Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-23, 19:59
  #1
Medlem
Är du som jag lagd åt det skeptiska och ateistiska hållet samt har ett stort intresse för vetenskap?

Heter dina idoler inte Justin eller Brittney utan Phil Plait, Neil DeGrasse Tyson och George Hrab?
Är du så där lagom vardagsnördig?

Då kan jag varmt rekommendera vad som förmodligen är den bästa podcasten som finns:

The Skeptics guide to the universe.

Jag har lyssnat på samtliga avsnitt som finns av både den och deras sidopod SGU 5x5 och nu känns varje söndag lika jobbigt avlägsen.

Klart beroendeframkallande.

Finns där poddar finns...




Hemsida:
http://www.theskepticsguide.org/

The Skeptics guide to the universe - your escape to reality



Andra grymma poddar är
The Skeptics Zone
The Geologic podcast
365 days of astronomy
Skeptiod
Little Atoms
__________________
Senast redigerad av drefk2000 2014-12-23 kl. 20:13.
Citera
2014-12-31, 00:15
  #2
Medlem
Arbetarbroders avatar
Topic justerad, önskar TS en annan topic än nuvarande, vänligen skicka ett PM

//Moderator
Citera
2015-03-26, 19:38
  #3
Medlem
Började på podcasten som inledde 2010 tror jag. Tänkte börja från början men ljudkvalitén var lidande, blir nog att ta de första 200 avsnitten när jag lyssnat igenom allt nyare.

Fantastiskt intressant podcast.
Vissa segment i podden är ju nyhetsbaserade och därför lite anakronistiska, men de slänger in många resonemang och information som gör det intressant trots att man redan vet att det har hänt.
Citera
2015-04-15, 17:01
  #4
Medlem
Herr gurkas avatar
Har lyssnat på den här i kanske tre år men börjar tröttna. Hade faktiskt föredragit en podcast med bara nyheter och inte massa trams och lekar. Mycket av dynamiken försvann när Rebecca lämnade också.
Citera
2015-12-20, 22:53
  #5
Medlem
Rekommenderas!

Cara Santa Maria tycker jag också är mycket bättre än Rebecca Watson.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback