Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-22, 17:54
  #1
Medlem
Hej,

Jag har märkt att ca 30 gb saknas från min hårddisk. Jag gick in på Finder och såg då att en hårddisk heter "BOOTCAMP" som inte används. Hur slår jag ihop den lättast med min vanliga disk?
Citera
2014-12-22, 18:35
  #2
Medlem
Öppna bootcamp-assistenten och följ instruktionerna
Citera
2014-12-22, 18:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Öppna bootcamp-assistenten och följ instruktionerna

Jag har försökt men det står "Startskivan kan inte partitioneras eller återskapas till en enda partition"

"Startskivan måste vara formaterad som en enda volym i formatet MAC OS Extended (journalförd), eller redan partitionerad av boot Camp-assistent för installation av Windows???

Väldigt märkligt.
Citera
2014-12-22, 18:50
  #4
Medlem
ganglere2s avatar
Partition magic brukar kunna lösa det mesta.
Citera
2014-12-22, 20:07
  #5
Medlem
Jag försökte att gå in via skivverktyg och formatera om hårddiskarna samt partionera dem men det står: partitioneringen misslyckades. Fel: kunde inte ta bort skivan från skrivbordet.

Kan inte slå ihop dem
Citera
2014-12-23, 10:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laura888
Jag försökte att gå in via skivverktyg och formatera om hårddiskarna samt partionera dem men det står: partitioneringen misslyckades. Fel: kunde inte ta bort skivan från skrivbordet.

Kan inte slå ihop dem
Du kan inte ändra din startskiva medan du har bootat systemet från den. Starta med cmd+R nedtryckta och gå sedan in i Skivverktyg och slå ihop partitionerna där. Givetvis tar du backup på datorns viktiga filer först.
__________________
Senast redigerad av Redax 2014-12-23 kl. 10:57.
Citera
2014-12-23, 12:41
  #7
Medlem
Det är fixat. Jag sökte upp en guide. Den lät mig inte göra på sättet du beskriver det Redax. Tack för hjälpen och God Jul
Citera
2014-12-23, 20:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laura888
Det är fixat. Jag sökte upp en guide. Den lät mig inte göra på sättet du beskriver det Redax. Tack för hjälpen och God Jul
Bra att det ordnade sig. God jul.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback