Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-21, 22:00
  #889
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SD har inte välkomnat KD:s förslagspaket utan snarare avfärdat det. Partiet vill se flera revideringar för att kunna ställa sig bakom Hägglunds valfläsk.

De lär aldrig acceptera det så länge skattelättnaderna för invandrare står kvar.
Citera
2014-12-21, 22:25
  #890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SD har inte välkomnat KD:s förslagspaket utan snarare avfärdat det. Partiet vill se flera revideringar för att kunna ställa sig bakom Hägglunds valfläsk.


Både och var det väl. Dom såg det som ett positivt tecken att man börjat diskutera invandringen som ett problem/ kostnad. Samtidigt så sågade man deras förslag och såg dom som otillräckliga.
Citera
2014-12-21, 22:58
  #891
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett av syftena med utspelet var dock att framställa KD som ett invandringskritiskt alternativ inom alliansen
Har svårt att se det invandringskritiska.. Är TUT istället för PUT en ny riktning på integrationspolitiken och i övrigt ett hyfsat märkligt förslag? Ja. Gör det KD till invandringskritiskt? Knappast.
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han vill dock inte minska invandringen, han vill ha röster.
Allt annat vore märkligt. Ingen förnyar väl politik för att få mindre röster?
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Att KD's förslag inte är ett närmande emot SD's politik är ju rent felaktigt, då SD själva välkomnar det. Ang förslagen isig så är dom inte uttänkta att random väljare ska analysera dom förslagen, utan tro att nu minsann vill Alliansen minska invandringen.
SD välkomnade förslaget om att göra om PUT till TUT och förkastade allt annat. I övrigt har jag svårt att förstå hur väljare skulle få för sig att alliansen vill minska invandringen baserat på 3 integrationsförslag från KD.
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Minns jag rätt så vart dom övriga alliansledarna informerade dagen innan kd's utspel enligt MEDIA.
Tror du på fullaste allvar att politiker/partier är helt ärliga när dom uttalar sig för media ?
Jag ser inte varför Hägglund inte skulle berätta för övriga alliansledare innan och även varför han skulle bekräfta att han informerade dom via sin twitter.
Citera
2014-12-21, 23:22
  #892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
SD välkomnade förslaget om att göra om PUT till TUT och förkastade allt annat. I övrigt har jag svårt att förstå hur väljare skulle få för sig att alliansen vill minska invandringen baserat på 3 integrationsförslag från KD.

Jag ser inte varför Hägglund inte skulle berätta för övriga alliansledare innan och även varför han skulle bekräfta att han informerade dom via sin twitter.


Tror inte att du inser hur dum random väljare är. Sådana här saker funkar ! Tex så körde sossarna länge på att borgarna orsakade 90 tals krisen, när egentligen hela Europa gick åt helvete. Det är lika dumt som, att vänstern nu gör , skylla på den höga arbetslösheten är pga av alliansen , och inte den globala ekonomiska kraschen.

Varför Hägglund bekräftade att han informerat dom via Twitter
Har din mamma någonsin ljugit för din pappa ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback