Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-24, 16:31
  #1
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/re...a-vara-3034687

Ett helt sensationellt uttalande! Liknande trådstart av annan användare slängdes av mod, gissar att vederbörande inte såg ett diskussionsunderlag, vilket det naturligtvis finns.

För Reinfeldt är det alltså självklart att Sverige är ett land för "de som kommer hit mitt i livet". Märk väl! Inget myspys om "integration" eller "alla(h) ska med". Men han står rakt upp och säger att landet tillhör de MENA-horder som dagligen väller in i en takt klart överstigande svenskt barnafödande och som ger oss ett Sverige med svenskar i minoritet om 19-27 år, med muslimer i majoritet om 25 till 34 år (givet att den inslagna kaosvägen fortsätter).

Är speciellt intresserad av att höra vad ni sjuklöverröstande tycker om detta!? Det handlar inte om integration utan att helt enkelt ge plats för en ny befolkning. Vad säger ni alla moderater och sossar om detta? Vad säger ni hårt arbetande första eller 50-11:e generationens invandrare? Vad säger ni om denna spottloska i ansiktet. Sverige tillhör de som sitter 7 år på SFI, föder nio pensionsräddare och är såååå utsatta för strukturell rasism att aldrig kan tänka sig att kunna arbeta.

Egen reflektion: sinnessjukt, man tror det är någon form av skämt. Samtidigt bra att han talar klarspråk. Den naturliga implikationen är ju att den hårt arbetande skattebetalaren - oaktat etnicitet och hudfärg - inte är lika mycket värd som nyadeln. Bra att det sägs öppet! Vad tycker Batra? Vad tycker ni?

(finner moderator inget existensberättigande i denna tråd tycker jag hen ska överväga sin moderatorsroll, alternativt skruva igen korken till julspriten, alternativt både-och.)
Citera
2014-12-24, 16:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/re...a-vara-3034687

Ett helt sensationellt uttalande! Liknande trådstart av annan användare slängdes av mod, gissar att vederbörande inte såg ett diskussionsunderlag, vilket det naturligtvis finns.

För Reinfeldt är det alltså självklart att Sverige är ett land för "de som kommer hit mitt i livet". Märk väl! Inget myspys om "integration" eller "alla(h) ska med". Men han står rakt upp och säger att landet tillhör de MENA-horder som dagligen väller in i en takt klart överstigande svenskt barnafödande och som ger oss ett Sverige med svenskar i minoritet om 19-27 år, med muslimer i majoritet om 25 till 34 år (givet att den inslagna kaosvägen fortsätter).

Är speciellt intresserad av att höra vad ni sjuklöverröstande tycker om detta!? Det handlar inte om integration utan att helt enkelt ge plats för en ny befolkning. Vad säger ni alla moderater och sossar om detta? Vad säger ni hårt arbetande första eller 50-11:e generationens invandrare? Vad säger ni om denna spottloska i ansiktet. Sverige tillhör de som sitter 7 år på SFI, föder nio pensionsräddare och är såååå utsatta för strukturell rasism att aldrig kan tänka sig att kunna arbeta.

Egen reflektion: sinnessjukt, man tror det är någon form av skämt. Samtidigt bra att han talar klarspråk. Den naturliga implikationen är ju att den hårt arbetande skattebetalaren - oaktat etnicitet och hudfärg - inte är lika mycket värd som nyadeln. Bra att det sägs öppet! Vad tycker Batra? Vad tycker ni?

(finner moderator inget existensberättigande i denna tråd tycker jag hen ska överväga sin moderatorsroll, alternativt skruva igen korken till julspriten, alternativt både-och.)


Jobbar du på Aftonbladet?
Även om det indirekt skulle kunna bli så, så är inte Reinfeldt aktuell längre.
Citera
2014-12-24, 17:00
  #3
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Jobbar du på Aftonbladet?
Även om det indirekt skulle kunna bli så, så är inte Reinfeldt aktuell längre.

Lik förbannat var hans landet regeringschef i åtta år, och vad han säger väger - ännu! - tungt inom (m), åtminstone på central nivå. Föraktet för Reinfeldt är förvisso vida utbrett bland moderata gräsrötter, kommunpolitiker, ja hands-on folk som får ta hand om skiten han lämnar efter.

Du tycker per se att en statsminister blir ointressant så snart han är passé? Jobbar du på Expressen?
Citera
2014-12-24, 17:04
  #4
Medlem
Man kan bara glädjas över att Reinfeldt avgick frivilligt. Tyvärr verkar han ha blivit ersatt av Reinfeldt 2.0.
Citera
2014-12-24, 17:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Lik förbannat var hans landet regeringschef i åtta år, och vad han säger väger - ännu! - tungt inom (m), åtminstone på central nivå. Föraktet för Reinfeldt är förvisso vida utbrett bland moderata gräsrötter, kommunpolitiker, ja hands-on folk som får ta hand om skiten han lämnar efter.

Du tycker per se att en statsminister blir ointressant så snart han är passé? Jobbar du på Expressen?

mja, fast jag har sett en intervju med Anna att hon ser upp till Reinfeldt osv, men att hon ändå har sin egna politik, sitt sätt att driva M.
Det kanske blir exakt samma sak, jag vet inte..jag tycker det är för tidigt med tanke på att allt är så rörigt, och nya ansikten tittar fram och ska styra.

Ja jag jobbar på Expressen
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Man kan bara glädjas över att Reinfeldt avgick frivilligt. Tyvärr verkar han ha blivit ersatt av Reinfeldt 2.0.

Kanske, kanske inte.
Citera
2014-12-24, 17:13
  #6
Medlem
Fattas det ord trådrubriken? Jag fattar nada i alla fall
Citera
2014-12-24, 17:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Fattas det ord trådrubriken? Jag fattar nada i alla fall

ska vara "tillhör"
Citera
2014-12-24, 17:24
  #8
Medlem
sdvinner2014s avatar
Ha ha ha ha!!

Han borde ha spärrats in för längesedan!

Då kommer det att bli ett inbördeskrig med salig blandning!!

Vill han förstöra landet med flit?

Han framstår ju som den största jävla idioten som har haft statministerposten någonsin!

Jävla ägg...
Citera
2014-12-24, 17:27
  #9
Medlem
rumpgass avatar
Reinfeldt är en Svenskfientlig psykopat som har gjort och fortfarande gör allt i sin makt för att byta ut den Svenska befolkningen och nedmontera den välfärd han påstod sig vilja rädda. Synd bara att majoriteten av den Svenskarna är så naiva och lättlurade så att dom inte ser att de politiker som styr nu fortsätter i samma anda, den enda skillnaden är att dom skruvat upp tempot..
Men sent ska syndarna vakna, alltför sent..
Citera
2014-12-24, 18:37
  #10
Medlem
Antivalents avatar
Karriärist, precis som alla politiker. Han har blivit inmatad av sin PR-byrå att säga såna saker är bra, då får man goodwill. Perfekt om han vill vidare till någon tung politisk post inom EU (tror han).

Saken är den, han bryr sig bara om EN sak - att bli omtyckt av så många som möjligt. Då kan man inte vara minsta kritisk mot invandringen, utan tvärt om (återigen, tror han).
Citera
2014-12-24, 18:41
  #11
Medlem
Reinfeldt: "Det är ett vägval om vilket land Sverige ska va"
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/re...a-vara-3034687

"Är det här ett land som ägs av dom som bott här i tre eller fyra generationer?
Eller är Sverige vad människor som kommer hit mitt i livet
gör det till att vara och utvecklar det till?
Och för mig är det självklart att det skall vara det senare!
Det är ett starkare och bättre samhälle när det får vara öppet."
Citera
2014-12-24, 18:58
  #12
Medlem
Blåtås avatar
Jag tycker han hetsar och hatar mot svenskar. Är det inte lite "vi och dom"-tänkande över hans uttalande?

Jag tycker det ska va nolltolerans mot uttalanden som "det ända svenska är barbariet" precis som man inte tolererar hets mot andra grupper. Man skulle dock kunna kritisera varandra på ett bra sätt. Samtidigt kan man lyfta fram positiva sidor. Svenskarnas självbild är destruktiv. Vi behöver se det positiva i det svenska som jag upplever som givmildhet, uppoffring för andra och ärlighet. Det är inte unikt svenskt men ändå goda egenskaper vi har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback