Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-11, 03:36
  #817
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Snälle lille Nasty, du är alldeles för otålig.
Det har ännu inte gått en månad sedan domen mot Jalle vann laga kraft, så det är liitet tidigt att förvänta sig att dessa tjänstemän redan skulle ha anklagats för tjänstefel. Inom parentes kan sägas att det sällan blir frågan om åtal, för då måste det vara misstanke om grovt tjänstefel. Många gånger kan det vara interna utredare som fäller avgöranden, vilket kan leda till olika sorters påföljder/konsekvenser för de felande individerna.

OffT:
Vad jag gör här?
-Tja, jag har drivit den här tråden under mer än ett halvår och att döma av de reaktioner jag fått, så har de flesta accepterat mitt skrivande. De har förstått varför jag skriver, de är kloka och inkännande människor som inte tycker att det är OK att man låter psykopater som din "kompis" Jalle få vara ute och misshandla och mörda. Man kan säga att de är fullt normala individer som inte tycker att samhället skall tas över av ligister och drogare och att de skall kunna färdas med sina barn i bilen utan att riskera att krocka med berusat folk utan körkort som t ex din "kompis" Jalle, vilket ju har hänt. Du kanske känner till det?

Att sen skribenten "J" och en soldat från FN har svårt att smälta att det riktas kritik mot en del representanter för en del kända myndigheter är ju inget att förvånas över: Det är ju båda väl kända systemkramare med svart bälte i stupiditet. Fast att även du skulle börja krama poliser, det var som jag tidigare nämnt, för mig en stor överraskning. Blivit frälst på äldre dar, Nasty?

OnT:
Man talar om att rättvisans kvarnar mal långsamt. Så sant, så sant. Men nu är processen med Jalles mord etc avklarad och jag gissar att han redan är i gott förvar på Kumla. Visst kan det hända att han där inne kan komma över litet berusningsmedel, men han lär inte under de närmaste åren vara ute på vägarna och köra bil berusad, åtminstone inte så länge som KV:s folk sköter sitt jobb.
Nu blir det tid för att att titta närmare på de möjliggörare som under 2014 lät Jalle vara ute på fri fot.


Jag hoppas att Annicas familj kan få frid och kunna gå vidare efter det som din "kompis" Jalle ställde till med. Man kan säga att du kunde valt ett bättre sällskap att umgås med. Med facit i hand, så hoppas jag att du håller med mig.
Du ska ge fan i groggen en Måndagskväll Enzenn. Vilka interna påföljder kommer det att bli? När väntas dessa milda straff träda laga kraft? Om du hållt taktpinnen under ett halvår så kan du väl nu när stormen lagt sig ställa några diagnoser på nämnda personer.
Så Enzenn gläns nu och gissa deras öden. Medhjälp till mord är inte att leka med dom skulle skött sitt jobb precis som du säger.
Citera
2015-08-11, 08:35
  #818
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nastyhead
Du ska ge fan i groggen en Måndagskväll Enzenn. Vilka interna påföljder kommer det att bli? När väntas dessa milda straff träda laga kraft? Om du hållt taktpinnen under ett halvår så kan du väl nu när stormen lagt sig ställa några diagnoser på nämnda personer.
Så Enzenn gläns nu och gissa deras öden. Medhjälp till mord är inte att leka med dom skulle skött sitt jobb precis som du säger.

Du är medveten om att du nu håller på att smutsa tråden med onödiga inlägg på samma sätt som "J" höll på med innan vederbörande tog sitt ansvar och uppfyllde sina löften om att lämna tråden? Jag låter den skribenten löpa och tänker inte triumfera med att jag fick tyst på den otäckingen, utan ser det som att den kom till insikt och gav sig av.

Du försöker håna mig, men det har du ingenting för. Jag kan hantera folk av din sort. Du satt i fängelse tillsammans med psykopaten Jalle. Lärde du dig ingenting av den tiden?

OnT:
Med dina barnsliga frågor om påföljder och åtgärder för de som varit moraliskt klandervärda i det här ärendet, visar du bara att du inte är intresserad att diskutera något. Du vill bara häva ur dig av dina frustrationer. Jag är förmögen att karakterisera/diagnostisera folk i min omgivning och det tycks störa dig, men vänta dig inte att jag skulle ge mig på att söka sjukdomstecken hos några i tråden nämnda tjänstemän -det räcker för mig att konstatera att de, i det här sammanhanget, varit försumliga och/eller lämnat oriktiga uppgifter.

Du postar kl 03:36
Sitter uppe och rullar jointer? Och röker dem till råga på allt..? Inte bra.
Citera
2015-08-11, 18:47
  #819
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nastyhead
Du om någon här Enzenn känner väl mig, jag likt som du är uppe med tuppen. Det kallas att arbeta och klockan ringer 03.00 det kanske för dig är ofattbart men det är vuxenlivet. Din hotellfrukost startar väl något senare. Huvudet på spiken, jag vill inte diskutera någonting. Jag vill ha enkla svar ingen debatt. Men om det inte blir något rättsligt efterspel för nämnda personer så är denna tråd nu avklarad och du kan sticka huvudet i sanden. Ditt socialbidrag kommer komma även denna månad var lugn Enzenn det är inte tjänstefel.

Om det kommer att bli något "rättsligt efterspel" t ex efter en JO-anmälan, så kommer det att bli en egen tråd. Frivårdsinspektör Siv Andersson är väl den som är enklast att utpeka som försumlig och att hon kommer att JO-anmälas kan vi nog betrakta som en lågoddsare.


De andra tjänstemännen, inkl en viss närpolis i Torslanda, kommer att bli föremål för "syn av sömmarna", så det här ärendet är långt ifrån färdigt ännu. Jag tycker vi kan försöka att enas om att inte slåss här du och jag, för det känns som att vi står och kritiserar varandra över Annicas grav och det känns ovärdigt.

Jag ber dig samtidigt om ursäkt för att jag insinuerade att du postade mitt i natten i påverkat tillstånd. Medger att jag hade glömt att du har tidiga arbetstider och hoppas att du kan ta emot min ursäkt.
Samtidigt vill jag avslutningsvis bemöta dig vad gäller din misstanke att jag skulle uppbära försörjningsstöd. Skribenten "J" trodde detsamma, så jag förklarade att jag under livet varit lycklig nog att inte behöva be det allmänna om hjälp.

Jag har en MGF med 1.8 liters VVC-motor. Jag tror inte det sociala skulle vara pigga på att betala mina bränslekostnader, eller vad tror du?
Här länk till en tråd om bilar med klass: (FB) Ranka bilmärken efter klass!
Jag råkar vara sista postaren där.
Citera
2015-08-26, 07:07
  #820
Avstängd
Det tycks vara fler än bara 'Enzenn' som anklagar rättsväsendet för att folk verksamma inom dess olika grenar genom försumlighet i tjänsten ha vållat Annicas död.
En bloggare skriver bl a "Polisen måste skärpa sig". Jag gissar att h*n därmed inkluderar även Chris*ter Melvin*sson, närpolisen i Torslanda i sin kritik. Det vore bra om inte rötägg inom poliskåren genom kollegialitet tillåts härja fritt, eller vad säger trådens följare?

Källa: https://eaqhan.wordpress.com/tag/jarl-bjorkman/
Citera
2024-02-10, 09:29
  #821
Avstängd
Mördaren är frisläppt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback