Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-21, 18:06
  #1
Medlem
Halloj, har en hp laptop som bara har en hörlursingång, ingen mikrofon ingång, men jag köpte ett headset från logitech, G230..

Tänkte inte alls på att jag inte hade någon ingång för mic på datorn, så jag köpte en adapter http://www.webhallen.com/se-sv/mobil...=search:result och hoppades på att det skulle funka, dock fungerar det inte, men jag hittar iaf micken när jag kollar på inspelningsenheter, men det står ''tillfälligt otillgänglig''

Någon som haft liknande problem eller som vet hur man kan lösa detta så mikrofonen fungerar? Köpte detta headset för att kunna kommunicera bättre när jag spelar CS:GO
Citera
2018-10-23, 08:19
  #2
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag använder den här tråden i brist på annat. Jag har en ASUS laptop med Windows 10 som operativsystem. Den ska ha både ljud och mikrofon och jag har även ett headset med hörlurar och mikrofon (jag använder det i seminariesyfte på min distansutbildning). Webbkameran fungerar, likaså ljudet (med och utan mikrofon), men när jag har haft gruppmöten i Skype så har det varit omöjligt att få mikrofonen att fungera - oavsett om jag har haft headsetet kopplat till USB-ingången eller ej.

Jag har testat att ändra inställningarna i Skype. Nu stundar en viktig redovisning som äger rum i antingen Adobe Connect eller Skype, så jag behöver ha det här mikrofonproblemet löst (headsetet fungerade på min tidigare laptop, som var liknande den här med samma operativsystem).

Någon som har förslag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback