Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-14, 09:47
  #217
Avstängd
Är det någon som har orken att sammanfatta FUP?
Det lilla jag har läst verkar historien grotesk. Öga för öga, tand för tand säger jag bara.

Sveriges rätvisa är ju ett pinsamt skämt, spyr fan. Skam på tingsrätten! Skam på g.m och deras familjer!
Citera
2015-12-14, 10:39
  #218
Avstängd
Charles13s avatar
Jävligt onödigt av max, blattar tar ju åt sig som fan när det talas om deras morsor, var själv nära att åka på stryk för ett tag sen då min kompis pratade med en neger i telefonen och jag nämnde ordet neger så att han hörde, blev ganska rädd då just denna kille är farlig... skrev dessutom till turken att hans morsa är smutsig, bor själv i skärholmen, få se vad han gör åt saken
Citera
2015-12-14, 18:00
  #219
Medlem
Ingen här verkar ha läst varken FUPen eller hovrättsdomen så läs
Dom innan ni uttalar er eller skriver ut någons fullständiga namn,

De roliga är att just dom som uttalar sig mest och hänger ut
Folk är dom som inte läst FUP eller hovrättsdom.
Citera
2015-12-14, 18:29
  #220
Medlem
Det som har hänt är naturligtvis oerhört tragiskt men man måste verkligen ställa sig frågan om ni som hänger ut folk med namn och kallar dessa för mördare verkligen har läst FUP och dom?!

Samtliga inblandade parter verkar ju vara överens om att I.E endast utdelat en örfil och sedan avlägsnat sig utan att på något sätt delta i den misshandel som senare kom att ske. Vidare är det ju oerhört osäkert huruvida G ens var på platsen när misshandeln skedde! Hur kan man då förvänta sig något annat än den dom som nu kommit? Verkar ju snarare som åklagaren överhuvudtaget inte borde ha åtalat dessa två personer, men att han ändå valde att så göra eftersom polisen aldrig lyckades utreda vilka de andra personerna som faktiskt deltog i misshandeln var.

Otroligt fegat att sitta bakom datorskärmen och bara slänga ut sig anklagelser utan grund, särskilt nu när vi faktiskt kan konstatera att de omnämnda personerna har frikänts i såväl tingsrätt som hovrätt. Misstänker att ni som gör detta är anhöriga till Max och söker er egen rättvisa, förståeligt men ni kanske borde rikta in er på de personer som synes ha kommit undan med det som hände och inte två personer som frikänts i två domstolsförhandlingar!
__________________
Senast redigerad av Frontlinjemannen 2015-12-14 kl. 18:43.
Citera
2015-12-14, 18:57
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjemannen
Det som har hänt är naturligtvis oerhört tragiskt men man måste verkligen ställa sig frågan om ni som hänger ut folk med namn och kallar dessa för mördare verkligen har läst FUP och dom?!

Samtliga inblandade parter verkar ju vara överens om att I.E endast utdelat en örfil och sedan avlägsnat sig utan att på något sätt delta i den misshandel som senare kom att ske. Vidare är det ju oerhört osäkert huruvida G ens var på platsen när misshandeln skedde! Hur kan man då förvänta sig något annat än den dom som nu kommit? Verkar ju snarare som åklagaren överhuvudtaget inte borde ha åtalat dessa två personer, men att han ändå valde att så göra eftersom polisen aldrig lyckades utreda vilka de andra personerna som faktiskt deltog i misshandeln var.

Otroligt fegat att sitta bakom datorskärmen och bara slänga ut sig anklagelser utan grund, särskilt nu när vi faktiskt kan konstatera att de omnämnda personerna har frikänts i såväl tingsrätt som hovrätt. Misstänker att ni som gör detta är anhöriga till Max och söker er egen rättvisa, förståeligt men ni kanske borde rikta in er på de personer som synes ha kommit undan med det som hände och inte två personer som frikänts i två domstolsförhandlingar!

Jag är inte anhörig, men är det inte givet att kaosblattarna tillsammans och i samråd dödat killen?

Trots att bevisen tyvärr inte räcker tyder ju deras handel och vandel på att de är lika skyldiga.
Citera
2015-12-14, 19:23
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Jag är inte anhörig, men är det inte givet att kaosblattarna tillsammans och i samråd dödat killen?

Trots att bevisen tyvärr inte räcker tyder ju deras handel och vandel på att de är lika skyldiga.

Som sagt läs FUP eller dom innan ni drar slutsatser, det var många personer på platsen alla kanske inte hade samma uppsåt.
Citera
2015-12-14, 22:08
  #223
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjemannen
Som sagt läs FUP eller dom innan ni drar slutsatser, det var många personer på platsen alla kanske inte hade samma uppsåt.

Om 8-10 människor sparkar på en försvarslös person som ligger på marken så har samtliga likadant uppsåt:att döda personen och ingenting annat.Dessa 3(4) personer är utpekade av vittnen,så vad är ditt problem?
Citera
2015-12-15, 00:32
  #224
Medlem
RAMMVOGELs avatar
[quote=Frontlinjemannen|55715867]Det som har hänt är naturligtvis oerhört tragiskt men man måste verkligen ställa sig frågan om ni som hänger ut folk med namn och kallar dessa för mördare verkligen har läst FUP och dom?!

Till att börja med:jag har läst FUP och DOM men känner mig inte träffad av ditt påstående Men:

Otroligt fegat att sitta bakom datorskärmen och bara slänga ut sig anklagelser........[/QUOTE]

......MYCKET fegare att bevittna och delta i en misshandel som leder till döden för offret!

......och att låtsas ha glömt vad som hände under kvällen,inte varit där,inte sett ngt,inte hört ngt mm mm DET är fegt.Tom blattefegt.... problem med det?
__________________
Senast redigerad av RAMMVOGEL 2015-12-15 kl. 00:34.
Citera
2015-12-15, 14:36
  #225
Medlem
[quote=RAMMVOGEL|55719825]
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjemannen
Det som har hänt är naturligtvis oerhört tragiskt men man måste verkligen ställa sig frågan om ni som hänger ut folk med namn och kallar dessa för mördare verkligen har läst FUP och dom?!

Till att börja med:jag har läst FUP och DOM men känner mig inte träffad av ditt påstående Men:

Otroligt fegat att sitta bakom datorskärmen och bara slänga ut sig anklagelser........[/QUOTE]

......MYCKET fegare att bevittna och delta i en misshandel som leder till döden för offret!

......och att låtsas ha glömt vad som hände under kvällen,inte varit där,inte sett ngt,inte hört ngt mm mm DET är fegt.Tom blattefegt.... problem med det?

Fega, sjuka jävlar utan respekt för människoliv.

Må dom ruttna i helvetet.
Citera
2022-01-02, 21:52
  #226
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...es-pa-rattvisa

Citat:
De var åtta eller tio. För mig är de mördare. Om de inte förstod att de höll på att döda honom, då vet jag inte vad som krävs för att förstå det, säger pappan.

– Jag har lärt mina barn att göra rätt för sig. Nu var Max på fel plats vid fel tidpunkt, de tog honom ifrån oss
Citera
2022-01-02, 21:58
  #227
Medlem
Fega babben som samlade ihop hela mördargänget för att våga sparka ihjäl en ensam kille.

ILKAY Emlek, 19940411-4937
Kopernikus väg 36
147 46 Tumba

https://www.ratsit.se/19940411-Ilkay...slIUZ0sidogdO0

https://www.facebook.com/ilkay.iky
Citera
2022-01-02, 22:23
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
För lite vedergällning i Sverige. Hade jag varit pappa till killen så hade var och en försvunnit från jordens yta och aldrig hittats mer. Stenbrotten utanför Uppsala är perfekt ställe för dom, de skulle aldrig hittas!

Jaja det är lätt att prata på flashack cooling.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback