Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-23, 12:27
  #1
Medlem
Wickermans avatar
Jag anser att Flashback behöver ett underforum där medicinsk användning av cannabis kan diskuteras. Ett separat underforum vore bra för att skilja ut trådar som berör den medicinska användningen och samla dessa på ett ställe. Här kan de senaste forskningsrönen diskuteras, och användare kan dela med sig av sina erfarenheter.

Att sätta fokus på den medicinska användningen är bra för människor i behov av medicin där traditionell läkarvetenskap misslyckats. Det kommer också förhoppningsis leda till att fler får upp ögonen för medicinsk användning. Medicinsk användning av cannabis kommer bli stort i framtiden, och vi på Flashback ska vara med och påverka och bevaka den utvecklingen.

//Wickerman
Citera
2014-12-23, 12:32
  #2
Medlem
Ytterst lämpligt då det nog finns många som självmedicinerar sig med cannabis pga mindre allvarliga sjukdomstillstånd.

Det är även viktigt att skilja på medicinering och bruk för att bli hög.
Citera
2014-12-23, 12:34
  #3
Medlem
kinesarsles avatar
Kan du länka 30 aktiva trådar som skulle passa i det forumet? Det är praxis när man föreslår ett nytt underforum.
Citera
2014-12-23, 12:34
  #4
Moderator
Brutes avatar
Forumet Medicin och hälsa finns ju redan.

Och det är väl kutym att presentera en lång lista med existerande trådar som skulle platsa i det föreslagna delforumet.

//Brute
Citera
2014-12-23, 12:46
  #5
Medlem
Wickermans avatar
Okej, sorry, jag ska försöka få ihop en lista på trådar.
Citera
2014-12-23, 12:47
  #6
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wickerman
Här kan de senaste forskningsrönen diskuteras, och användare kan dela med sig av sina erfarenheter.

Ska det vara ett medicinforum värt namnet är ju anekdotisk bevisföring inte jätteintressant, kan jag tyckte. Och med tanke på det, varför passar inte trådar i medicinsk användning (gällande exempelvis forskningsrön) i "Medicin och Hälsa"?
Citera
2014-12-23, 13:30
  #7
Medlem
Wickermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Forumet Medicin och hälsa finns ju redan.

Och det är väl kutym att presentera en lång lista med existerande trådar som skulle platsa i det föreslagna delforumet.

//Brute

Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Ska det vara ett medicinforum värt namnet är ju anekdotisk bevisföring inte jätteintressant, kan jag tyckte. Och med tanke på det, varför passar inte trådar i medicinsk användning (gällande exempelvis forskningsrön) i "Medicin och Hälsa"?

Problemet är ju att det inte finns så jättemycket forskning på medicinsk cannabis. Absolut skulle forskningsrön kunna platsa i Medicin och hälsa, men det är inte rätt forum för användare som vill utbyta erfarenheter och ge tips och råd till varandra ang olika strains osv. Någon som vill använda medicinsk cannabis i dag får räkna med att läkemedelsverket inte kommer servera informationen på ett silverfat, utan det är mycket upp till den sjuke/användaren att ta rätt på information och prova sig fram.

Jag kan inte hitta 30 aktiva trådar i ämnet. Fick ihop dessa som är aktiva eller har några månader på nacken. Finns mängder med äldre trådar som skulle platsa i sådan forum dock. Ska försöka hitta fler, och ni som är intresserade får gärna hjälpa till och fylla på listan.


Ren CBD olja.
E-cigarett som innehåller ämnen från cannabis.
Cannabis / cannabisolja / rick Simpsonolja mot cancer
Varför tillverkas inge CBD / THC balanserad cannabis i Sverige?
Medicinsk cannabis; lista över svenska kliniker som skrivit ut cannabisläkemedel!
New York har legaliserat medicinsk marijuana
Vilket höghaltigt CBD-hash går att få tag på i Sverige? Typ på flugsvamp
CBD - cannabidiol för medicinalt bruk.
Kan cannabis bota min cancer?
Vill testa en CBD strain
"Cannabisdoktorn" pratar om cbd olja...
cannabis och depression
Citera
2014-12-23, 13:50
  #8
Medlem
C-3POs avatar
Här är en tråd från början av året när frågan var uppe senast.

(FB) Nytt underforum i cannabis (Medicinsk Cannabis)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback