Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-01, 14:42
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Jag fattar inte vad TS menar? Jag kan däremot definera Vuxna SD dom vill minska invandringen till en nivå som fungerar bra både för dom nyanlända och för oss som betalat skatt och känt oss som Svenskar i generationer.


Den vanlige SD väljaren är inte välbeställd eller anser sig förmer än någon annan.

Han vill se lag och ordning ett starkare försvar och att den lilla människan ska kunna få utvecklas även om mamma och pappa är utan pengar.

En vanlig SD väljare är fullt medveten om att vi har väldigt få jobb i vårt land och att en bra utbildning börjar inte med att man kommer hit som 18 åring och ljuger om sin ålder. Sen hoppas man på att man hamnar mellan stolarna och kan flytta till släkten i en förort.


Jag är född bland fattiga människor och ingen gick till högre utbildning men som 20 åring kände man sig fri när man fick jobb det kallades för fast anställning tog körkort fick en 2 rums lägenhet sen kom bilen.

I vårt samhälle finns inte såna möjligheter längre, inte ens för våra barn det känns obehagligt i bröstet när vänsterpartister vill öppna gränserna för just oss Svenskar!

Då kan kan jag förstå att unga SDU are känner sig maktlösa men det viktigaste är att vi ska övertyga Svensson.

Men hur är du så säker på att SD talar sanning?
Jag läste Christopher Carlssons senaste roman igår, men han har hämtat väldigt mycket från verkligheten och lyckades ochså när han satt sommaren 2013 och skrev förutsäga kravallerna i Kärrtorp i dec 2013.

Vad som är hans poäng är att SD har konkreta samband med de nazistiska rörelserna men de vill nå en position i Svensk Politik där de får över 50-60& av rösterna och det kan de inte om de har öppna nazister i partiet.
De kastar ut dom men egentligen har de samma åsikter innerst inne.

Se bara på hur Mattias Karlsson lär sagt till brunskjortan som han träffade förra våren att de inte kan ha en öppen nazistisk politik för då får de svårt att få röster.
Han har samma åsikter som de utsparkade SDU:arna i själva verket.

Jag får mer och mer Nixon vibbar av SD, Nixon ljög om precis allt han företog sig och drev ner USA i ett våldsamt hål med terrorrörelser och kraftiga raskravaller och ett accelererande våld på gatorna.

Vad vet vi egentligen om vad SD står för, antagligen ljuger dom lika hårt som de Islamister som uttalade sig i UG om lokaler de hyr.
Hur vet vi att det inte är SD medlemmar som sitter och skriver förintelseförnekande myter överallt på olika sajter. Hur vet vi att det inte är SD medlemmar som skriver judehetspropoganda här på FB.

Vi vet ju vad som kommit fram via kvällstidningarna, även om det är extremvänster som hittat uppgifterna.
Men hur tänker kärnan av SD egentligen? Det vet vi inte och därför bör man så långt som möjligt låta bli att rösta på SD när man inte vet.
Citera
2015-05-02, 13:02
  #422
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Men hur är du så säker på att SD talar sanning?
Jag läste Christopher Carlssons senaste roman igår, men han har hämtat väldigt mycket från verkligheten och lyckades ochså när han satt sommaren 2013 och skrev förutsäga kravallerna i Kärrtorp i dec 2013.

Vad som är hans poäng är att SD har konkreta samband med de nazistiska rörelserna men de vill nå en position i Svensk Politik där de får över 50-60& av rösterna och det kan de inte om de har öppna nazister i partiet.
De kastar ut dom men egentligen har de samma åsikter innerst inne.

Se bara på hur Mattias Karlsson lär sagt till brunskjortan som han träffade förra våren att de inte kan ha en öppen nazistisk politik för då får de svårt att få röster.
Han har samma åsikter som de utsparkade SDU:arna i själva verket.

Jag får mer och mer Nixon vibbar av SD, Nixon ljög om precis allt han företog sig och drev ner USA i ett våldsamt hål med terrorrörelser och kraftiga raskravaller och ett accelererande våld på gatorna.

Vad vet vi egentligen om vad SD står för, antagligen ljuger dom lika hårt som de Islamister som uttalade sig i UG om lokaler de hyr.
Hur vet vi att det inte är SD medlemmar som sitter och skriver förintelseförnekande myter överallt på olika sajter. Hur vet vi att det inte är SD medlemmar som skriver judehetspropoganda här på FB.

Vi vet ju vad som kommit fram via kvällstidningarna, även om det är extremvänster som hittat uppgifterna.
Men hur tänker kärnan av SD egentligen? Det vet vi inte och därför bör man så långt som möjligt låta bli att rösta på SD när man inte vet.

Här talar vi verkligen om konspirationsteorier helt utan grund. Hur vet du att SD inte ligger bakom alla pro-mångkulturella inlägg på hela nätet?
Citera
2015-05-13, 06:46
  #423
Moderator
Tinuviels avatar
Offentliga debatter --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2015-05-13, 11:37
  #424
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det vet vi inte och därför bör man så långt som möjligt låta bli att rösta på SD när man inte vet.
Du påstår att man inte vet om SD står för sin politik, troligen står de för en annan.
Det gäller nog i så fall alla riksdagens partier i lika stor utsträckning. T.ex. Sjöstedt vill nog införa kommunism igen...
Citera
2015-05-13, 11:55
  #425
Medlem
Nuförtiden är det väl bara invandrarna som räknas till "riktiga" svenskar eftersom vi som har haft oturen att bo här hela tiden inte räknas alls.
Citera
2015-05-13, 12:54
  #426
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigediktaturen
Nuförtiden är det väl bara invandrarna som räknas till "riktiga" svenskar eftersom vi som har haft oturen att bo här hela tiden inte räknas alls.

Sist jag kollade så klassades vi som har sedan generationer tillbaka slutat klassas som etniska svenskar och börjat klassas som etniska norder då vi delar en etnisk gemenskap med danskar, norrmän och islänningar.

Däremot så är alla som innehar ett svenskt medborgarskap svenskar (vilket även är varför du kan upphöra att vara svensk om du skulle bli utvisad och därmed få ditt medborgarskap indraget)
Citera
2015-05-13, 15:05
  #427
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sist jag kollade så klassades vi som har sedan generationer tillbaka slutat klassas som etniska svenskar och börjat klassas som etniska norder då vi delar en etnisk gemenskap med danskar, norrmän och islänningar.
Då är det lätt att inse att allteftersom "utspädningen" fortskrider är nästa klassificering som väntar "etniska europeer"...
Citera
2015-05-13, 15:14
  #428
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXlll
Då är det lätt att inse att allteftersom "utspädningen" fortskrider är nästa klassificering som väntar "etniska europeer"...

Då vi (mig veterligen) inte beblandar oss allt för mycket med de från södra Europa så skulle det bli svårt men då vi beblandar oss med kelterna, Anglo-saxerna, frankerna och germanerna så skulle vi troligen i framtiden kallas för etniska nord européer, men det är bara om man ska köra med hårklyveri då skottarna tillkom när nordmännen och piketerna beblandades precis som engelsmännen inte tillkom förens efter normanderna (frankeroch nordmän som beblandades) erövrade England och därmed beblandades med anglo-saxerna och de bretorer som fanns kvar.

Men i dagsläget så är vi Nordmän precis som vi var för 1500+ år sedan innan de svenska, norska och danska kulturerna började bildas.
Citera
2015-05-13, 15:19
  #429
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sist jag kollade så klassades vi som har sedan generationer tillbaka slutat klassas som etniska svenskar och börjat klassas som etniska norder då vi delar en etnisk gemenskap med danskar, norrmän och islänningar.

Däremot så är alla som innehar ett svenskt medborgarskap svenskar (vilket även är varför du kan upphöra att vara svensk om du skulle bli utvisad och därmed få ditt medborgarskap indraget)


Med "ritkiga svenskar" som TS använder i rubriken, och för den delen ordet "svensk" i vardagligt tal, brukar inte den juridiska definitionen åsyftas. Men det visste du väl?
Citera
2015-05-13, 15:27
  #430
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Med "ritkiga svenskar" som TS använder i rubriken, och för den delen ordet "svensk" i vardagligt tal, brukar inte den juridiska definitionen åsyftas. Men det visste du väl?

Med tanke på att min kommentar var riktad som ett svar mot påståendet att alla som är födda i Sverige inte skulle klassas som Svenskar utan det skulle enbart gälla för de som är icke etniska nordmän så har det absolut ingenting med trådskaparens rubrik att göra.

Så återigen, etniska svenskar existerar inte av den simpla anledningen att vi är etniska nordmän men vi är kulturellt sett svenskar precis som saxerna i Tyskland är etniska tyskar men de är på en kulturell nivå ett eget folk.

Du kan hitta gott om liknande exempel runt om i hela Europa, så min första kommentar rör inte trådskaparens diskussion utöver det som rör begreppet etnicitet kontra kultur.
Citera
2015-05-13, 16:55
  #431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Kanske sant, men SDs riksdagsledamöter tror sig definitivt var förmer än andra.

Sedan så följer sverigedemokrater en väldigt enkel regel, nämligen att svartskallar får inte ha det bra.

Vad bra är för något och hur svartskallarna får det bra kan diskuteras. Men oavsett får svartskallarna inte ha det bra.

Svartskallar som har det bra sträcker på sig. Svartskallar som har det bra är det svårt att hetsa mot. I synnerhet om de sträcker på sig för att de har någorlunda framgångsrika karriärer i en dynamisk och växande ekonomi. Det var socialdemokraterna som började strypa ekonomin under slutet på 70-talet. Bl.a. genom att strypa just invandringen.

Rent allmänt har demagoger det svårt i starka ekonomier. (Just för att folk har det för bra för att lyssna på domedagsprofeter.) Men i synnerhet om demagogin går ut på att hetsa mot svartskallar. Man måste nämligen vara i djupet en misslyckad person om man tycker att det är hemskt att en person som kommer hit och inte kan svenska 18 månader senare driver en framgångsrik importfirma.

Du pratar om en promille av en promille av den fullständiga flod av människor som kommer, och som i majoriteten av fallen är en ren förlustaffär för Sverige och svenskarna (läs Tino Sanandajis blogg i stället för knarkiga pressmeddelanden från MUF så kanske du kan få lite verklighetskontakt igen). Svenskar som betalar skatt kommer att tvingas bidragsförsörja dem livet ut. Svara gärna på en enkel fråga: Varför ska vi över huvud taget ta ditt idiotiska svammel på allvar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback