Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-01, 08:28
  #409
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag pendlar. Och jag är fortfarande skriven i Sverige.

Vad jobbar du med? Du kan ta det PM om du vill.
Citera
2018-09-24, 00:19
  #410
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
enligt FN så beräknas Sverige vara ett U-land år 2030...

Tydligen är du för dum för att förstå att källan till informationen var falsk och att förmedlandet av densamma gör dig till åtlöje.
Citera
2018-09-24, 22:22
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Vilket land skall du immigrera till som vill ha dig och som är bättre?

Jag skulle rekommendera Ungen eller Polen. Varmt välkomna
Citera
2018-09-24, 23:59
  #412
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag kan bara säga att om Löfven och de övriga kommer överens om att skrota nyvalet, så är det definitivt kört för det här landet.

Som jag ser det, så tål inte Sverige samma politiska riktning i 4 år till. Sverige kommer att gå i väggen. Förmodligen innan det ens blir ett val 2018.

Folk här pratar om 2018: "2018 då jävlar!". Ja, vad fan ska hända då? Vad ska man göra då? Inse att nyval är det absolut sista chansen vi har till att på något sätt kunna påverka det här landets framtid. År 2018, är det redan kört.

Riksbanken driver på med en nollränta som gör pengar billiga, bestraffar spararna och underlättar för konsumism (detta trots att svenskarna redan maxat ut sin konsumtionsförmåga). Resultatet blir att svenskarna är ett av de överlägset mest belånade (skuldsatta folket) i hela Europa. Och på detta hotar Riksbanken med negativa räntor. Riksbankens inflationshets och kraftiga expansion av krediter kommer att leda till enorma bubblor, som så småningom kommer att spricka. Sveriges ekonomi kommer att knäckas.

Kulturellt är det här landet mot förfall, med feminister i styrelser i storstäderna, (som t ex GBG som nu lovar bidrag till hela EU:s medborgare). Intäkterna minskar, samtidigt som kostnaderna ökar. Vi slår rekord i massinvandring. Regeringen hotar med höjda skatter på bensin och kärnkraft. Punktskatter som kommer att lamslå det svenska samhället. Och, just det, jag har inte ens nämnt alla andra skattehöjningar.

En kombination av alla dessa problem, och mer, är en recept för samhällets fullkomliga förfall. Sverige klarar nog av några år till. Men med Löfven som Statsminister går allting så mycket snabbare. Frågan är om inte Sverige går in i väggen LÅNGT innan valet 2018. Och eftersom våra politiker redan bundit oss till Lissabonfördraget, så lär Sverige (precis som Italien och Grekland 2011) omyndigförklaras. Och då skickar Bryssel några Goldman Sachs bankirer att styra upp landet, så de kan passa på och beslagta dumsvenskarnas pengar under processen.

Media kommer så klart att skylla allt på SD. Och tyvärr, kommer dumsvenskarna att köpa allt. Åtminstone en klar majoritet, då de är helt övertygade om att SD är "nyfascister".

Nej, vi måste göra oss av med Löfven, senast i mars. Annars är det kört för Sverige. På riktigt.

Blir det inget val, så kommer jag att börja förbereda mig för att lämna Sverige. Det fanns fortfarande en chans för att kämpa för Sverige, men om det inte blir nyval, och Löfven får frikort från Alliansen, då är det kört för Sverige. Då finns det inget återvändo. Allt hänger på detta nu.

Finns det några fler som tänker i samma banor som jag? Och vad är era reflektioner över detta?
Har inte ni svärjevänner redan dragit? Ni hotade om det readn innan valet o nu fortsätter ni?
Men stick då o låt oss som älskar landet slippa ert gnäll o hat över vårt vackra rike.
Detta är min reflektion av att mista er samhällsbärare😄

Herrå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback