Ja såklart de har det
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback