Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-19, 22:49
  #1
Medlem
mws avatar
Säsong 1 (Pirate Bay)
Säsong 2 (Pirate Bay)


Gjorde en sökning men hittade ingen tråd om denna serie, som i mitt tycke är något av det bästa som gjorts för TV.

Kan även tipsa om att seriens tredje säsong börjar inatt (i USA dvs), och säsong 2 släpps snart på DVD
Citera
2005-09-20, 13:11
  #2
Medlem
mws avatar
Och här har ni Arrested.Development.HDTV.XviD.S03E01-LOL
Citera
2005-09-20, 13:13
  #3
Moderator
Sun Rulers avatar
Bra initiativ. Dock tycker jag serien ifråga är erbarmligt trist, började se kanske 4-5 avsnitt men sedan föll mitt intresse likt polisens förtroende för Bosse Ringorm i och med hans klantiga telefonsamtal. Karaktärerna besitter ingen tyngd, känns alltför scriptat. Jag eftersöker mer realism.
Citera
2005-10-05, 01:01
  #4
Medlem
OMFG, trist!?

Arrested Development är antagligen den mest geniala komediserie som någonsin gjorts.

SPOILER AHEAD!

Angående senaste avsnittet (Forget Me Now), så vill jag bara säga, att jag nu är fullständigt övertygad (jag började ana ugglor i mossen redan i det andra avsnittet) att Charlize Therons karaktär Rita inte är någon slags "agent" eller "spion" eller vad man ska kalla det, utan att hon helt enkelt är utvecklingsstörd. Men detta kanske är så uppenbart för alla andra att det är jag som är lite utvecklingsstörd, iom att jag behövde få det bekräftat?
Citera
2005-10-05, 05:04
  #5
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erzon
OMFG, trist!?

Arrested Development är antagligen den mest geniala komediserie som någonsin gjorts.
Nej det är The office (Det brittiska originalet, inte den kassa amerikanska versionen) som innehar den titeln, AD är inte i närheten...
Håller med Sun Ruler i hans omdöme, tröttnade rätt snabbt själv...
Citera
2005-10-05, 12:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Nej det är The office (Det brittiska originalet, inte den kassa amerikanska versionen) som innehar den titeln, AD är inte i närheten...
Håller med Sun Ruler i hans omdöme, tröttnade rätt snabbt själv...
Eeeeeeeeeeeeh...






Nej! Du har fel!





Längre än så där sträcker sig inte mitt kunnande inom debatteknik, argumentation och liknande dravel...
Citera
2005-10-05, 12:07
  #7
Medlem
Klart ni tröttnar om ni bara kollade på de första 4-5 avsnitten. För mig tog det nästan halva första säsongen innan jag var riktigt fast, men det betalar sig. Office var kul men AD är bättre.
Citera
2005-10-05, 12:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Klart ni tröttnar om ni bara kollade på de första 4-5 avsnitten. För mig tog det nästan halva första säsongen innan jag var riktigt fast, men det betalar sig. Office var kul men AD är bättre.
Haha, trevlig avatar, det gör ont bara jag tänker på det.
Citera
2005-10-05, 12:19
  #9
Medlem
Det finns tragiska människor också finns det Tobias Fünke.
Citera
2005-10-05, 23:00
  #10
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Klart ni tröttnar om ni bara kollade på de första 4-5 avsnitten. För mig tog det nästan halva första säsongen innan jag var riktigt fast, men det betalar sig. Office var kul men AD är bättre.
<-----Så långt sträcker sig min debatteknik....
Citera
2005-11-12, 17:00
  #11
Medlem
Fan det verkar klippt för AD, inget nytt avsnitt förrän 5 december och FOX verkar väldigt angelägna om att lägga ner det. Är hela USAs befolkning helt hjärndöd eller? 17,5 miljoner sitter klistrade framför Extreme makeover medans denna briljanta serie inte ens får ihop tillräckligt många tittare för att överleva. Tragiskt
Citera
2005-11-12, 19:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Fan det verkar klippt för AD, inget nytt avsnitt förrän 5 december och FOX verkar väldigt angelägna om att lägga ner det. Är hela USAs befolkning helt hjärndöd eller? 17,5 miljoner sitter klistrade framför Extreme makeover medans denna briljanta serie inte ens får ihop tillräckligt många tittare för att överleva. Tragiskt

Mm, mycket tragiskt.

Det var tänkt att dom skulle göra nånstans runt 20 avsnitt, men nu verkar det som att dom får göra 13 avsnitt, och sen är det slut.

Rykten florerar om en annan "kanal" tänker ta över serien dock, fast det låter ju jäkligt osannolikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback