Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 18:00
  #373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Vad anser moralexperten om Maud Olofsson agerande när hon inte hörsammade kallelsen från konstitutionsutskottet gällande en förlust affär på ca 45 miljarder?

Har ingen aning om vad moralexperten anser.
Jag å andra sidan anser att det var patetiskt av henne, både gällande affären och att hon inte ämnade dyka upp i konstitutionsutskottet.

Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Så, vad du säger är att du inte förstod? Enkelt sagt kan man säga att överrepresentationen du tror att du ser beror på könsfördelning och inget annat. Det jag sedan visar är att om samhället i övrigt hade haft samma könsfördelning som SD:s riksdagsgrupp så visar det sig att SD:arna plötligt är lika kriminella som svenska befolkningen men att invandrare fortfarande är så överrepresenterade att man kan bevisa att de är en egen grupp med ett annat, högre, medelvärde på deras kriminalitet.

Hoppas du förstod denna gången, annars är det bara pinsamt. Det handlar alltså inte om åsikter, det handlar om ren objektiv fakta, statistik och vetenskapliga metoder som används för att se om två grupper egentligen är en eller om det finns reella skillnader.

Jodå, jag förstår dina "om, utifall samhället i övrigt hade haft" och "om, utifall inte SD inte hade haft" jättebra.
Så, vad du säger är att SD har alldeles för många män i sin riksdagsgrupp, trots att det tycks vara ganska representativt för vilka som är deras väljare?
Citera
2017-03-09, 22:02
  #374
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Har ingen aning om vad moralexperten anser.
Jag å andra sidan anser att det var patetiskt av henne, både gällande affären och att hon inte ämnade dyka upp i konstitutionsutskottet.



Jodå, jag förstår dina "om, utifall samhället i övrigt hade haft" och "om, utifall inte SD inte hade haft" jättebra.
Så, vad du säger är att SD har alldeles för många män i sin riksdagsgrupp, trots att det tycks vara ganska representativt för vilka som är deras väljare?

Nej, det säger jag ju inte. Jag säger att det är bevisat att män är mer kriminella än kvinnor. Sen säger jag att SD:s riksdagsgrupp inte består av hälften män och hälften kvinnor, utan den består av 38 män och 11 kvinnor. Ska man kunna jämföra brottslighet mot samhället så måste självklart "samhället" även då ha det förhållandet på repsektive kön. Annars är det inte brottslighet du jämför, det är "brottslighet och könsfördelning". Du måste eliminera skillnaderna för att jämföra en aspekt, om det finns något kvar du inte lyckats elliminera så speglar jämförelsen även denna aspekten.

Detta är grundläggande för all statistik och vetenskap.
Citera
2017-03-09, 23:05
  #375
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRADING
Brottsstatistiken slår omkull partiets främlingsfientliga politik. SD-politiker mer kriminella än invandrare. Skönt att se vilka idioter ni röstar på? Men ni är ju trångsinnade så förnekelsen kommer fortsätta.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20042384.ab
Pravdabladet! Nej gud bevare mig väl.
Usch!.
De är brottslingar och jordens största lögn halsar.
Om du gjort ett brott som 13 åring , stulit en chokladbit, och blir politiker så kommer de att HÄNGA dig offentligt: politikern x i partiet x har en KRIMINELL bakgrund.
Har varit kriminell och stulit. Hela datorn full av olagliga bilder. Redan som tvååring dödade x grodor....
Citera
2017-03-10, 00:23
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Nej, det säger jag ju inte. Jag säger att det är bevisat att män är mer kriminella än kvinnor. Sen säger jag att SD:s riksdagsgrupp inte består av hälften män och hälften kvinnor, utan den består av 38 män och 11 kvinnor. Ska man kunna jämföra brottslighet mot samhället så måste självklart "samhället" även då ha det förhållandet på repsektive kön. Annars är det inte brottslighet du jämför, det är "brottslighet och könsfördelning". Du måste eliminera skillnaderna för att jämföra en aspekt, om det finns något kvar du inte lyckats elliminera så speglar jämförelsen även denna aspekten.

Detta är grundläggande för all statistik och vetenskap.

Då är du okej med att de som riksdagsgrupp är så kraftigt överrepresenterade när det gäller brott, då det går att bortförklara med en kraftfulla ursäkten att de är ju så många män?
Citera
2017-03-10, 12:45
  #377
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Då är du okej med att de som riksdagsgrupp är så kraftigt överrepresenterade när det gäller brott, då det går att bortförklara med en kraftfulla ursäkten att de är ju så många män?
De är ju inte överrepresenterade, vet inte hur många fler sätt det går att sägas på. De är lika kriminella som svenska svenkar i övrigt är. Läs igenom följande tills du förstår det:

Om män är fyra gånger så kriminella som kvinnor och en grupp på 100 personer består av 50 män och 50 kvinnor så vet du inte hur många som är kriminella men du vet att det är fyra gånger fler män än kvinnor. Du har alltså ett visst antal som kriminella som är: 4x+x=5x

Om en annan grupp på hundra personer, av en befolkning som är lika kriminell som den första, består av 100 män (dvs inga kvinnor och dubbelt så många män som i första gruppen) så vet du fortfarande inte hur många som är kriminella men du vet att det är 2(4x)=8x.

Populationerna är helt identiska med avseende på kriminalitet, men i den första gruppen finns bara 5x kriminella och i den andra gruppen finns det 8x kriminella. Populationerna är alltså lika kriminella, detta vet du, skillnaden i antalet kriminella i grupperna, 5x och 8x, förklaras helt av skilnaden i könsfördelningen.

Jag vill verkligen hjälpa dig och jag hoppas du förstod denna gången.
Citera
2017-03-10, 12:57
  #378
Medlem
de.Montforts avatar
Enligt en undersökning har SD nu gått om M. Aftonbladet som förmedlar nyheten med en färsk opinionsundersökning, ta alltid AB med en nypa salt. Det måste vara frustrerande att strategierna inte funkar. Först ropar man nazist, fascist, rasist, främlingsfientlig och Hitler sen gör Tamas en godtycklig undersökning utifrån väl valda år och klumpar ihop alla invandrare i en grupp för att visa på att SD:s riksdagsgrupp är överlag mer kriminell än invandrare. Statistik mellan 97-01 highlightas av någon anledning. Undersökningen är även lätt att ignorera med pkelitens egna bortförklaringar. Anmälningsbenägenhet har ökat, män är kriminella, upplevt utanförskap
Citera
2017-03-10, 14:11
  #379
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Enligt en undersökning har SD nu gått om M. Aftonbladet som förmedlar nyheten med en färsk opinionsundersökning, ta alltid AB med en nypa salt. Det måste vara frustrerande att strategierna inte funkar. Först ropar man nazist, fascist, rasist, främlingsfientlig och Hitler sen gör Tamas en godtycklig undersökning utifrån väl valda år och klumpar ihop alla invandrare i en grupp för att visa på att SD:s riksdagsgrupp är överlag mer kriminell än invandrare. Statistik mellan 97-01 highlightas av någon anledning. Undersökningen är även lätt att ignorera med pkelitens egna bortförklaringar. Anmälningsbenägenhet har ökat, män är kriminella, upplevt utanförskap
Egentligen gick ju SD om M för ganska många månader sedan. Sentio och Yougov (som är de enda två institut som lyckats pricka in SD's verkliga valresultat) har haft dem som Sveriges största parti i flera månader nu.
Citera
2017-03-10, 17:05
  #380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
De är ju inte överrepresenterade, vet inte hur många fler sätt det går att sägas på. De är lika kriminella som svenska svenkar i övrigt är. Läs igenom följande tills du förstår det:

Om män är fyra gånger så kriminella som kvinnor och en grupp på 100 personer består av 50 män och 50 kvinnor så vet du inte hur många som är kriminella men du vet att det är fyra gånger fler män än kvinnor. Du har alltså ett visst antal som kriminella som är: 4x+x=5x

Om en annan grupp på hundra personer, av en befolkning som är lika kriminell som den första, består av 100 män (dvs inga kvinnor och dubbelt så många män som i första gruppen) så vet du fortfarande inte hur många som är kriminella men du vet att det är 2(4x)=8x.

Populationerna är helt identiska med avseende på kriminalitet, men i den första gruppen finns bara 5x kriminella och i den andra gruppen finns det 8x kriminella. Populationerna är alltså lika kriminella, detta vet du, skillnaden i antalet kriminella i grupperna, 5x och 8x, förklaras helt av skilnaden i könsfördelningen.

Jag vill verkligen hjälpa dig och jag hoppas du förstod denna gången.

Oroa dig inte. jag förstår jättebra och har gjort hela tiden. Därav mina senaste frågor.
Fast SD har ju nu den grupp de har i riksdagen, oavsett om du gillar den skeva könsfördelningen eller inte, vilket tycks bestå av en sällsynt stor fördelning av män.
Glöm just överrepresenterade om det känns bättre. Det räcker att säga att de som grupp är mycket mer kriminella än gruppen invandrare, vilken de ofta beskyller för just detta.
Om de ska ändra på det så behöver de väl förmodligen bl.a. få in mer kvinnor i sin grupp, vilket tycks vara hyfsat svårt med förda politik. Alltså får vi en riksdagsgrupp av i huvudsak män vilka jämförelsevis med andra grupper är kraftigt kriminella. Då ska vi inte ens gå in på ifall verkligen grupper med liknande könsfördelning(eller efter korrigering för detta) ändå verkligen kan mäta sig med SD:s digra brottsregister.
Citera
2017-03-10, 19:13
  #381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
http://sverigesradio.se/sida/artikel...artikel=937718

SD ligger lågt om man jämför med snittet. Ridå för dig.

Det var ju bara bland SD:s riksdagsmän/kvinnor undersökningen gjordes, räknar man även in kommunpolitiker är siffran betydligt högre.
Det är klarlagt att SD-politiker har en lägre moralisk tröskel än folk i allmänhet.
Citera
2017-03-10, 22:30
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Det var ju bara bland SD:s riksdagsmän/kvinnor undersökningen gjordes, räknar man även in kommunpolitiker är siffran betydligt högre.
Det är klarlagt att SD-politiker har en lägre moralisk tröskel än folk i allmänhet.

Klarlagt var, i arslet på dig eller?
Citera
2017-03-12, 21:30
  #383
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Oroa dig inte. jag förstår jättebra och har gjort hela tiden. Därav mina senaste frågor.
Du säger det ja, men du visar om och om igen hur du antingen inte läst igenom vad som skrivs eller att du inte försår det.

Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Fast SD har ju nu den grupp de har i riksdagen, oavsett om du gillar den skeva könsfördelningen eller inte, vilket tycks bestå av en sällsynt stor fördelning av män.
Glöm just överrepresenterade om det känns bättre. Det räcker att säga att de som grupp är mycket mer kriminella än gruppen invandrare, vilken de ofta beskyller för just detta.
Detta igen? Det är ju visat redan att det inte stämmer. Har du ens läst mitt inlägg där jag gör ett pearson's "goodness of fit" chi-två test? Förstod du det? En grupp av svenska svenskar med samma sammansättning som SD:s riksdagsgrupp är i 75% av fallen mindre kriminella, och i 25% av fallen mer kriminella, än riksdagsgruppen. Om man däremot väljer ut grupper av svenska svenskar och jämför med invandrare så kommer lyckas man bara i 3% av fallen välja ut en grupp svenskar som är mer kriminella än vad invandrare i snitt är. Inom vetenskapen drar man en gräns vid 5% och säger att om något kan förklaras av enbart slumpen i mer än 5% av fallen så är det man ser inte någon garanterad skillnad utan grupperna kan myckat väl vara samma och man har endast haft "tur" eller "otur" när mätningarna gjordes.
Svenskar och SD:s riksdagsgrupp är alltså samma grupp, men mellan svenskar och invandrare är skillnanden för stor. Ur detta kan man självklart då dra slutsatsen att SD:s riksdagsgrupp är närmare svenska svenskar än vad invandrare är och därför måste invandrare vara mer kriminella än SD:s riksdagsgrupp.

Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Om de ska ändra på det så behöver de väl förmodligen bl.a. få in mer kvinnor i sin grupp, vilket tycks vara hyfsat svårt med förda politik. Alltså får vi en riksdagsgrupp av i huvudsak män vilka jämförelsevis med andra grupper är kraftigt kriminella.
Nej, det var dem ju inte, eftersom grupperna du tittar på inte är har samma sammansättning med avseende på kön så ser du både en kombination av skillnaderna i könssamansättning och kriminalitet, inte enbart kriminalitet. Jag har redan visat att om man normaliserar könsammansättningen försvinner SD:s skillnad gentemot svenska svenskar, men invandrares består.

Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Då ska vi inte ens gå in på ifall verkligen grupper med liknande könsfördelning(eller efter korrigering för detta) ändå verkligen kan mäta sig med SD:s digra brottsregister.
Vad pratar du om? Detta går att göra via statistik och sannolikhetsberäkningar, något som jag redan gjort i denna tråden och något jag förutsatt om och om igen att du redan har läst och förstått eftersom jag uppmanade dig att läsa det?
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Flertalet frågor dyker osökt upp ---
Läs och förstå mitt tidigare inlägg så kommer du inse att själva premissen för samtliga frågorna du ställer är fel:
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Guilou gör så många fel att man kan tro att han är en nybörjare på statistik och logik ---
Varför försöker du ens ha en diskussion när du inte ens känner till allt som behövs för att ens reflektera över de korrekta svaren? Du behöver diskutera mycket basalare saker och förstå dem först innan du ens kan fundera på varför du har fel i den nuvarande diskussioen. Du kom inte med några invändningar efter att du skulle ha läst om "goodness of fit"-testet så jag antog att du förstod och höll med, men jag förstår nu att så inte var fallet. Detta är helt enkelt för svårt för dig så jag tycker vi slutar här. Jag diskutera dock gärna vidare angående själva metoderna som behöves för att förstå varför du fel, men det får vi göra någon annanstans.
Citera
2020-07-17, 20:53
  #384
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
http://sverigesradio.se/sida/artikel...artikel=937718

SD ligger lågt om man jämför med snittet.
Var står det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback