Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-04, 00:11
  #169
Moderator
VitKallas avatar
Stroh 80. Minns inte något av hur det var, smakade för många år sen.
I övrigt vet jag inte. Är det ren sprit/vodka så dricker jag, så länge glaset fylls.

Absint är en klar favorit iallafall, lärde jag mig för något år sen. Himmelskt gott. Men vet inte hur stark den var.
Citera
2018-10-04, 00:54
  #170
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Black absinthe 80%. Mitt första och hittills enda möte med absint. Gick ner helt okej vad jag minns, några år sedan nu.
Citera
2018-10-04, 00:57
  #171
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Vanliga alkoholhaltiga drycker: Stroh 80 %. Morsan fick smaka lite, hon trodde att det var någon sorts likör.
Inom "sjukvården": Läkarsprit av okänd styrka.
Övriga livsmedel: Alkoholskattbefriad etanol 95 %. Blev bara några droppar rent, kändes rätt OK. Resten späddes till lämplig groggstryrka.
Vadå snackar du om T-röd?
Citera
2018-10-04, 01:26
  #172
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag fick i mig den hemska Explorer Vodka som fortfarande står i kylen och förvaras och jag vågar inte ge mig på den då den är så stark att jag märker kvälljningar efter en shot av spriten. Jag säger bara en sak, riktigt stark och äcklig dessutom som bara den.

Jag har svårt att tro något starkare.

Att Explorer Vodka smakar skit är vi ense om, men starkt? Njae...

STROH Rum 80 är nog det starkasta jag gett mig på rent. Upptäckte till min stora förvåning att STROH 80 numera är en beställningsvara på Systembolaget.

https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/stroh-8789102
Citera
2018-10-04, 02:14
  #173
Medlem
Frater_Frags avatar
Bland det starkaste jag druckit var nog den gången jag provsmakade mitt rönnbärsbrännvin precis efter det att jag silat bort bären samt slagit i en skvätt honung. Vad jag i min iver glömde bort var att jag hade använt mig av 80% sprit (lokalproducerat), smaken var bra, men brännan i halsen var lite väl i starkaste laget... Efter nedspädning till 40% så blev det hela fullt godkänt. Men överraskningen var en rejäl sådan!
Citera
2018-10-04, 02:59
  #174
Medlem
Mint Absinth från Barca
Citera
2018-10-04, 07:55
  #175
Medlem
Vem0ths avatar
Drack någon öl på 62% alkohol på en spritmässa i Köpenhamn. Riktigt unik upplevelse.

Första intrycket smakar som en avslagen öl, typ Duvel påminner det mycket om. Sedan värms gommen långsamt upp mycket behagligt innan en riktigt vidrig eftersmak av ren alkohol sätter punkt på klunken.
Citera
2018-10-05, 13:51
  #176
Medlem
PaperHouses avatar
fick i mig 75% absinth efter några shots minns jag inte så mycket, slutade med att jag vaknade hemma med kläderna på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback