Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-27, 10:44
  #361
Medlem
Som någon tidigare nämnde 3-4k på en månad för heroin är ingenting ingenting.. Är på behandling nu, men innan jag kom hit kostade heroinet mig o min dåvarande flickvän 2000-3500kr om dagen med piller vi bor i sthml på toaletter o soffor om vi hade tur.. Du verkar mest full av skit..
Citera
2018-02-28, 14:25
  #362
Medlem
PAIN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Som någon tidigare nämnde 3-4k på en månad för heroin är ingenting ingenting.. Är på behandling nu, men innan jag kom hit kostade heroinet mig o min dåvarande flickvän 2000-3500kr om dagen med piller vi bor i sthml på toaletter o soffor om vi hade tur.. Du verkar mest full av skit..

Fast det där gäller verkligen inte alla.. Jag har gått på Opiater i snart 13 år och tog återfall på Heroin för 2 år sedan.. För mig går det minst 450kr-600kr/dag. Men då överlever jag iaf.. Men visst, det är fortfarande fruktansvärt att jaga fram 600kr/dag utan att ensvara nöjd dom flesta dagar, och jag hade kunnat ta mer, men 3-4 bollar (0,6-0,8g) överlever jag på iaf... blir iofs 18k i månaden bara för att vara frisk så det är ju hemskt vad man lägger pengar för att inte bli sjuk.. Jag IV:ar.
Citera
2018-09-27, 20:40
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Den resan ser nog rätt annorlunda ut. Att beställa fentanylanaloger kan vem som helst göra men att köpa horse krävs kontakter och en färsking inom drogvärlden besitter troligtvis inte dom kontakterna.

Sant. Det var alldeles för enkelt och gick otroligt snabbt att hamna i fentanylträsket.
Citera
2018-09-28, 15:42
  #364
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Som någon tidigare nämnde 3-4k på en månad för heroin är ingenting ingenting.. Är på behandling nu, men innan jag kom hit kostade heroinet mig o min dåvarande flickvän 2000-3500kr om dagen med piller vi bor i sthml på toaletter o soffor om vi hade tur.. Du verkar mest full av skit..

3-4k på en månad är väldigt lite i min värld. Dina proportioner verkar stämma med tanke på ditt geografiska läge och vad det krävs för att underhålla sitt missbruk.

Nu bor jag i Malmö, där en 5a kostar 1500kr men det finns folk som säljer en boll på 0,5 för 500kr med och då hamnar man plötsligt på summor som du skrev, runt 2000-3500kr.

Skulle uppskatta att mitt tidigare missbruk kostade mig allt mellan 15-30k i månaden beroende på krav och hur min tillgång till pengar såg ut den månaden.
Jag köpte mest dom dyrare grejerna, så som horse ska vara innan det drygas ut av alla i ledet. För det betalade jag 800kr för 1g riktigt potent horse som jag klarade mig nästan ett dygn på. Andra gånger köpte jag av lite sämre kvalité av albanerna som säljer 5g för 1500kr och ibland när jag var desperat tog jag hemkörning som var 500kr för 0,5 eller 1g för 900kr.

Beror väldigt mycket på hur mycket horse man trycker i sig om dagen, om man skjuter, röker eller tar det nasalt, sitt geografiska läge, vilka kontakter man har....många faktorer helt enkelt.

Men jag ser ingen anledning till varför du skulle ljuga och överdriva din konsumtion och hur mycket ditt missbruk kostat dig.
Citera
2018-09-30, 19:56
  #365
Medlem
Hash-> tramadol -> rc fentanyl -> IV bruk av horse... typ.

(detta under loppet av 6 år) Va inte fast så jävla länge dock eftersom att jag faktiskt lyckades städa upp mig efter behandling. Men från att bara chill-pundat lite då och då till att allt blev riktigt kaos, gick alldeles för snabbt... Helt plötsligt så satt man där med en spruta i armen på en offentlig toalett, utan vare sig ett hem eller pengar.
Har varit ren i typ 1 år nu, har laro men är endå jävligt rädd att jag ska trilla tillbaka. Sitter ofta och fantiserar om hur det känns när man drar svar och sen in...
Fy fan mår dåligt av att jag tänker på det som en så jävla positiv grej.
Det är inget värdigt liv att leva som man gjort.

Edit:
Jag blev så jävla torsk på lugnet man kände... att röka mättade liksom inte det helt, men det var efter min dåvarande partner bröt armen och fick tram utskrivet som jag kände att dehär var min grej!
Sen så var det att jag liksom letade efter saker som var ännu bättre osv. Men trodde helt ärligt aldrig att jag ens skulle testa horse... det var för pundare och det var ju inte jag?
Antisocial som jag var var fentenylerna perfekta eftersom att jag då inte behövde träffa någon alls...
Sen fick jag en ny partner och då började saker gå åt helvete... jävligt snabbt också. Han var dock tjackis.. och han var inte snäll mot mig.. S jag sökte skydd hos min polares storebror, som var horsare.
han frågade en gång om jag ville ta det på samma sätt som han.. ja... så tog han jungfrun.
Fy fan vilket liv det blev när det kom fram att jag hade börjat att IVa...
aja... inget roligt hände väl efter det
__________________
Senast redigerad av snowballkastning 2018-09-30 kl. 20:10.
Citera
2018-10-21, 13:52
  #366
Medlem
Hej!

Hur har det gått för er alla - sandra92 & lusen88(avstängd?)?
Läste igenom (nästan) hela tråden tidigt imorse och det var intressant och skrämmande på samma gång.

Önskar er alla all lycka!
Skickar positiv energi till er! YOU CAN DO IT! <3
Citera
2018-10-21, 20:46
  #367
Medlem
Jag har ett litet förhållande med heroin sedan 4-5år bakåt. En gång per år tillåter jag mig själv att köpa något gram och njuta av den frid det skänker sinnet. Jag har valt att göra detta i mellandagarna mellan jul och nyår och jag kan inte påstå att det känns som någon större grej.

Det är dock att förvänta sig iom att jag tar det nasalt. Har dock provat IV en gång (hoppas det inte blir fler) och då är det en helt annan drog, det var underbart, för underbart för en beroendepersonlighet.

För mig var det inget stort steg till heroinet, jag vill prova "allt" så det kändes självklart att även inkludera heroin. Däremot vore det ett enormt steg om jag skulle byta ut mina vardagssubstanser mot heroin, förstår verkligen att folk fastnar men jag hoppas kunna fortsätta min tradition med heroin och glögg när jag "måste" hänga med släkten.
Citera
2018-10-21, 21:30
  #368
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowballkastning
Hash-> tramadol -> rc fentanyl -> IV bruk av horse... typ.

(detta under loppet av 6 år) Va inte fast så jävla länge dock eftersom att jag faktiskt lyckades städa upp mig efter behandling. Men från att bara chill-pundat lite då och då till att allt blev riktigt kaos, gick alldeles för snabbt... Helt plötsligt så satt man där med en spruta i armen på en offentlig toalett, utan vare sig ett hem eller pengar.
Har varit ren i typ 1 år nu, har laro men är endå jävligt rädd att jag ska trilla tillbaka. Sitter ofta och fantiserar om hur det känns när man drar svar och sen in...
Fy fan mår dåligt av att jag tänker på det som en så jävla positiv grej.
Det är inget värdigt liv att leva som man gjort.

Edit:
Jag blev så jävla torsk på lugnet man kände... att röka mättade liksom inte det helt, men det var efter min dåvarande partner bröt armen och fick tram utskrivet som jag kände att dehär var min grej!
Sen så var det att jag liksom letade efter saker som var ännu bättre osv. Men trodde helt ärligt aldrig att jag ens skulle testa horse... det var för pundare och det var ju inte jag?
Antisocial som jag var var fentenylerna perfekta eftersom att jag då inte behövde träffa någon alls...
Sen fick jag en ny partner och då började saker gå åt helvete... jävligt snabbt också. Han var dock tjackis.. och han var inte snäll mot mig.. S jag sökte skydd hos min polares storebror, som var horsare.
han frågade en gång om jag ville ta det på samma sätt som han.. ja... så tog han jungfrun.
Fy fan vilket liv det blev när det kom fram att jag hade börjat att IVa...
aja... inget roligt hände väl efter det
känns som du har riktigt dålig impulskontroll och ganska typiskt missbrukar personlgihet. Har jag fel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback