Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-23, 10:30
  #1
Avstängd
De historiska banden mellan S och LO känner alla till, hoppas jag. Det innebär också att Sveriges statsminister i dag kommer från LO-kollektivet (IF Metall).
Att S sitter i beroendeställning till LO är solklart och något man inte är diskreta med. Att LO har möjlighet att styra S framgår också, då LO ofta kommer med offentliga krav och att LO:s intressen ofta resulterar i ren S-politik.

LO:s roll är att samla pengar:
Förut anslöts alla till LO för att få vara med i facket. Det har gett LO (i förlängningen S) en ekonomisk bas. Dagens LO har i princip funktionen att utpressa, driva in pengar och sponsra Socialdemokraterna.
Exempel på det är när HRF "attackerar" restauranger som inte skaffat kollektivavtal med HRF men ändå erbjuder fullgoda villkor i anställningen. Detta beror på att många helt enkelt tar avstånd från HRF och hela LO-sfären, då man inte sympatiserar med deras åsikter.
Värt att nämnas är att knappt några anställda inom hotell- och restaurang går med i facket, då man inte får något för saken.
En annan del av finansieringen är att söka bidrag för "ideella föreningar" för att genom dessa generera pengar till andra bolag. Exempelvis FairTrade - som bygger sitt varumärke genom sex anställda via bidragspengar.
Det är en "ideell verksamhet". Trots det har man lyckats lägga undan 15 miljoner i det bolag som hanterar licenserna.

Här går det att läsa mer om LO:s ekonomi:
http://bit.ly/16M2D0d
Man har alltså lagt undan miljardbelopp i egen kassa. På det har man hundratals tjänstemän som tjänar grova pengar på just tvång, utpressning och smutskastning.

Här går det att läsa om hotell- och restaurang-utpressningarna:
http://bit.ly/1vj53ss
Genom attacken har man alltså försäkrat sig om en säker inkomst på tiotusentals kronor varje år. Detta sker systematiskt mot alla arbetsgivare. Villkoren är svepskäl, för man gör det även när avtalen är lika bra eller bättre än vad HRF-avtalet medger.
Detta har hänt för E-Type, Petter och andra.

Här kan man läsa mer om LO:s arbetsmetoder:
http://bit.ly/1sTaTQo
Smutskastning, utfrysning, mobbning och ett samarbete där polisen ska hjälpa LO att tvinga till sig pengar av anställda är bara skrap på ytan. Det är anmärkningsvärt likt maffiametoder.

Socialdemokraterna:
Partiledaren och statsministern kommer från "familjen".
Redan under hösten har Socialdemokraterna varit mycket välvilliga till att ändra lagar och regler i syfte att gynna den ekonomiska ryggraden - LO.
Exempelvis finns ett förslag om krav på kollektivavtal för upphandling.
Underförstått ska det inte gå att driva företag gentemot det offentliga om man inte är villig att ge pengar till LO.
Detta har vår statsminister medverkat till.
LO har även plats i verkställande utskottet och är rejält representerade inom Socialdemokraterna, så i praktiken kan man säga att det faktiskt är samma organisation. Skillnaden är då att LO är den strikt operativa delen - the hit squad.

Värt att nämnas är att Socialdemokraterna ensidigt ska gynnas av LO. Det har man beslut på.
Att över 50 procent av medlemmarna inte sympatiserar med LO gör ingen skillnad - alla pengar ska till S.

Posta gärna mer galenskaper där det är tydligt att S och LO gemensamt och i samförstånd försöker förändra Sverige för att passa deras syften (tvång, makt över människor) eller fylla deras plånböcker.
2014-12-23, 10:33
  #2
Medlem
Kan bara hålla med. Jag var medlem i ett LO-fack när jag var typ 18-19 år och det var jävlar i mig inte högt till tak där. Inför val ringde telefonen oavbrutet. Jävlar vad resurser det fanns för att ringa och försöka tvinga en att rösta på S.
Däremot lyfte man inte ett finger mot tydliga missförhållanden på arbetsplatser. Det kostar ju pengar och ger inte pengar tillbaka.

Jag var vid ett par tillfällen ganska tydlig med att jag aldrig skulle rösta till vänster och det föll inte riktigt i god jord. Man kan säga att till och med lokala fack aktivt kliver in och motarbetar en person som inte är rödmärkt.
För mig är det tydligt att LO är Sveriges i särklass mäktigaste maffia som inte behöver använda våld för att få sin vilja igenom.
2014-12-23, 10:36
  #3
Avstängd
LO-fackens "fejkrecensioner" av arbetsgivare för att tvinga dem till samarbete är vidrigt!
Det ironiska är att man kan recensera även LO på deras Facebook:
https://www.facebook.com/LOiSverige?fref=ts

Deras Facebook är för övrigt ett kapitel för sig. Total dårskap och följs bara av totalt hjärndöda får.
Det är lite som pundarbrudarna som älskar att bli gruppknullade av kriminella som egentligen föraktar hororna.
2014-12-23, 12:28
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spargris1
Kudos till TS

Tack.
Finns hur mycket skit som helst på LO, som tveklöst är det närmsta en maffia vi kan komma i Sverige då man faktiskt helt kontrollerar statsministerns parti och dess ekonomi.

Kommer posta lite mer när jag inte sitter på telefon. Sen får var och en dra egna slutsatser på om man vill sponsra vansinnet.
2014-12-23, 14:19
  #5
Medlem
svenskmexikans avatar
Bra tråd! Dags att folk börjar få upp ögonen för vilken motbjudande MAFFIA LO och Socialdemokraterna verkligen är.


ALLA arbetsplatser jag har varit på och det är en hel del eftersom jag jobbat som entreprenör under längre tider på många olika företag, så jag fick en bra inblick om vad som pågår. Av en ren tillfällighet är det alltid den sämste/lataste/dummaste gubben som är fackrepresentant, mobbning och utfrysning av de som inte väljer att gå med är snarare regel än undantag, helt riktigt.

Samma gäller om det kommer någon ny som kämpar på som och försöker komma någonstans, till exempel jobba mycket övertid och ställa upp, detta gillas inte alls och denna person skall tryckas ned, även om han jobbar hårdare och bättre så får han inte högre lön, för detta är solidaritet.

Många vet exakt hur systemet fungerar och gör arbetsmässigt bara precis vad de behöver utan att kunna bli uppsagda, skyddade av korrupta turordningsregler. Sedan kallas detta Solidaritet, när det i själva verket är allting utom. Hur firman går som sätter deras mat på bordet, det skiter de precis i.

De säger att sossarna har byggt upp landet, kiss my ass, de har ödelagt landet och förgiftat sinnet på så många människor att jag tvivlar på att det någonsin går att reparera, bara titta på de som skall styra.....Vad i helvete? Är folk verkligen så pantade?

Som jag har yttrat tidigare i tråden, MAFFIAN I SVERIGE på löpsedlarna 1% hit och dit vilket jävla skämt, MAFFIAN är mycket närmare än så.

RON PAUL FOR PRESIDENT!!!

Saludos
2014-12-25, 11:34
  #6
Medlem
MrFishboys avatar
Det finns tillräckligt många trådar om LO för att debatten ska kunna tas i någon av dem; https://www.flashback.org/sok/LO

Hänglås..

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback