• 1
  • 2
2014-12-25, 19:14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Någon som har något skvaller på lut? Helst inte illasinnat, då hon är en av krafterna för rim och reson i PK-träsket, nästan lite konstigt att hon får hållas, dessutom i Expressen! Antingen är hon klarsynt och bright, eller ett slags journalistikens Göran Hägglund, lika äkta som en 25-kronorssedel, vill dock inte tro det, se t ex;

http://www.expressen.se/ledare/anna-...ja-i-kds-spar/

En av höjdpunkterna: "I det läget svarar Reinfeldt i en intervju i den danska tidningen Politiken att han minsann har flugit över Sverige och sett att det finns massor av tomma ytor (6/12). Det visar hur verklighetsfrånvänd den förda politiken har varit."

Klarsynt som sagt. En röst för sans och reson, mitt i invällningsmasspsykosen.

Dessutom tämligen snygg! Någon som vet något om henne?

("tar hon den i tvåan"-inlägg undanbedes, så länge de inte bygger på empiriska erfarenheter... )
Citera
2014-12-25, 19:30
Medlem
H8reds avatar
Nu spekulerar jag, men för att få skriva en krönika som denna i en svensk stormedia idag så ja, då fick hon nog bjuda chefredaktören på en i tvåan.

"På vänsterkanten finns ett nästan kusligt ointresse för verklighetens integrationsproblem och, omvänt, en ren besatthet av ett visst parti. Det presenteras knappt ett argument som inte har SD som sitt bärande element."

I övrigt verkar hon ha pluggat en del men aldrig tagit en examen?
Citera
2014-12-29, 20:21
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Ingen som har något? Trevlig? Otrevlig? Löser sudoku? Hatar sushi? Whatever...

Tycker bara hon verkar spännande som företeelse, skriver välformulerat och välunderbyggt saker som (ofta) går stick i stäv mot övriga regnbågspatrasket. Konstigt att hon ges plats på Expressen. Antingen beror det på deras (och hennes) intellektuella hederlighet (vilken jag betvivlar åtm i tidningens fall) - eller är hon lite som Göran Häggis i Allahiansen, bara ett alibi, lika äkta som en tjugofemkronorssedel?
Citera
2014-12-29, 20:55
Medlem
hazzos avatar
Vet bara att hon är ogift, bor ensam på Kungsholmen o skriver det enda läsbara på ledarsidorna på slaskpressen eller vad blaskan nu hette. Dessutom är hon hyfsat snygg
Citera
2015-10-02, 16:14
Medlem
yamahafs1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ingen som har något? Trevlig? Otrevlig? Löser sudoku? Hatar sushi? Whatever...

Tycker bara hon verkar spännande som företeelse, skriver välformulerat och välunderbyggt saker som (ofta) går stick i stäv mot övriga regnbågspatrasket. Konstigt att hon ges plats på Expressen. Antingen beror det på deras (och hennes) intellektuella hederlighet (vilken jag betvivlar åtm i tidningens fall) - eller är hon lite som Göran Häggis i Allahiansen, bara ett alibi, lika äkta som en tjugofemkronorssedel?

rensa dina pm. har information
Citera
2015-10-02, 16:18
Medlem
Hon är väl chef för ledarsidan numera och inte inhyrd krönikör? Chefsstolen har hon nog haft ett tag.
Citera
2015-10-02, 20:01
Medlem
CapsLock99s avatar
Hon skall ha en stor eloge för att vara både klarsynt, ducka PK-elitens "drev" samt stå för någon slags balans i denna knaSiga hörna av Europa. Hennes ledare i flyktingfrågan är många ggr mer stadsmannamässiga än Löfven på sin bästa kväll.
Citera
2015-11-08, 01:18
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Spot-on igen;

http://www.expressen.se/ledare/anna-...--for-sverige/

MEN! Ett riktigt Tony Irving "MÄNN!" - saknar skvaller i tråden! Endast benignt sådant efterlyses gällande denna kloka och vackra kvinna.
Citera
2015-11-08, 19:25
Medlem
CapsLock99s avatar
Hon fullständigt mosade sin dito på Aftonblaskan häromkvällen. Kanske inte så svårt då tom den Statliga televisionen nu får allt svårare att dölja moraset. Innevarande S/MP beteende tar ju oss i rask takt mot statsbankrutt. Varningsklockorna måste nu äntligen ringa även på Sveavägen.
Citera
2015-12-03, 10:39
Medlem
Tack Anna Dahlberg för att du finns.

Hoppas du inte blir utslängd i kylan, för snaran dras åt. Mönstret är likadant över hela samhällsdebatten. Tyvärr är Flashback på väg in i "korridoren". Dvs..... så fort någon förening eller liknande samlat några likasinnade som är emot åsiktsdiktaturen så smyger den svarta dräggen sig in och slår sönder. Fenomenet är internationellt och historiskt så visst inget nytt under solen, men i dag har de tyvärr fått lagliga vapen att använda, till skillnad från de som inte får ha riktiga vapen. Nåväl tack och lov så kan man än så länge söka sig till fria uttrycksmedel så det är bara att hoppa vidare med dräggen släpande i hasorna.
Adjö
Citera
2015-12-03, 16:45
Bannlyst
Blev riktigt glad när jag läste detta. Hon är verkligen klarsynt !! Anna for Regeringschef !!

http://www.expressen.se/ledare/anna-...om-asylkrisen/
Citera
2019-09-01, 12:07
Medlem
BeneTheCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamahafs1
rensa dina pm. har information

Jag rensar oxå,, ge mig gärna info,, Tycker att hon är riktigt fin,, Är nyfiken,, kom igen å ge mig,,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in