Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-15, 01:02
  #13
Medlem
Jag är Nova markerad.

https://www.nordfront.se/om-nova-gruppen.smr

Det roliga med det hela är att jag har inte gjort något kriminellt på över 2 års tid och jag röker cannabis någon gång om det kommer framför näsan! Man tycker dem borde ha bättre saker och göra än att störa personer som vill komma från sitt gamla liv. Jag trodde målet bakom allt arbete var att få bort brottsligheten, när jag väl slutat självmant så blir jag terroriserad för att dem vill att jag ska fortsätta.

Vilket jävla samhälle vi lever i alltså. Du måste vara antingen eller och du har inte valet själv att göra vad du ska vara för typ av människa
__________________
Senast redigerad av Skalmanbananman 2015-01-15 kl. 01:04.
Citera
2015-01-15, 02:30
  #14
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalmanbananman
Jag är Nova markerad.

https://www.nordfront.se/om-nova-gruppen.smr

Det roliga med det hela är att jag har inte gjort något kriminellt på över 2 års tid och jag röker cannabis någon gång det kommer framför näsan! Man tycker dem borde ha bättre saker och göra än att störa personer som vill komma från sitt gamla liv. Jag trodde målet bakom allt arbete var att få bort brottsligheten, när jag väl slutat självmant så blir jag terroriserad för att dem vill att jag ska fortsätta.

Vilket jävla samhälle vi lever i alltså. Du måste vara antingen eller och du har inte valet själv att göra vad du ska vara för typ av människa
(min fetning)

Storhetsvansinne much?
Citera
2015-01-15, 02:53
  #15
Medlem
Mr.Shadows avatar
Jag tycker det luktar lite psykos.


Men är det så att du faktiskt är punktmarkerad av just NOVA-gruppen så tror jag att det är tokigt med den antagelse du gör om en "psyk-konstellation". Då har du bara span, eventuellt så går dom på dig ofta för visitation och kroppsbesiktning, men det är just för att du är punktmarkerad.
Citera
2015-01-15, 10:23
  #16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shadow
Jag tycker det luktar lite psykos.


Men är det så att du faktiskt är punktmarkerad av just NOVA-gruppen så tror jag att det är tokigt med den antagelse du gör om en "psyk-konstellation". Då har du bara span, eventuellt så går dom på dig ofta för visitation och kroppsbesiktning, men det är just för att du är punktmarkerad.

Har man inte gjort något på 2 år mer än att röka lite cannabis så stannar man inte på NOVA-listan skulle jag tro. (Sålänge man inte fortsätter umgås i de kretsarna förstås)
Citera
2015-01-15, 11:05
  #17
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Till TS: Jag hittade en hel näve skruv här jag tror bestämt det är du som saknar dom..
Citera
2016-12-06, 00:35
  #18
Medlem
Det låter som väldigt otrevligt att vara förföljd som Skalmanbananman skriver.

Droger är egentligen helt onödiga att använda. Det går att leva ett meningsfullt liv utan dem och utan att behöva bryta mot lagen. Att vara kriminell påverkar i sig en person negativt, på ett psykologiskt plan. Därför så behöver man inte känna sig orolig över polis och väktare osv. när man slutar med droger.

Vidare så vill jag göra en liknelse. Tänk er när man bekämpade viruset Ebola i Afrika. Det gick att helt få bort viruset från landet där det spreds.
På samma sätt skulle man kunna bekämpa drogerna i landet. Att klassa drogerna som ett farligt parasiterande virus i samhället.
Citera
2016-12-06, 01:16
  #19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym16
Det låter som väldigt otrevligt att vara förföljd som Skalmanbananman skriver.

Droger är egentligen helt onödiga att använda. Det går att leva ett meningsfullt liv utan dem och utan att behöva bryta mot lagen. Att vara kriminell påverkar i sig en person negativt, på ett psykologiskt plan. Därför så behöver man inte känna sig orolig över polis och väktare osv. när man slutar med droger.

Vidare så vill jag göra en liknelse. Tänk er när man bekämpade viruset Ebola i Afrika. Det gick att helt få bort viruset från landet där det spreds.
På samma sätt skulle man kunna bekämpa drogerna i landet. Att klassa drogerna som ett farligt parasiterande virus i samhället.

En stor skillnad är att droger VILL många använda. Ingen VILL få ebola! Förstår du skillnaden?
Citera
2016-12-06, 03:20
  #20
Medlem
Atlas.s avatar
Citat:
Det enda sättet att fullkomligen förstå vad som pågår är att bryta alla band. Då kommer tecknen fram tydligt! Jag är en person som endast brukat droger som cannabis, amfetamin, ecstasy, lsd, svamp, kokain. Jag har aldrig tagit något morfin liknande eller benzo. Jag ser världen klarare än klarast och allt dem gör kommer få dig som är utsatt för detta att framstå som en psykopat som har psykos. Ingen i din närhet kommer tro på vad du är utsatt för.

Men nu är det du själv som skrivit allt i denna tråden? För låter ju precis som en psykos.

Drogerna som du "endast" har brukat. Du vet att det finns människor som fått problem
genom att endast bruka 1 av dessa 6 nämnda preparat?

Vill nog få det till lite skoj från din sida, hela tråden jag.
Citera
2016-12-06, 03:25
  #21
Medlem
Jag vet att droganvändare vill bli "höga" och anser därför att det är värt att skada sig samt förlora pengar för att lyckas med detta.
Fast i naturen finns det ju inga djur som skadar sig själva systematiskt för att må bra?
Alltså är det så att evolutionen av alla djur är ett bevis på att droganvändning/självskadeteende inte är något som leder till liv och avkomma utan endast skadar användaren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback