Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-02, 09:44
  #2293
Medlem
vad finns det för skvaller om Amanda?
Citera
2015-03-02, 09:51
  #2294
Medlem
Zurfarn08s avatar
Syltan är en fullfjädrad dramaqueen. Hon är manipulativ o gillar att röra om i grytan o skapa konflikter. Hennes "I'm good at it" beror ju på att hon har mångårig träning i konfliktskapande. I Farmen - till skillnad mot verkliga livet - är det tillåtet att skapa tjafs, så Syltan har trivts som fisken i vattnet.

Jag tror hon utser Ylva till storbonde för hon vet att gruppen då blir väldigt missnöjda och det skapas dålig stämning = Syltans livsluft. Hon kommer njuta på avstånd av att hon in i det sista lyckas manipulera de andra deltagarna. För hon kommer givetvis maskera storbondevalet bakom gulliga ord till Ylva, men i själva verket är det bara ett sista försök att skapa osämja.
Citera
2015-03-02, 11:00
  #2295
Medlem
Sweenietods avatar
Var det inte Björn som genomskådade vad Syltan sagt för info till Jocke? Jocke genomskådade det inte (Inte tillräckligt smart), och det blev tjafs med Ylva. Jag tycker Syltan gjort bra TV ändå, om man nu gillar att det blir lite konflikter, hon planterade ut vilseledande eller som som leder till tjafs här och där. Sen valde hon Amanda ändå, tror hon visste hon skulle åka ut, men kanske för att psyka Amanda lite. Hoppas de kan förlåta varandra efter farmen.spelet efteråt ändå, det är väl ett spel?
Amanda har ingen pakt med Ida som hon sagt.. (Sedan pratade hon med killarna) De spelar spel precis som Syltan gjorde, lika goda kålsupare.
Citera
2015-03-02, 11:12
  #2296
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Var det inte Björn som genomskådade vad Syltan sagt för info till Jocke? Jocke genomskådade det inte (Inte tillräckligt smart), och det blev tjafs med Ylva. Jag tycker Syltan gjort bra TV ändå, om man nu gillar att det blir lite konflikter, hon planterade ut vilseledande eller som som leder till tjafs här och där. Sen valde hon Amanda ändå, tror hon visste hon skulle åka ut, men kanske för att psyka Amanda lite. Hoppas de kan förlåta varandra efter farmen.spelet efteråt ändå, det är väl ett spel?
Amanda har ingen pakt med Ida som hon sagt.. (Sedan pratade hon med killarna) De spelar spel precis som Syltan gjorde, lika goda kålsupare.
Syltan valde Amanda pga extremt dålig självinsikt om sina egna begränsningar. Hon trodde på allvar att hon kunde ge Amanda en match. Syltan är INTE smart... Hon ångrar på sin blogg att hon inte valde Jocke istället, inser nu att chanserna varit större mot honom. No shit Sherlock! Årets sämsta taktiker...
Citera
2015-03-02, 12:28
  #2297
Medlem
Kespos avatar
Sa inte Syltan att hon trodde Amanda överskattade sin uthållighet? Inte mycket till uthållighet behövs ifall matchen är över på två sekunder. Fallet var helt klart så att Syltan överskattade sin egen styrka och underskattade Amandas. Man måste vara ganska korkad om man tror att man som relativt otränad har en chans mot någon i styrka som har sagt sig vara en body builder.
Citera
2015-03-02, 12:34
  #2298
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kespo
Sa inte Syltan att hon trodde Amanda överskattade sin uthållighet? Inte mycket till uthållighet behövs ifall matchen är över på två sekunder. Fallet var helt klart så att Syltan överskattade sin egen styrka och underskattade Amandas. Man måste vara ganska korkad om man tror att man som relativt otränad har en chans mot någon i styrka som har sagt sig vara en body builder.

Var väl en av de värsta utskåpningarna som skådats i Farmen.

Har du nåt o stoltsera med Syltan
Citera
2015-03-02, 13:00
  #2299
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Syltan valde Amanda pga extremt dålig självinsikt om sina egna begränsningar. Hon trodde på allvar att hon kunde ge Amanda en match. Syltan är INTE smart... Hon ångrar på sin blogg att hon inte valde Jocke istället, inser nu att chanserna varit större mot honom. No shit Sherlock! Årets sämsta taktiker...
Ok, jag håller med. Hon överskattade sina chanser. Men samtidigt tror jag hon gillade att överraska, och därmed inte valde Jocke (hade blivit jämnare), men mot Amanda som styrketränar och hälften så gammal, var hon en som vante.
Så, nej det var ett uselt val, om hon inte ville hem förstås. Men att åka ut sådär på rekord, kan i vilket fall inte kännas bra.
Citera
2015-03-02, 14:43
  #2300
Medlem
CarlAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Skönt att den falska haggan fick respass. Tyckte det var riktigt äckligt gjort att sticka kniven i ryggen o hänga ut Ylva på det viset. Björn hade helt rätt, den falska apan ville få igång Jocke och den lättlurade idioten gick igång på alla cylindrar. Jocke är farmens ko, snäll men genomkorkad. Björn däremot växer mer o mer.

Håller med !
Citera
2015-03-02, 14:45
  #2301
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Ok, jag håller med. Hon överskattade sina chanser. Men samtidigt tror jag hon gillade att överraska, och därmed inte valde Jocke (hade blivit jämnare), men mot Amanda som styrketränar och hälften så gammal, var hon en som vante.
Så, nej det var ett uselt val, om hon inte ville hem förstås. Men att åka ut sådär på rekord, kan i vilket fall inte kännas bra.


http://sylviajansson.com/2015/03/01/...-aventyr-slut/
Citera
2015-03-02, 14:46
  #2302
Medlem
CarlAxels avatar
Nästa Storbonde blir nog Björn!
Citera
2015-03-02, 14:47
  #2303
Medlem
Skönt att Sylvia till slut fick lämna, hon var så himla falsk.
Citera
2015-03-02, 14:51
  #2304
Medlem
Hur kunde Sylvia vara så ful (vill inte vara taskig, men ingen kan ju neka till att hon hade ett annorlunda utseende) utan smink men typ snygg med? Brukar inte vara SÅ stor skillnad tycker jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback